AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #1 Skrevet 27. mars 2018 Skal bygge hus, og stuen er på hele 3,5 * 8,5 meter. Lang og smal, med andre ord. Mulig å avdele ene delen til soverom, men det trenger vi ikke. Har tre barn, og et barn på vei, barna er 15, 8 og 2 når neste kommer. De to eldste er hvert vårt særkullsbarn. De to eldste får hvert sitt soverom i 2.etasje, med tv på rommet. Vi og de to minste sover nede, de to minste skal dele soverom til eldste flytter ut. Siden stuen er så lang og smal, så blir det jo uansett to sittegrupper. Da tenkte vi at vi kanskje burde dele opp den med en lettvegg? Slik at mannen kan sitte med kompiser og se fotball, og jeg og barna fortsatt har en stue. Eller om barna skal se en film, og vi voksne har besøk, så er det greit å ikke overhøre alt. Tanken er altså at den ene stuen skal ha stor tv, og være hovedsaklig tv-stue. Den blir nok 4,5*3,5 meter. Den andre stuen blir 4*3,5 meter, og der skal vi bare ha en bitteliten 32" tv, til mine dameserier Jeg er mer opptatt av lyd enn bilde, så at tven er liten og diskret er helt i orden. Forslaget mitt er da å sette en hjørnesofa + lenestol med puff i tv-stuen. Og en treseter med to lenestoler i den andre. Evt en toseter, en treseter og en kurvstol. Men det siste alternativet kan fort bli trangt. Noen som har noen tanker? Hva ville dere valgt av forskjellig møblering i to nesten like stuer, men litt forskjellige bruksområder? Vil gjerne ha plass til alle ihvertfall i tv-stuen, feks. til lørdagskvelder. Selv om det blir sjelden vi sitter der alle seks når barna har så stort aldersprik, så er det fint å ha muligheten. PS: Jeg elsker å ommøblere, går fort lei en plassering. Så derfor kvier jeg meg litt for hjørnesofa. Det må dessverre bestemmes litt på forhånd, siden møblering vil ha litt å si for hvor døråpningene skal. Begge stuene vil ha åpning inn til kjøkkenet (det er også langt), så ingen dør mellom disse to. Anonymkode: e467b...745
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #2 Skrevet 27. mars 2018 Jeg har ca den størrelsen på min stue, men jeg har spisestue på ene delen. Andre har jeg en stor hjørnesofa med sjeselong. Har faktisk aldri tenkt at jeg kan dele rommet i 2 rom, liker at det er stort og åpent. Men størrelsesmessig så går det å dele det i 2 stuer. Ville nok hatt en stor hjørnesofa i tv stua. Og 3 seter og 2 stoler eller 2 seter i den andre stuen. Anonymkode: d974a...8cc
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #3 Skrevet 28. mars 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ca den størrelsen på min stue, men jeg har spisestue på ene delen. Andre har jeg en stor hjørnesofa med sjeselong. Har faktisk aldri tenkt at jeg kan dele rommet i 2 rom, liker at det er stort og åpent. Men størrelsesmessig så går det å dele det i 2 stuer. Ville nok hatt en stor hjørnesofa i tv stua. Og 3 seter og 2 stoler eller 2 seter i den andre stuen. Anonymkode: d974a...8cc Stort kjøkken med egen spisestue der, så derfor vi kan dele inn i to stuer med hver sin sofagruppe Vi tenker å åpne det opp når de to eldste har flyttet ut, for da kan vi ha et gjesterom/tv-stue på et av de ekstra soverommene. Men mannen liker å se fotball og sport på tv, jeg liker å høre musikk. Så greit å kunne dele av litt tenker vi. Er jo ikke store jobben å sette inn en lettvegg på et hus under bygging. Angående tv-stua så tror jeg at vi må ha en lenestol med puff i tillegg til hjørnesofa, for å ha sånn noenlunde plass til alle seks. Jeg er ikke så glad i å sitte tett på andre folk, så tenker derfor det er en grei løsning. Anonymkode: e467b...745
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #4 Skrevet 28. mars 2018 Evt ville dere gått for en større, og en mindre stue? I såfall, hvilken skulle vært størst? Jeg trenger ihvertfall en fotballfri stue til de kveldene jeg har lyst til å sitte med hekling, en bok eller lignende Har bare en mistanke om at det kommer til å bli den stuen jeg bruker som barna foretrekker til vanlig også, og da burde den kanskje vært større? Anonymkode: e467b...745
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå