AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #1 Del Skrevet 27. mars 2018 Hei! Jeg synes dette er litt vanskelig å formulere riktig, men jeg har behov for å prate med noen. Ikke forstår jeg problemet mitt heller, men kanskje har noen erfaringer som kan deles. Det hadde jeg satt pris på! I dag er jeg en 22 år gammel jente. Hele livet har jeg elsket mennesker, og jeg har hørt at jeg er lovial og kul. Jeg hater drama og er ganske simpel rundt andre. Men likevel så kommer jeg meg sjeldent helt tett på jenter. De skyr meg veldig lett etter en stund, akkurat som at det har gått et rykte om meg. Altså har det hendt at flere har skygget meg. Flere jentegjenger har baksnakket meg, hatt syke teorier om meg, blikket meg og snakket stygt direkte. Dette i kontrast med at jeg ellers får noen få jentevenner jeg virkelig får et godt forhold til, og disse er til sammenlikning litt mer oppegående mennesker. Men i et av tilfellene snakket en jentegjeng på tre veldig stygt både bak ryggen min og direkte til meg. Etter noen måneder fikk jeg flere beklagelser fra to i gjengen hvor de påpekte at hun siste hadde snakket stygt om meg og fått de til å råtte seg mot meg. De hadde begynt å like meg og beklagde seg derfor veldig. Dette har skjedd flere ganger og jeg kommer som sagt sjeldent helt inn på jenter. Jeg liker ikke å forstå problemet på denne måten, men mine nærmeste kan ikke forstå problemet på en annen måte enn at jeg er "over gjennomsnittet pen". De mener jeg er truende på den måten, men kan jenter virkelig være så barnslige og stygge?? Jeg mener selv jeg genuint er et godt menneske som tar vare på andre, jeg lytter mer enn jeg prater og jeg tror jeg har noe interessant å bidra med. Så jeg forstår faktisk ikke hvorfor jeg så ofte må bli satt til side slik, for noe av dette har også skjedd etter videregående. Jeg synes det er så unødvendig, har derfor ofte kvelder hvor jeg ikke klarer annet enn å gråte. I tillegg har dette ofte gjort meg ensom. Det kommer ikke helt tydelig fram her, men jeg har virkelig hatt problemer med dette. Mange har etter en periode skygget meg av ulike grunner, og jeg vet ikke hvorfor. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har dere erfart noe liknende, opplevd andre i slike tilfeller eller at dere har en viss forståelse? Jeg orker faktisk ikke mer av dette tullet. Jeg reflekterer alltid over hvordan jeg framtrer, og jeg har hørt fra mine nærmeste at jeg virkelig er et godt menneske og at jeg framtrer veldig bra. Mange mener jeg er kul og at de liker å henge med meg, noe jeg spesielt har hørt fra gutter. Men jeg prøver å ta fatt i hva jeg kan ha gjort galt? Jeg føler faktisk ikke at det er hvordan jeg behandler andre eller noe sånt, jeg skjønner ingenting... Videre kan jeg påpeke at jeg ofte blir misforstått. Jeg har en kjæreste som ble betatt av meg grunnet at han syntes jeg var smart og oppegående, noe jeg har hørt fra flere. På den andre siden har jeg hørt det motsatte, og det er ofte fra folk som virker sjalue og som kanskje ikke har så mye å bidra med selv. Jeg har snakket med mange av dem som har snakket stygt til meg, og det har vært mennesker med problemer. Men jeg skjønner bare ikke at det kan være så ille, og jeg føler meg uheldig som blir satt i denne situasjonen. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 09c1e...55a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #2 Del Skrevet 27. mars 2018 Fortsett å være deg selv bry deg ikke om hva andre sier. Du trenger ikke en haug med venninner, noen få holder. En bestevenninne er supert å ha. Om du er veldig pen blir det ofte slik du beskriver fordi andre jenter føler seg truet og mange menn vil ha deg som trofé. Sllk er det er det desverre. Menneskets natur lar seg vanskelig forandre. Jeg snakker av erfaring. Anonymkode: 62f3f...976 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #3 Del Skrevet 27. mars 2018 Det trenger ikke å ha med utseendet ditt å gjøre. Tror det kan være helt tilfeldig. Min første erfaring med kjipe folk var på høgskolen. Mye gruppearbeid. Og blant godt voksne damer opplevde jeg for første gang en hel masse baksnakking og dritt. Jeg skjønte ikke engang hva det handlet om. Det var helt grunnløst, meningsløst og bortkastet. Noen bare er sånn. Best å holde seg unna dem. Være med bra folk. Anonymkode: f1dc0...223 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #4 Del Skrevet 27. mars 2018 Jeg har det akkurat sånn jeg også. Andre jenter blir fort usikre og sjalue når du som er pen og snill og smart kommer inn i rommet. Er synd folk er så slemme mot hverandre. Anonymkode: c6a2a...1b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #5 Del Skrevet 27. mars 2018 Du har nok svaret selv TS. Dette er helt vanlig at pene jenter opplever dessverre. Drit i dem og kos deg med de gode venninnene du har. Dette er bare sjalusi fra ende til annen. Anonymkode: 7e0a5...41b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ceau Skrevet 27. mars 2018 #6 Del Skrevet 27. mars 2018 (endret) . Endret 27. mars 2018 av Ceau ønsker å gi kommentaren anonymitet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #7 Del Skrevet 27. mars 2018 Tusen takk for svar, dere! Setter virkelig pris på forståelse og at dere deler egne erfaringer ❤️ Jeg må vel bare drite i det, men det er så sinnsykt synd. Som det også nevnes over her, virker det som det ikke går over med alderen heller... Blir helt sjokkert over hvor sjalue enkelte blir altså. At de ikke har funnet seg et annet fundament i livet enn å rakke ned på andre?? Det er utrolig synd å si dette, og ikke minst urettferdig ovenfor andre kvinner som er fantastiske, men jeg har ikke lyst på et yrke hvor flertallet er kvinner. Mennesker er fantastiske altså, men jeg har dessverre dårlige erfaringer med kvinner i gruppearbeid... Anonymkode: 09c1e...55a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #8 Del Skrevet 28. mars 2018 Du er Askepott, og de andre er de onde stesøstrene. Ærlig talt, forstår du ikke at du er heldig? Anonymkode: 4129d...b46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #9 Del Skrevet 28. mars 2018 Du gjør ikke noe galt, det er de som gjør noe galt ved å dømme deg sånn. De ser på deg som truende fordi du er så pen, og det er veldig synd at noen er så dømmende og korttenkte at de gjør seg opp en mening om en person bare pga utseendet! Du er nok en jovial og grei jente, men siden du er pen så vil de ikke ha deg for tett på siden de føler seg mindre pene da og kanskje er redde for at du skal ta oppmerksomheten de får fra andre menn. Bare fortsett å vær deg selv, det er de som går glipp av en god venn , ikke deg, for de er dårlige mennesker som dømmer sånn! Anonymkode: 152bb...48d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #10 Del Skrevet 28. mars 2018 Tusen takk, dere!❤️ Jeg setter pris på at dere viser forståelse og reflekterer med meg! Ordene deres har virkelig hjulpet, men akkurat nå ble jeg trist igjen... Det irriterer meg at dette går utover meg. Eks-bestevenninna mi ditcha meg også for lenge siden, av den verste grunnen noen sinne. Jeg er fremdeles med i gjengen med henne og møter henne ofte, men det har vært vanskelig. Hun ditchet meg ettersom jeg gjennom jobb ble veldig god venninne med ei kjæresten til eks-bestevenninna mi hadde vært forelsket i/ holdt på med tidligere. Vi var på jobbreiser sammen og liknende, og det er jo klart at jeg ble venn med henne da? Jeg hadde jo ikke noe med kjæresten hennes sin forelskelse å gjøre? Hun er en veldig sjalu person i utgangspunktet da, og da jeg en gang dro på utveksling til Australia spurte hun aldri hvordan jeg hadde det og forventet heller at jeg først skulle spørre hvordan hun hadde det hjemme i trygge Norge?? Herregud. Og jeg ble trist i kveld grunnet at jeg skal møte gjengen hun er med i - og derfor også henne. Men uten å nevne for mye så har hun akkurat invitert den andre bestevenninna mi hjem til seg før resten av gjengen skal møtes, og jeg føler meg derfor IGJEN veldig dårlig behandlet og utestengt av urettferdige/ unødvendige grunner. Hvorfor må jeg være så uheldig? Anonymkode: 09c1e...55a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #11 Del Skrevet 28. mars 2018 Og det skal sies at de har samlet seg hjemme til eks-bestevenninna mi rett ved der jeg bor, og det vet de sååå godt.... Har så lyst til å gråte, orker ikke mennesker lenger og begynner å få litt angst. Jeg synes dette er veldig dårlig gjort av bestevenninna mi også. De kunne jo invitert meg også? Anonymkode: 09c1e...55a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå