Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner i ny jobb tredje april og da er lønningsdagen 12 april. Får jeg lønn i april da eller må jeg vente til mai?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer ann på hvilken dato de kjører lønna.

Stor sjangs for at du ikke får noe før mai.

Anonymkode: 6c966...cf4

Skrevet

Lønningsdagen er 12 april, jeg begynner tredje april.

AnonymBruker
Skrevet

Det er umulig for oss å vite, du sier ingen ting om hvor du jobber og det er forskjellig praksis hos forskjellige arbeidsgivere. 

Jeg har to arbeidsgivere, den ene ville jeg fått full lønn for april 12 april den andre jobben ville pengene kommet 12 mai

Anonymkode: b9c1d...b59

Gjest padawan
Skrevet

I staten kjører de lønnen etterskuddsvis den første halvdelen av måneden og etterskuddsvis den andre delen av måneden så jeg tipper du får full lønn, hvis du jobber i staten vel å merke. Jeg fikk iallefall det på min første lønning der. Jobber du i det private kan det være annerledes.

Skrevet

Det kommer an på om de betaler lønn for inneværende måned, eller om det er etterskuddsvis. Det kan bare arbeidsgiveren svare deg på. 

For stillinger med fast lønn så er det ganske vanlig med inneværende måned, men det trenger ikke være sånn.

Skrevet

Jeg er ansatt i kommunen. Så jeg trodde jeg fikk for tredje april som er oppstartsdato og de påfølgende dagene mot 12 april. Har hundre prosent stilling og kun en arbeidsgiver. 

AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten spørre hvordan de gjør det på din arbeidsplass, men det vil neppe være et problem å få utbetalt deler av lønnen før 12.mai uansett. De har nok forståelse for at du evt. ikke kan vente helt til mai før du får lønn.

Anonymkode: 86ac2...b32

• Liker 1
Skrevet

Gud. Jeg syns sånt er så ubehagelig..  

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, hobbykokken skrev:

Vi fikk lønn siste dag i mnd, lønna ble satt igang den 18 hver mnd.

Vi fikk betalt etterskuddsvis.

Det varierer veldig fra jobb til jobb så det at du begynner den 3  og at lønningsdag er den 12 trenger ikke bety at du får/ ikke får utbetalt lønn. Du må nesten spørre.

Anonymkode: 6c966...cf4

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, hobbykokken skrev:

Det avhenger av når de legger inn lønna. Altså ikke når du får det utbetalt, men når de regner ut for måneden. Om de regner med den siste i hver måned, så vil du ikke få noe utbetalt. Om de regner med litt fra hver måned så vil du få noe. 

Anonymkode: c486e...8f4

Skrevet

Dette er jo en stilling i kommunen. Ingen som vet hvordan det funker der?

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, hobbykokken skrev:

Jeg er i samme situasjon, får lønn den 12. da de betaler forskuddsvis. Kommunal jobb.

Anonymkode: d1d3c...084

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i samme situasjon, får lønn den 12. da de betaler forskuddsvis. Kommunal jobb.

Og du begynner etter påske slik som meg? Vet du noe om hvordan det funker?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, hobbykokken skrev:

Og du begynner etter påske slik som meg? Vet du noe om hvordan det funker?

Ja, 3. april. Men kontrakt fra den 1. har du også det?

Skrevet

Jeg har kontrakt fra 3 april. Men har oppgitt kontonummer osv. Så vet at det sånn sett er i orden. Vet du om du får lønn 12 april? Har ikke mulighet til å vente til mai ass.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, 3. april. Men kontrakt fra den 1. har du også det?

Gjest Dævendøtte
Skrevet
18 minutter siden, hobbykokken skrev:

Gud. Jeg syns sånt er så ubehagelig..  

Sånt forstår jeg virkelig ikke. Er jo bare å spørre :) Men skal vel ikke si noe, jeg har mine ting jeg også ;)

Er arbeidsgiver og ingen reagerer om du spør om sånt. Stram deg opp og spør sjefen du! Går så fint :) 

Skrevet
Akkurat nå, Dævendøtte skrev:

Sånt forstår jeg virkelig ikke. Er jo bare å spørre :) Men skal vel ikke si noe, jeg har mine ting jeg også ;)

Er arbeidsgiver og ingen reagerer om du spør om sånt. Stram deg opp og spør sjefen du! Går så fint :) 

Vil ikke gi inntrykk av å være et økonomisk rotehode, for det er jeg virkelig ikke. Det bare er litt knapt med penger nå.. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
Akkurat nå, hobbykokken skrev:

Vil ikke gi inntrykk av å være et økonomisk rotehode, for det er jeg virkelig ikke. Det bare er litt knapt med penger nå.. 

Ta det helt med ro, ingen bryr seg om hvorfor du spør. Du trenger ikke forklare deg, bare spør om når lønna di blir utbetalt.

Og har du lyst, bare si at det har vært mye utgifter etter jul :) 

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, hobbykokken skrev:

Ja du skrev det. I hovedinnlegget ditt. Men det kommer an på når lønna blir kjørt. Spør arbeidsgiveren din eller sjefen din. 

Anonymkode: 67861...0b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...