Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du og din kjæreste/ektefelle har en heftig krangel, forteller du det da til bestevennen/-venninnen din?

Hva med andre venner (felles venner?)? Får de vite noe?

Jeg har aldri luftet tankene mine med venner ang. (de få) kranglene jeg og sambo har hatt. Hadde bestevenninnen min bodd her nede, så kanskje jeg hadde gjort det (,det blir ikke det samme over telefon). Sambo derimot, han gikk til et felles vennepar av oss, og la ut (om sin versjon av krangelen),...Venneparet fortalte det videre (og la på litt ekstra "krydder"), og ryktene gikk om at vi hadde gått fra hverandre etc etc. (Det sier seg selv at jeg ble den "store, stygge ulven" i de ryktene)

Det er ok at han ville lufte tankene, men å gå direkte til jungeltelegrafen var ikke noe sjakktrekk jeg satte pris på,....

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Huff. Skjønner at det må være frustrerende. Min samboer ville aldri fortalt slike ting videre, men han har ikke egentlig noen nære venner heller, så det noe av grunnen ligger kanskje der.

Det handler jo om å respektere kjæresten sin da. Men jeg må innrømme jeg snakker litt med min aller beste venninne, men hun vet ikke alt.

Vi har kjent hverandre i årevis og jeg er trygg på at det jeg forteller henne blir mellom oss.

Noen ganger trenger man bare å få luftet ut tankene sine litt ikke sant. Ting blir gjerne litt annerledes når man får snakket høyt om det med en tredjepart, og kanskje få noen innspill, en annen synsvinkel.

Det kan være til det beste for forholdet så lenge man er trygg på at det ikke blir spredd over hele byen, liksom...

Hvis samboeren din har et behov for å diskutere slike ting med en tredjepafrt og vennene ikke er til å stole på,er det jo en mulighet å dra inn en familieterapeut eller noe. Men det virker ikke som dere har så mye problemer at dere har behov for det..

Du får si det til ham, at du ikke aksepterer at han går ut med slike ting, at det sårer deg. Kanksje det ikke skjer flere ganger. Han bør jo respektere deg såpass.

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Begge to diskuterer krangler og feil med utenforstående. For oss handler det dels om å lufte frustrasjoner for andre som kjenner oss godt og som kan gi råd og veiledning. Dels handler det om at det er et naturlig tema for meg og mine venninner, både ved at de skal få vite hvordan jeg har det og årsaker til det. Ser ikke noe stort problem i å diskutere ekteskapelige problemer med andre så lenge jeg klarer å fremstille problemene noenlunde balansert og konstruktivt.

Har fått mye hjelp av å involvere flere i våre problemer, faktisk, men det må skje på en OK måte.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har snakket veldig lite om sånt med utenforstående, men nylig "sprakk bobla" litt. Og jeg innser at det faktisk er lurt å diskutere med andre, ikke minst fordi de kan få en til å se ens egne feil på en mindre "farlig" måte enn via kjæresten. Men jeg ville fortrinnsvis snakket med de av vennene mine som ikke er felles venner, og som ikke bor på samme sted som oss. Synes det er "feil" og illojalt å involvere felles/hans venner. Men uansett ville jeg ikke gått veldig i detalj, og jeg har faktisk aldri prøvd å snakke negativt om han ovenfor noen. Men å påpeke forskjeller og sånn, det må vel være greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...