Gå til innhold

Dere som kjøper andeler i DNB Global Indeks

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Indeksfondet DNB Global Indeks følger utviklingen på verdensindeksen (MSCI World)
Her (MSCI WORLD DAILY PERFORMANCE) står kun dag for dag https://www.msci.com/world
Hvor finner jeg en oversikt som viser minutt for minutt (på hverdager)?
Har dere tips om en nettavis (norsk, engelsk eller amerikansk eller annet) som har gratisartikler (helst daglig) om MSCI World (om den går opp eller ned)?

Anonymkode: 13cf3...35b

AnonymBruker
Skrevet

Minutt-for-minutt er en litt rar tilnærming til aksjefond. Jeg har ca 1 mill i det fondet og sjekket kursen annenhver måned eller mindre. Små svingninger er ikke intressant..

Anonymkode: 6f6b5...ec7

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Minutt-for-minutt er en litt rar tilnærming til aksjefond. Jeg har ca 1 mill i det fondet og sjekket kursen annenhver måned eller mindre. Små svingninger er ikke intressant..

Anonymkode: 6f6b5...ec7

Takk for svar og råd :) Jeg tenkte bare at hvis jeg fant en slik oppdatering, var det lettere å se om kursen var på vei opp eller på vei ned den dagen jeg vurderer å kjøpe.

AnonymBruker
Skrevet

min saldo oppdateres en gang hver dag i det fondet, tror ikke du finner noe data med høyere oppløsning enn det.Fondet er i en klar bølgedal nå

Anonymkode: c039a...49b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

min saldo oppdateres en gang hver dag i det fondet, tror ikke du finner noe data med høyere oppløsning enn det.Fondet er i en klar bølgedal nå

Anonymkode: c039a...49b

Takk :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må tilføye at jeg er grønn på området :blush: og jeg fant nettopp ut at jeg trodde at jeg måtte følge med på kursene på MSCI World når jeg vurderer kjøp i bl.a. DNB Global Indeks, (ettersom Indeksfondet DNB Global Indeks følger utviklingen på verdensindeksen (MSCI World) på samme måte som indeksfondet DNB Norge Indeks følger utviklingen på Oslo Børs( der jeg kan følge med minutt for minutt før jeg bestemmer meg for å kjøpe andeler før kl 12 den dagen)).

Takk for god hjelp og for at dere deler av deres erfaringer. Hilsen trådstarter.

• Liker 1
Skrevet

Det er vanligvis en mye bedre idé å kjøpe seg gradvis opp enn å prøve å time slike kjøp. 

Skal du inn med 300.000 så kan du f.eks kjøpe for 500 kroner dagen i et par år (kan gjøres automatisk)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, prt90 skrev:

Det er vanligvis en mye bedre idé å kjøpe seg gradvis opp enn å prøve å time slike kjøp. 

Skal du inn med 300.000 så kan du f.eks kjøpe for 500 kroner dagen i et par år (kan gjøres automatisk)

Takk for gode råd :)

Gjest hva som helst
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar og råd :) Jeg tenkte bare at hvis jeg fant en slik oppdatering, var det lettere å se om kursen var på vei opp eller på vei ned den dagen jeg vurderer å kjøpe.

Du klarer ikke å spå hvor kursen skal ved å se på noen graf ( i alle fall ikke en minutt-graf). Dessuten vil du uansett ikke handle fondet til den kursen som står på skjermen, siden betalingen for fond går gjennom først etter 1-4 dager og er basert på dagens sluttkurser. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Flyndrefisken skrev:

Du klarer ikke å spå hvor kursen skal ved å se på noen graf ( i alle fall ikke en minutt-graf). Dessuten vil du uansett ikke handle fondet til den kursen som står på skjermen, siden betalingen for fond går gjennom først etter 1-4 dager og er basert på dagens sluttkurser. 

Takk for råd :) Du har rett. Når jeg handler andeler i KLP Aksje Fremvoksende Markeder Indeks II, får jeg andelene til den kursen som er 2 eller 3 dager etter jeg har kjøpt, men når jeg handler andeler i DNB Global Indeks, får jeg andelene til den sluttkursen som er på samme dato som jeg handler (før kl 12).

AnonymBruker
Skrevet

Du kan søke opp EUNL, som er det største fondet i verden som følger MSCI World. Det har godt over 100 milliarder kroner under forvaltning. Det er en ETF som handles på ulike europeiske børser. EUNL handles i Tyskland. ETFen har andre tickere på andre europeiske børser.

Anonymkode: 0b7f5...f8d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan søke opp EUNL, som er det største fondet i verden som følger MSCI World. Det har godt over 100 milliarder kroner under forvaltning. Det er en ETF som handles på ulike europeiske børser. EUNL handles i Tyskland. ETFen har andre tickere på andre europeiske børser.

Anonymkode: 0b7f5...f8d

Tusen takk for hjelpen :) Så fint å kunne se dagens kurs :) 

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Pass på å kjøpe når kursen er på vei ned, da.

(Så får du med deg den kommende oppgangen).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, puppi skrev:

Pass på å kjøpe når kursen er på vei ned, da.

(Så får du med deg den kommende oppgangen).

Takk for råd :) Det er det jeg prøver å passe på å gjøre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...