AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #1 Skrevet 28. mars 2018 Hvorfor er ikke dette et begrep? Synes det burde bli mye mer vanlig! Hver restaurant burde ha en vegansk rett eller to. Er dere klar over hvor irriterende det er å ikke finne NOE du kan spise etter å ha satt deg ned og lest menyen på en restaurant? Hvis du da i tillegg har en ektefelle som nekter å gå på rene veganrestauranter så sitter du fint i det! Vi deltidsveganere må få et bedre tilbud! Hvis jeg har 50/50 og denne uken er det veganuke så kan ikke jeg bare slippe alt jeg har lovet meg selv fordi restauranten heller meieriprodukter i store mengder over all maten!! Det er gift skal jeg si deg! Ja til mer vegansk for alle, overalt! Anonymkode: 0b37d...0ea 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #2 Skrevet 28. mars 2018 Storforlangende veganere. Bah! Anonymkode: a7ff0...3e0 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #3 Skrevet 28. mars 2018 Hvorfor MÅ du gå på restaurant i veganuka di da? Du MÅ ikke være vanskelig selv om du er deltids-veganer. Anonymkode: b6d5a...2ff 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #4 Skrevet 28. mars 2018 Hvorfor i alle dager skal andre rundt deg tilrettelegge for ditt selvvalgte ekstremkosthold? Spis hjemme i veganeruka og hold munn! Anonymkode: a7ff0...3e0
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #5 Skrevet 28. mars 2018 Synes det er mange restauranter som har blitt flinkere på dette. Bortsett fra biff med poteter er det mange retter man kan lage uten at det blir helt "SE PÅ DENNE VEGANE RETTEN!!" Noe de kunne gjort er å lage retter som er vegane som man kan legge til kjøtt/meieriprodukter hvis ønsket Anonymkode: b817b...86d 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #6 Skrevet 28. mars 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor MÅ du gå på restaurant i veganuka di da? Du MÅ ikke være vanskelig selv om du er deltids-veganer. Anonymkode: b6d5a...2ff Jeg gir ikke opp sosiallivet selv om jeg er deltidsveganer altså! Anonymkode: 0b37d...0ea
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #7 Skrevet 28. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gir ikke opp sosiallivet selv om jeg er deltidsveganer altså! Anonymkode: 0b37d...0ea Sikker på det er særlig dedikert veganisme? Burde ikke du heller holde deg hjemme enn å bidra til at kjøttselgende restauranter skal få bestå fordi du gir dem penger? Anonymkode: b6d5a...2ff 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #8 Skrevet 28. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikker på det er særlig dedikert veganisme? Burde ikke du heller holde deg hjemme enn å bidra til at kjøttselgende restauranter skal få bestå fordi du gir dem penger? Anonymkode: b6d5a...2ff 🙄 du har misforstått hele poenget med deltidsveganisme! Anonymkode: 0b37d...0ea 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #9 Skrevet 28. mars 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i alle dager skal andre rundt deg tilrettelegge for ditt selvvalgte ekstremkosthold? Spis hjemme i veganeruka og hold munn! Anonymkode: a7ff0...3e0 Sånne holdninger kommenterer jeg ikke! Anonymkode: 0b37d...0ea
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #10 Skrevet 28. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: 🙄 du har misforstått hele poenget med deltidsveganisme! Anonymkode: 0b37d...0ea Det er ikke noe poeng, det er bullshit. Hilsen veganer. Prøv "kjøttfri uke" elns i stedet. Anonymkode: 5a6ae...416 7
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #11 Skrevet 28. mars 2018 Veganisme er fremtiden, animalske produkter er stort sett skadelige, inneholder ingen viktige næringsstoffer og er biologisk feil for oss. Snart vill alle innse dette. Håper jeg. Anonymkode: acef1...d39 1
exictence Skrevet 28. mars 2018 #12 Skrevet 28. mars 2018 (endret) Synes flere utesteder har begynt å fokusere mer på vegansk og vegetariske retter. Synes det er flott. Enig med deg at de burde tilby det. Ser ut som det går den rette veien. Ellers vet jeg ikke hva du mener med spørsmålet om hvorfor veganer på deltid ikke er et begrep? Spiller vel ingen rolle hva du kaller deg, om det er et etablert begrep eller ikke, hva andre kaller seg/ikke kaller seg. Selv spiser jeg ikke kjøtt, men kaller meg ikke noe som helst. Synes ikke det spiller noen rolle å fremstå og kalle seg veganer, vegetarianer osv. Kan jo bare si at du ikke spiser animalsk osv, som andre sier at de f.eks ikke spiser nøtter, drikker melk, osv. Man kan si sine meninger og holdninger om ting om det faller seg naturlig inn, men man behøver ikke fremstå som at man liksom er et bedre menneske og virke fordømmende til de som ikke veganer (for det er jo det det virker som. Alle vet at de som velger å ikke spise dyr mener at det er negativt av mennesker å spiser dyr). Ingen mennesker liker å bli sett ned på. Ofte har det et mer motiverende og fremmede virkning på mennesker å ville selv ikke spise dyr, dersom man ikke fremstår og har en "tittel" som mange assosierer med litt fanatisk og plasserer det litt i en "bås"/ "noen for seg". Synes det heller burde være utbredt som mer naturlig at man ikke spiser dyr. Endret 28. mars 2018 av exictence
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #13 Skrevet 28. mars 2018 44 minutter siden, exictence said: Synes flere utesteder har begynt å fokusere mer på vegansk og vegetariske retter. Synes det er flott. Enig med deg at de burde tilby det. Ser ut som det går den rette veien. Ellers vet jeg ikke hva du mener med spørsmålet om hvorfor veganer på deltid ikke er et begrep? Spiller vel ingen rolle hva du kaller deg, om det er et etablert begrep eller ikke, hva andre kaller seg/ikke kaller seg. Selv spiser jeg ikke kjøtt, men kaller meg ikke noe som helst. Synes ikke det spiller noen rolle å fremstå og kalle seg veganer, vegetarianer osv. Kan jo bare si at du ikke spiser animalsk osv, som andre sier at de f.eks ikke spiser nøtter, drikker melk, osv. Man kan si sine meninger og holdninger om ting om det faller seg naturlig inn, men man behøver ikke fremstå som at man liksom er et bedre menneske og virke fordømmende til de som ikke veganer (for det er jo det det virker som. Alle vet at de som velger å ikke spise dyr mener at det er negativt av mennesker å spiser dyr). Ingen mennesker liker å bli sett ned på. Ofte har det et mer motiverende og fremmede virkning på mennesker å ville selv ikke spise dyr, dersom man ikke fremstår og har en "tittel" som mange assosierer med litt fanatisk og plasserer det litt i en "bås"/ "noen for seg". Synes det heller burde være utbredt som mer naturlig at man ikke spiser dyr. Jo, det spiller en rolle! Slike som TS bidrar til misoppfatninger om veganisme/vegetarisme og hva folk tror det er og ikke er. Samme med "vegetarianere" som spise kylling. Det er sånne som får folk til å si "dere kan jo spise kjøtt av og til da, eller kanskje kylling? Så slipper jeg å lage noe eget bare til deg" i forkant av et selskap eller middag. Anonymkode: 5a6ae...416 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #14 Skrevet 28. mars 2018 Viss meieriprodukter er gift, så forstår jeg ikke hvorfor du barr kutter ut 50%. Anonymkode: b7ce2...00d 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #15 Skrevet 28. mars 2018 Veganisme handler ikke bare om kosthold, men om klær, etisk handel osv, og derfor er ikke deltidsveganer er begrep. Det går ikke an å være en deltidsveganer, det blir en selvmotsigelse. "Denne uken kan jeg spise kjøtt, bruke ullklær, og handle elektronikk laget av barn, men neste uke kan jeg det ikke for da er jeg veganer"... Det gir ingen mening, enten er du veganer, eller du er det ikke. Du er heller ikke vegetarianer hvis du spiser kylling, slik som mange "vegetarianere" sier at de gjør. Men man kan velge å ha et vegansk kosthold uten å være veganer, og ja, jeg er enig i at flere burde ha veganske alternativer på menyen. Anonymkode: 0132d...79d 7
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #16 Skrevet 28. mars 2018 Jeg har aldri hørt om noen som er veganer annenhver uke, høres jo helt tullete ut. Så du kan spise gift annenhver uke. Nå er ikke jeg veganer, men prøver å spise minst mulig kjøtt. Og synes de er flinke på restauranter, nå tåler jeg ikke laktose, eller egg, så skal jeg ikke ha kjøtt ute, blir det vegansk. Og har de ikke noe på menyen jeg kan spise, så pleier alltid kokken og lage no godt til meg. Jeg går ikke på veganske restauranter, jeg går der de andre ønsker å gå. Anonymkode: 38439...f4d 1
Gjest Overrasket Skrevet 28. mars 2018 #17 Skrevet 28. mars 2018 Dette står for meg som rent idioti. Altså, det er helt greit å være i store trekk vegetarianer men å spise kjøtt en gang i blant. Jeg gjør det selv. Men å skulle være slavisk veganer annenhver uke, helt uten fleksibilitet, og deretter spise kjøtt igjen annenhver uke, det er jo rett og slett bare en tullete holdning.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #18 Skrevet 28. mars 2018 Jeg syns alle restauranter burde tilby et par vegetaralternativer, men jeg skjønner ikke hvorfor du ikke kan få i deg litt melk på et restaurantbesøk hvis du uansett spiser "vanlig" annenhver uke. De fleste restauranter kan nok tilrettelegge mye vegetarmat for å gjøre den vegansk. Selv har jeg jobbet i mange år på en restaurant som har et par vegetarretter og et par veganretter. Vet du hvor ofte vi selger veganretter? Maks 1 porsjon per uke, på en godt besøkt restaurant. Hva med å undersøke på forhånd før du går et sted? Eller spise hjemme eller på veganske restauranter den ene uka du har denne dietten Anonymkode: 9e40e...a20 1
exictence Skrevet 28. mars 2018 #19 Skrevet 28. mars 2018 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, det spiller en rolle! Slike som TS bidrar til misoppfatninger om veganisme/vegetarisme og hva folk tror det er og ikke er. Samme med "vegetarianere" som spise kylling. Det er sånne som får folk til å si "dere kan jo spise kjøtt av og til da, eller kanskje kylling? Så slipper jeg å lage noe eget bare til deg" i forkant av et selskap eller middag. Anonymkode: 5a6ae...416 Er det virkelig så farlig om noen ikke lager noe ekstra til deg? Det er som oftest noe av det du kan spise uansett. Jeg vil nå minst mulig skape ekstra bry for min del. Om folk ikke helt hva det betyr, det gjør vel ikke så mye, tenker jeg. Du vet selv hva du spiser, hvordan du tenker osv. Hvorfor lage et eget begrep som innholder alt det? Enten tenker man slik eller slik. Kan ikke det bare være helt naturlig å ikke spise kjøtt, ha etiske retningslinjer mm. Hvorfor kalle det noe spesielt slik at det blir spesielt? Man sier jo heller ikke at man er kjøttspiser eller animalskspiser. nøttespisere, kun fruktspisere osv. Jeg synes faktisk det samme om religion. Kan man ikke bare leve i fred og ikke være overivrig om å bevise at en selv har rett, eller sette seg selv eller andre i bås? Endret 28. mars 2018 av exictence
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #20 Skrevet 28. mars 2018 2 timer siden, exictence skrev: Er det virkelig så farlig om noen ikke lager noe ekstra til deg? Det er som oftest noe av det du kan spise uansett. Jeg vil nå minst mulig skape ekstra bry for min del. Om folk ikke helt hva det betyr, det gjør vel ikke så mye, tenker jeg. Du vet selv hva du spiser, hvordan du tenker osv. Hvorfor lage et eget begrep som innholder alt det? Enten tenker man slik eller slik. Kan ikke det bare være helt naturlig å ikke spise kjøtt, ha etiske retningslinjer mm. Hvorfor kalle det noe spesielt slik at det blir spesielt? Man sier jo heller ikke at man er kjøttspiser eller animalskspiser. nøttespisere, kun fruktspisere osv. Jeg synes faktisk det samme om religion. Kan man ikke bare leve i fred og ikke være overivrig om å bevise at en selv har rett, eller sette seg selv eller andre i bås? Tror du bommet kraftig på poenget der ... Anonymkode: 60b0a...815
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå