Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte bare å høre litt her om dere syns det er rimelig at 20 åringen kan kreve å få tilbake rommet sitt?

Situasjonen er den at hun har bodd hjemmefra i nesten to år, og kommer hjem igjen etter avtjent førstegangstjeneste i midten av april og blir boende i 3-4 mnd før hun begynner å studere. Hun er eldst av tre, og jeg har ungene (de to minste, gutt/jente) annen hver uke. Da hun bodde hjemme delte jeg rom med yngstejenta. Jeg har tre soverom, så noen må dele uansett. Hun forventer at jeg skal flytte inn igjen med yngste, for det er hennes rom, og jeg hadde bare tatt det da hun flyttet ut. Da jeg sa at jeg ikke aktet å bytte rom, endte det med hyl og skrik.. Er jeg så urimelig som mener hun kan dele med lillesøster på 15 de mnd hun skal bo hjemme? Jeg har også foreslått at hun kan bo motsatt av de to andre (faren bor 100m unna), men da mente hun at hun fortsatt ikke ville ha et eget rom, og hva skulle hun gjøre da? Jeg var helt rolig i diskusjonen, men hun var ikke interessert i å høre mitt synspunkt, og mente jeg bare var egoistisk. Jeg prøvde å få hun til å innrømme at hun kanskje var det også, men det gikk ikke inn...

Synspunkter?

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Gjest making.a.mess
Skrevet

Selvsagt får hun ikke tilbake rommet for 3-4 mnd sin skyld. Det blir ikke riktig ovenfor det mindre søskenet. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hyl og skrik, seriøst? Når man er 20 bor man hjemme på nåde. Skal hun betale for seg?

Anonymkode: 7840f...7dd

Nei, ikke for den korte stunden.

AnonymBruker
Skrevet

Har hun ikke lært en dritt i Forsvaret? Godt gjort.

Anonymkode: 7cd47...ea2

• Liker 36
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kommer til å få maaaasse støtte, kjenner jeg KG rett. Men jeg forstår henne litt. Hun har jo ikke flyttet ut og etablert seg, kjøpt leilighet eller noe - bare vært borte for å gå skole, kanskje bodd på studenthybel, og så vært i militæret.

Din leilighet er jo hjemmet hennes så lenge hun ikke har noe annet hjem. Ungdom er forskjellige, men jeg ville nok følt meg veldig hjemløs om jeg ikke kunne komme hjem til egen seng i den alderen...

Anonymkode: f9de3...125

Hun får jo en egen seng - på rommet til søsteren.

Har man flyttet så har man flyttet. Dette har hun vist i to år. Mener hun at en av de yngre skal kastet ut fra sitt rom?

• Liker 39
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kommer til å få maaaasse støtte, kjenner jeg KG rett. Men jeg forstår henne litt. Hun har jo ikke flyttet ut og etablert seg, kjøpt leilighet eller noe - bare vært borte for å gå skole, kanskje bodd på studenthybel, og så vært i militæret.

Din leilighet er jo hjemmet hennes så lenge hun ikke har noe annet hjem. Ungdom er forskjellige, men jeg ville nok følt meg veldig hjemløs om jeg ikke kunne komme hjem til egen seng i den alderen...

Anonymkode: f9de3...125

Ja, det er nok noe sånt hun føler kan jeg tenke meg. Men hun har egen seng da... hun vil ikke dele rom for søsteren roter så fælt, og så får hun ikke plass til sminkebordet sitt var noen av argumentene...

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har hun ikke lært en dritt i Forsvaret? Godt gjort.

Hehe... ja hun syntes hun hadde delt rom med mange nok...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Mi@@ skrev:

Ja, det er nok noe sånt hun føler kan jeg tenke meg. Men hun har egen seng da... hun vil ikke dele rom for søsteren roter så fælt, og så får hun ikke plass til sminkebordet sitt var noen av argumentene...

Å Gud bedre for en primadonna! 

Anonymkode: 6be1a...4f4

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Mi@@ skrev:

Hehe... ja hun syntes hun hadde delt rom med mange nok...

Forstår henne igrunn veldig godt. Men det er jo en midlertidig løsning på bosituasjonen.

• Liker 3
Skrevet

Dette kommer hun til å bli flau over om noen år...

Hadde heller ventet at jente 15 år hadde klikket for å måtte dele. En på 20 bør ha andre perspektiver. Og vi snakker noen UKER! 

Håper hun endrer syn når hun har tenkt seg om.

• Liker 31
Skrevet

Umodent av 20-åringen å ikke skjønne at mor som betaler leiligheten står foran i køen for å ha eget rom i den.

Du har vært veldig hensynsfull som har gitt fra deg privatliv til fordel for henne i årene før hun dro bort. Hun har nok en del tenåringsnykker enda.

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper min vil bo hjemme når hun blir 20 også, du er heldig ❤️

Anonymkode: a08f5...df9

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Dette kommer hun til å bli flau over om noen år...

Hadde heller ventet at jente 15 år hadde klikket for å måtte dele. En på 20 bør ha andre perspektiver. Og vi snakker noen UKER! 

Håper hun endrer syn når hun har tenkt seg om.

Ja, det håper jeg også. Hun er hvertfall flink til å se andres situasjon, så,det overrasker meg litt at hun bare ser seg selv i dette...

• Liker 1
Skrevet

Ikke la henne få viljen sin. Det er normalt at hun vil ha ett rom alene, men hun vet jo at det bare er for 3 rom, og at noen må dele. Det er logisk at hun som er flyttet ut må dele.

• Liker 8
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...