Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte å ta meg en tur til London i pinsen. Er det noen som vet om forholdsvis billige hotell/ leiligheter som ligger sentralt?

Anonymkode: c8d98...73f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd på President Hotel eller Hotel Imperial (husker ikke helt, men de er ganske like) rett ved Russel Square. Så vidt jeg husker var det relativt billig og greit, og veldig nærme t-banen. Er ikke langt å gå ned til elva heller

Anonymkode: 4d90f...3dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På ‎28‎.‎03‎.‎2018 den 10.26, AnonymBruker skrev:

Jeg har bodd på President Hotel eller Hotel Imperial (husker ikke helt, men de er ganske like) rett ved Russel Square. Så vidt jeg husker var det relativt billig og greit, og veldig nærme t-banen. Er ikke langt å gå ned til elva heller

Anonymkode: 4d90f...3dd

Sjekket ut de to hotellene, prisene pr natt var rundt 1500 kr. Er det lite trolig at jeg kan få noe billigere sentralt i London?

Gjest Overrasket
Skrevet

Du kan sjekke pris på Caring Hotel og London House Hotel. Ingen av dem er luksus på noen måte, men helt greie på lavbudsjett. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor bo sentralt? Du bruker mye mindre penger, og mye mindre tid, på å finne et leilighetshotell langs grå eller sort linje. Tuben gjør London unik på denne måten. Man er inne i byen på få minutter, fra tidlig til sent. Og føler man ikke for å dra inn for middag, er det mange steder som har betydelig bedre og rimeligere mat enn du finner i sentrum der alle turistene er. 

Hampstead, og West Hampstead er blant mine favoritter. Bor for ca 600-800 kroner natta, og på maks 15 minutter er man der man vil i sentrum. Og områdene er så fine og trygge at det ikke er noe problem å ta tuben selv sent. 

Om jeg kun drar over for litt shopping bor jeg ofte i Shepards Bush området, men her kan man lett treffe på et dårlig nabolag, så ville holdt meg øst for Westfields. 

Anonymkode: d57ee...3ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å tipse om et sentralt område. Søk opp hoteller i Paddington området, nord for Hyde Park, særlig Sussex Gardens. Da er du på både rød, grønn og gul linje. Og om man liker å rusle, er det kun minutter til hydepark, eller 15 min å gå (evt hoppe på en buss) ned mot Oxford Street (ikke min favoritt) eller Kinghtsbridge. 

På den positive siden er dette sentralt, trygt, og det rimeligste hotellområdet i sentrale-London (med unntak av de dårligere områdene). På den negative siden er området fullt av turister, noe restaurantene stort sett bærer preg av. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruk f.eks. hotels.com og skriv inn en severdighet du vil være i nærheten av. Deretter legger du inn filtrering på f.eks pris, stjerner og gjestevurdering, så får du ok steder sortert etter hvor langt unna severdigheten de er. Som standard viser den steder opptil 1 km fra severdigheten, men det kan økes.

Anonymkode: d7cde...6ca

• Liker 1
Skrevet

Lancaster gate hotel er et rimelig hotel med grei beliggenhet. Kort vei til Bayswater, Queensway og Lancaster gate tubestasjoner.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilket shopping område vil dere anbefale? Skal ha med meg en tenårings-gutt som gjerne vil kjøpe inn sko og klær som er billigere i London enn her i Norge.

AnonymBruker
Skrevet
På 29.3.2018 den 15.55, AnonymBruker skrev:

Hvilket shopping område vil dere anbefale? Skal ha med meg en tenårings-gutt som gjerne vil kjøpe inn sko og klær som er billigere i London enn her i Norge.

Dersom det er typiske "gate-merker" dere er på jakt etter, er vel Oxford Street det beste. Der finner du alle kjedebutikkene, feks. Footlocker, JD Sport, Sport Direct, Primark etc. 

Der det mer designer klær, så er Bond Street, Knightsbridge, Sloan Street osv å anbefale.

Anonymkode: ea345...635

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 29.3.2018 den 15.55, AnonymBruker skrev:

Ta en tur ut til Outletet ved Wembley. Mye bra og rimelig Nike, Adidas, North Face, og en ok Superdry. De kaller det "designer" outlet, men jeg bruker det kun for treningstøy. 

Ellers anbefaler jeg et av Westfieldsentrene. Et trygt sted å gå litt hver for seg, butikker for alle, og man finner absolutt alt på et sted. Jeg dropper alltid Oxford, og tar heller en morgentur hit om jeg skal handle på kjedebutikkene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for tips og råd :) .

• Liker 1
Skrevet

Håper dere får en fin tur! Jeg og mine to brødre skal til London om en måneds tid, husker ikke hva hotellet heter men det kom på ca 1000NOK pr pers for to netter. Relativt sentralt, en halvtimes gåtur ned til sentrum av West End som er målet for turen. Men jeg har bodd i nord-vest-England i nesten tre år nå og gruer meg til kostbare London... Så om dere skal på ny englandstur etter hvert kan jeg anbefale både Manchester og Liverpool på det aller varmeste! Begge byene har alt London har, men de er mye billigere på alle måter. Pluss at majoriteten av menneskene er briter (i hvert fall om utenom helgene det er Premier League-kamper), i London blir jeg alltid paff over hvor mange turister det er der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, eeveelectra skrev:

Håper dere får en fin tur! Jeg og mine to brødre skal til London om en måneds tid, husker ikke hva hotellet heter men det kom på ca 1000NOK pr pers for to netter. Relativt sentralt, en halvtimes gåtur ned til sentrum av West End som er målet for turen. Men jeg har bodd i nord-vest-England i nesten tre år nå og gruer meg til kostbare London... Så om dere skal på ny englandstur etter hvert kan jeg anbefale både Manchester og Liverpool på det aller varmeste! Begge byene har alt London har, men de er mye billigere på alle måter. Pluss at majoriteten av menneskene er briter (i hvert fall om utenom helgene det er Premier League-kamper), i London blir jeg alltid paff over hvor mange turister det er der.

Nå googlet jeg begge byene. Har alltid trodd at det var million-byer, men de var ikke større enn Oslo?

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nå googlet jeg begge byene. Har alltid trodd at det var million-byer, men de var ikke større enn Oslo?

Nei, stemmer, rundt en halv million innbyggere i hver av dem. :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...