AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #1 Del Skrevet 27. mars 2018 Nå har jeg og barnefar gått fra kverandre, jeg skal flytte pga dt er hans hus. Han var enig i at barnet som er under 1år skulle følge meg på flyttingen. Men nå nekter han å skrive under på flyttemeldingen,hva gjør jeg då med tanke på barnehageplass når jeg og barnet ikke vil ha samme adresse? Vi skal til mekling etter påsken Anonymkode: 401f0...2da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 27. mars 2018 #2 Del Skrevet 27. mars 2018 Trenger du hans underskrift? Jeg meldte flytting for meg og barnet online. Det var det hele. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #3 Del Skrevet 27. mars 2018 Var samme case her. Sendte inn dokumentasjon til skatteetaten om at jeg hadde barnet mest (det var rettspapirer i dette tilfellet, men de sa at det kunne være nok at bhg dokumenterte hvem som hentet mest), og flyttingen ble godkjent uten fars signatur. Anonymkode: 1de93...9a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #4 Del Skrevet 28. mars 2018 17 timer siden, stan skrev: Trenger du hans underskrift? Jeg meldte flytting for meg og barnet online. Det var det hele. Men viss jeg flytter får jeg ikke med meg barnet på samme adresse uten faren sin samtykke å då går hovudomsorgen til han Anonymkode: 401f0...2da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #5 Del Skrevet 28. mars 2018 Nå er det slik at den som flytter taper posisjon, så strengt tatt kan du ikke tvinge han, men da må han være beredt på at det er han som må ha hovedomsorgen . Anonymkode: 5e875...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bøff Eløff Skrevet 28. mars 2018 #6 Del Skrevet 28. mars 2018 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det slik at den som flytter taper posisjon, så strengt tatt kan du ikke tvinge han, men da må han være beredt på at det er han som må ha hovedomsorgen . Anonymkode: 5e875...43e Eller at han må bo med eksen. Jeg hadde parkert ræva mi i sofaen, tatt over gjesterommet og breier meg helt til han skrev under. Jeg hadde ikke flyttet uten den underskriften. Endret 28. mars 2018 av Bøff Eløff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #7 Del Skrevet 28. mars 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg og barnefar gått fra kverandre, jeg skal flytte pga dt er hans hus. Han var enig i at barnet som er under 1år skulle følge meg på flyttingen. Men nå nekter han å skrive under på flyttemeldingen,hva gjør jeg då med tanke på barnehageplass når jeg og barnet ikke vil ha samme adresse? Vi skal til mekling etter påsken Anonymkode: 401f0...2da Ta med deg flyttemeldingen til meklingsmøtet og få han til å skrive under der! Anonymkode: 7fb07...79c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 28. mars 2018 #8 Del Skrevet 28. mars 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men viss jeg flytter får jeg ikke med meg barnet på samme adresse uten faren sin samtykke å då går hovudomsorgen til han Anonymkode: 401f0...2da Det gjorde jeg. Websiden hos skatteetaten (?) hadde muligheten til å angi flere fra samme adresse som også skulle flytte. Nå var det ingen strid om akkurat dette, men jeg fikk aldri noe formelt samtykke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #9 Del Skrevet 28. mars 2018 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men viss jeg flytter får jeg ikke med meg barnet på samme adresse uten faren sin samtykke å då går hovudomsorgen til han Anonymkode: 401f0...2da Hei. Det stemmer ikke. Jeg flyttet ut med to mindreårige barn fra barnefar, kontaktet barnehage kontoret i kommunen og NAV bl.a , dette for å få overført barnehage plass fra der vi bodde til det nye stedet og samme med sfo .(flyttet innen samme kommune) NAV angående barnetrygd. Meldte flytting, det var det litt verre med pga tok tid, men det løste seg. Barnefar fikk diverse brev i posten som han kunne komme med innvendinger etc på . Du stiller ikke svakere eller at omsorgen går til barnefar selv om du flytter, dere må uansett til megling, så bestill time . Anonymkode: 1c3dc...825 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #10 Del Skrevet 28. mars 2018 Ta direkte kontakt med barnhagen (evt kommunen) for å høre hvordan dette kan løses. Skatteetaten kan selv fatte vedtak om å flytte barnets bostedsadresse, det gjorde de hos meg etter 6 mnd. Bf fikk da mulighet til å uttale seg først, men det var bare svada så da kom barnet på min adresse. På meklingen, dersom han ikke signerer flyttemeldingen der, sørg for å få en samværsavtale. Da kan du bruke den som bevis på at barnet faktisk bor sammen med deg og ikke det som står i folkeregistret. Da kan det være at skatteetaten kan fatte vedtak tidligere. Det er de faktiske forhold som også Nav skal gå etter når det kommer til stødnader til aleneforsørgere. Anonymkode: ba238...6a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #11 Del Skrevet 28. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men viss jeg flytter får jeg ikke med meg barnet på samme adresse uten faren sin samtykke å då går hovudomsorgen til han Anonymkode: 401f0...2da Ta barnet med deg. Det er kun formaliteter hvor barnet står som folkeregistrert. Les de andre svarene her. Anonymkode: ba238...6a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #12 Del Skrevet 28. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men viss jeg flytter får jeg ikke med meg barnet på samme adresse uten faren sin samtykke å då går hovudomsorgen til han Anonymkode: 401f0...2da Det er vel nettopp derfor han ikke skriver under . Ikke urimelig å holde på rettigheter Anonymkode: 5e875...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #13 Del Skrevet 18. oktober 2019 Flere erfaringer? Anonymkode: cc152...bd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #14 Del Skrevet 18. oktober 2019 Min ex nektet dette i 2 år. Barnet var over 12, og skolen kunne ikke bekrefte noe som helst siden barnet tok seg dit selv. Dette gjorde han av økonomiske grunner. Han mottok utvidet barnetrygd, og betalte ikke bidrag. Barnet sov ikke over en eneste gang i løpet av de to årene til tross for at han bodde 10 min unna Anonymkode: 5633d...244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå