Mi@@ Skrevet 27. mars 2018 #1 Skrevet 27. mars 2018 Tenkte bare å høre litt her om dere syns det er rimelig at 20 åringen kan kreve å få tilbake rommet sitt? Situasjonen er den at hun har bodd hjemmefra i nesten to år, og kommer hjem igjen etter avtjent førstegangstjeneste i midten av april og blir boende i 3-4 mnd før hun begynner å studere. Hun er eldst av tre, og jeg har ungene (de to minste, gutt/jente) annen hver uke. Da hun bodde hjemme delte jeg rom med yngstejenta. Jeg har tre soverom, så noen må dele uansett. Hun forventer at jeg skal flytte inn igjen med yngste, for det er hennes rom, og jeg hadde bare tatt det da hun flyttet ut. Da jeg sa at jeg ikke aktet å bytte rom, endte det med hyl og skrik.. Er jeg så urimelig som mener hun kan dele med lillesøster på 15 de mnd hun skal bo hjemme? Jeg har også foreslått at hun kan bo motsatt av de to andre (faren bor 100m unna), men da mente hun at hun fortsatt ikke ville ha et eget rom, og hva skulle hun gjøre da? Jeg var helt rolig i diskusjonen, men hun var ikke interessert i å høre mitt synspunkt, og mente jeg bare var egoistisk. Jeg prøvde å få hun til å innrømme at hun kanskje var det også, men det gikk ikke inn... Synspunkter? 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 Populært innlegg #2 Skrevet 27. mars 2018 Tilby henne sofaen. Anonymkode: ec460...43c 143
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 Populært innlegg #3 Skrevet 27. mars 2018 Hun deler rom med søsteren, sånn er det. Anonymkode: 2ae02...b49 107
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 Populært innlegg #4 Skrevet 27. mars 2018 Hu er 20 år og oppfører seg som en trassen drittunge. Nei hu får ikke tilbake rommet sitt når hun flytter ut. Hun får dele. Anonymkode: 6be1a...4f4 126
Gjest making.a.mess Skrevet 27. mars 2018 #5 Skrevet 27. mars 2018 Selvsagt får hun ikke tilbake rommet for 3-4 mnd sin skyld. Det blir ikke riktig ovenfor det mindre søskenet.
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 Populært innlegg #6 Skrevet 27. mars 2018 Hyl og skrik, seriøst? Når man er 20 bor man hjemme på nåde. Skal hun betale for seg? Anonymkode: 7840f...7dd 65
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 Populært innlegg #7 Skrevet 27. mars 2018 Du kommer til å få maaaasse støtte, kjenner jeg KG rett. Men jeg forstår henne litt. Hun har jo ikke flyttet ut og etablert seg, kjøpt leilighet eller noe - bare vært borte for å gå skole, kanskje bodd på studenthybel, og så vært i militæret. Din leilighet er jo hjemmet hennes så lenge hun ikke har noe annet hjem. Ungdom er forskjellige, men jeg ville nok følt meg veldig hjemløs om jeg ikke kunne komme hjem til egen seng i den alderen... Anonymkode: f9de3...125 88
Mi@@ Skrevet 27. mars 2018 Forfatter #8 Skrevet 27. mars 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hyl og skrik, seriøst? Når man er 20 bor man hjemme på nåde. Skal hun betale for seg? Anonymkode: 7840f...7dd Nei, ikke for den korte stunden.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #9 Skrevet 27. mars 2018 Har hun ikke lært en dritt i Forsvaret? Godt gjort. Anonymkode: 7cd47...ea2 36
Populært innlegg Occulta Skrevet 27. mars 2018 Populært innlegg #10 Skrevet 27. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kommer til å få maaaasse støtte, kjenner jeg KG rett. Men jeg forstår henne litt. Hun har jo ikke flyttet ut og etablert seg, kjøpt leilighet eller noe - bare vært borte for å gå skole, kanskje bodd på studenthybel, og så vært i militæret. Din leilighet er jo hjemmet hennes så lenge hun ikke har noe annet hjem. Ungdom er forskjellige, men jeg ville nok følt meg veldig hjemløs om jeg ikke kunne komme hjem til egen seng i den alderen... Anonymkode: f9de3...125 Ja jeg skjønner at hun kanskje synes at det er litt dumt. Men hun er 20 år, hun burde ha mer forståelse enn som så. Tviler på at lillesøster synes at det er så gøy heller men det er jo egentlig det eneste rimelige alternativet de har. Lillesøster på 15 har sikkert ikke så lyst å sove inne hos mamma heller... hvorfor skal lillesøster degraderes bare fordi storesøster kommer hjem for en periode? Hun er voksen nå og bør ha forståelse for situasjonen 80
Sirah Skrevet 27. mars 2018 #11 Skrevet 27. mars 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kommer til å få maaaasse støtte, kjenner jeg KG rett. Men jeg forstår henne litt. Hun har jo ikke flyttet ut og etablert seg, kjøpt leilighet eller noe - bare vært borte for å gå skole, kanskje bodd på studenthybel, og så vært i militæret. Din leilighet er jo hjemmet hennes så lenge hun ikke har noe annet hjem. Ungdom er forskjellige, men jeg ville nok følt meg veldig hjemløs om jeg ikke kunne komme hjem til egen seng i den alderen... Anonymkode: f9de3...125 Hun får jo en egen seng - på rommet til søsteren. Har man flyttet så har man flyttet. Dette har hun vist i to år. Mener hun at en av de yngre skal kastet ut fra sitt rom? 39
Mi@@ Skrevet 27. mars 2018 Forfatter #12 Skrevet 27. mars 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kommer til å få maaaasse støtte, kjenner jeg KG rett. Men jeg forstår henne litt. Hun har jo ikke flyttet ut og etablert seg, kjøpt leilighet eller noe - bare vært borte for å gå skole, kanskje bodd på studenthybel, og så vært i militæret. Din leilighet er jo hjemmet hennes så lenge hun ikke har noe annet hjem. Ungdom er forskjellige, men jeg ville nok følt meg veldig hjemløs om jeg ikke kunne komme hjem til egen seng i den alderen... Anonymkode: f9de3...125 Ja, det er nok noe sånt hun føler kan jeg tenke meg. Men hun har egen seng da... hun vil ikke dele rom for søsteren roter så fælt, og så får hun ikke plass til sminkebordet sitt var noen av argumentene...
Mi@@ Skrevet 27. mars 2018 Forfatter #13 Skrevet 27. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har hun ikke lært en dritt i Forsvaret? Godt gjort. Anonymkode: 7cd47...ea2 Hehe... ja hun syntes hun hadde delt rom med mange nok... 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #14 Skrevet 27. mars 2018 1 minutt siden, Mi@@ skrev: Ja, det er nok noe sånt hun føler kan jeg tenke meg. Men hun har egen seng da... hun vil ikke dele rom for søsteren roter så fælt, og så får hun ikke plass til sminkebordet sitt var noen av argumentene... Å Gud bedre for en primadonna! Anonymkode: 6be1a...4f4 35
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #15 Skrevet 27. mars 2018 Akkurat nå, Mi@@ skrev: Hehe... ja hun syntes hun hadde delt rom med mange nok... Forstår henne igrunn veldig godt. Men det er jo en midlertidig løsning på bosituasjonen. Anonymkode: 7cd47...ea2 3
Ulla Ullsokk Skrevet 27. mars 2018 #16 Skrevet 27. mars 2018 Dette kommer hun til å bli flau over om noen år... Hadde heller ventet at jente 15 år hadde klikket for å måtte dele. En på 20 bør ha andre perspektiver. Og vi snakker noen UKER! Håper hun endrer syn når hun har tenkt seg om. 31
Biloba Skrevet 27. mars 2018 #17 Skrevet 27. mars 2018 Umodent av 20-åringen å ikke skjønne at mor som betaler leiligheten står foran i køen for å ha eget rom i den. Du har vært veldig hensynsfull som har gitt fra deg privatliv til fordel for henne i årene før hun dro bort. Hun har nok en del tenåringsnykker enda. 17
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #18 Skrevet 27. mars 2018 Jeg håper min vil bo hjemme når hun blir 20 også, du er heldig ❤️ Anonymkode: a08f5...df9 9
Mi@@ Skrevet 27. mars 2018 Forfatter #19 Skrevet 27. mars 2018 3 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev: Dette kommer hun til å bli flau over om noen år... Hadde heller ventet at jente 15 år hadde klikket for å måtte dele. En på 20 bør ha andre perspektiver. Og vi snakker noen UKER! Håper hun endrer syn når hun har tenkt seg om. Ja, det håper jeg også. Hun er hvertfall flink til å se andres situasjon, så,det overrasker meg litt at hun bare ser seg selv i dette... 1
FluffyJuggernaut Skrevet 27. mars 2018 #20 Skrevet 27. mars 2018 Ikke la henne få viljen sin. Det er normalt at hun vil ha ett rom alene, men hun vet jo at det bare er for 3 rom, og at noen må dele. Det er logisk at hun som er flyttet ut må dele. 8
Anbefalte innlegg