Gå til innhold

Jeg betyr alt for min venninne

Missakward

Anbefalte innlegg

Vi har vært venninner i 10 år, og jeg anser henne som en av mine nærmeste. Jeg setter utrolig høy pris på henne, og er glad for å ha henne i livet mitt. Men, hun kan også av og til bli litt mye. Selv om vi er veldig gode venner, er vi også veldig forskjellige. Jeg har mye venner generelt, kjæreste, studerer og jobber samtidig, hverdagen min er svært hektisk. I tillegg er jeg en person som har behov for litt egen tid, og bruker da noen fri dager kun på meg selv.

Venninnen min er ganske innelukket og har sagt selv at hun bare har meg, hun kommer fra en litt merkelig familie og har en svært vanskelig oppvekst, med mye mobbing, overgrep (ikke innenfor familie) og omsorgssvikt. Dette har ført til at hun har isolert seg veldig i perioder og da har kun hatt kontakt med meg. Hennes psykiske helse går også veldig opp og ned. Hun har ved flere anledninger fortalt meg at hadde noe skjedd med meg hadde hun ikke følt at livet lengere hadde vært å leve, og da tatt sitt eget liv, da også vis vi hadde kranglet og ikke vært venner mer. Dette skremmer meg… Føler hun legger mye på meg, og jeg er livredd for at hun føler seg tilsidesatt og da skulle gjøre noe dumt. I tillegg forventer hun at jeg skal være mye med henne, og ting skal være som det var når vi var ungdom, det at vi er hos hverandre hver helg. Dette kommer naturligvis ikke til å skje, ettersom jeg nå ikke har den samme tiden. I tillegg har jeg og kjæresten snakket en del om å starte familie, noe som jeg gjerne vil, men vet at dette også kommer til å bli en faktor som vil føre til at jeg vil få mindre tid til henne. Hun har også vist noen sjalue tendenser når det kommer til kjæresten min, og hun er veldig skeptisk til han og mener han ikke er god nok eller snill med meg (slik har det vært med alle jeg har vært sammen med). Alle andre jeg kjenner, både venner og familie, liker han svært godt, og han har aldri gjort meg noe. Jeg er redd for at dette kommer til å eskalere ved et barn, men kan jo heller ikke la vær med dette kun på grunn av henne.

Jeg vil bare gjøre det veldig klart i forhold til at jeg ikke ønsker å kutte henne ut, og setter fortsatt veldig pris på mitt vennskap til henne. Jeg forstår bare at jeg må sett noen grenser. Noen som har erfaring med noe av det samme og har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dere er i 20 årene eller? 

Tror du må ha is i magen ts. Når hun presser deg for “samvær” så sett kjærlige grenser. Ala “forstår du hadde er lei deg men jeg har ikke tid denne helgen. Brklager det! :(“ 

Anonymkode: 2de9b...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...