AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #1 Del Skrevet 27. mars 2018 Tror dere at om man besøker noen sin grav, og prater til dem, at de på en eller annen måte kan høre det? Eller føle det? Eller at de i det hele tatt vet at vi er der? Eller bare ingenting? Anonymkode: 2937c...02a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #2 Del Skrevet 27. mars 2018 Ingenting tror jeg. Å dra på en grav for å 'prate' med de som har falt fra, gjør en kun for sin egen del... Jeg tror at det som skjer etter døden er det samme som skjer før fødsel, ett stort ikke-noe. Anonymkode: e0f8c...1ad 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #3 Del Skrevet 27. mars 2018 Jeg tror at de som dør kan velge om de vil høre deg. Snakker du til dem, om det er på gravplassen eller i din egen stue så tror jeg at de kan høre deg hvis de vil. En gravplass er der kroppen ligger begravet. Er en fin ting å holde fin med blomster og gravsten, en plass å gå til siden der tok vi den siste avskjed når kisten ble senket i jorden. Men jeg tror at du har dem ved din side uansett hvor du er. Anonymkode: 6daaa...c7b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicathv Skrevet 27. mars 2018 #4 Del Skrevet 27. mars 2018 Nei, de er døde. Altså ikke-eksisterende. Skjønnet at det kan være en fin tanke, men den er jo helt irrasjonell og uvitenskapelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hårstrikk79 Skrevet 27. mars 2018 #5 Del Skrevet 27. mars 2018 Tror absolutt ikke at de døde kan høre eller kjenne noe som helst . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 28. mars 2018 #6 Del Skrevet 28. mars 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror dere at om man besøker noen sin grav, og prater til dem, at de på en eller annen måte kan høre det? Eller føle det? Eller at de i det hele tatt vet at vi er der? Eller bare ingenting? Anonymkode: 2937c...02a Jepp, det er jeg sikker på. Om de ikke gjør det, så ville jeg uansett besøkt, sagt det jeg ville si, og håpet de var der eller følte det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 29. mars 2018 #7 Del Skrevet 29. mars 2018 Jeg velger å tro at mine kjære som er døde kan høre og se meg. Det er selvsagt ikke noe jeg kan vite, men tanken på at de er nær meg, gjør det lettere å bære savnet og sorgen. Om jeg "snakker med de avdøde" ved gravstedet, hjemme eller andre steder betyr ikke så mye. Hvis de døde på noen måte kan høre og se oss, tror jeg det ikke har noen betydning hvor det skjer. For min egen del synes jeg likevel at det er godt å besøke gravstedet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 13. april 2018 #8 Del Skrevet 13. april 2018 On 3/27/2018 at 11:45 PM, AnonymBruker said: Tror dere at om man besøker noen sin grav, og prater til dem, at de på en eller annen måte kan høre det? Eller føle det? Eller at de i det hele tatt vet at vi er der? Eller bare ingenting? Anonymkode: 2937c...02a Ja det tror jeg så absolutt Jeg kjenner selv den følelsen ved flere gravsteder til folk jeg kjente Jeg kan også kjenne nærvær og jeg sitter med bilder og andre ting, men ingen ting er som å stå over graven til, først og fremst, oldemor og oldefar og kjenne deres nærvær ved gravstedet deres. Det er mye nærmere/sterkere enn "bare" et bilde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå