Gå til innhold

Bedre sexualundervisning

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lyst å få til en litt seriøs diskusjon om temaet, da det egentlig plager meg litt altså 😅

Er det andre en med som skulle ønske de hadde hatt bedre sexualundervisning på skolen? K26år. Ble vist noen gamle videoer, en liten seanse om kondom hos helsesøster...

Og ting som er feil, som jomfruhinna (hadde en lærer som sa den kunne sprekke ved å sykle, som jo er helt totalt feil!). Ingen som nevnte noe spesielt om "ekte sex" (NRK programmet "Line (?) finser kroppen"). 

Vi fikk bare generelt: dette er sex. Du kan få sykdommer. Noe som kan hindre det... 

Kunne vi ha forhindret at mange jenter føler at de ikke er trange nok, føler de må opeerere seg der nede pga de ser feil ut. Kunne vi ha forhindret gutter som sliter og tror de er små, når de kanskje faktisk er gjennomsnittlig, gutter som tror de kommer fort men som egentlig gjennomfører er gjennomsnitlig samleie...

Nevnt fetisjer og normalisert det: fortalt at det finne mange ulike typer og at det finnes maange som folk som tenner på slikt, som BDSM. Veldig vanlig, men enda (i mitt hode) er det nesten tabu å nevne ordet. 

Kunne ikke undervisningen vert bedre? Er den blitt bedre? Eller går det fortsatt i de samme 70/80 tals videoene? 

Er vokst opp på bygda, om noen fra "byen" kan si at de har fått en bedre undervisning :) 

Spør da jeg fikk dette svarer fra mor om temaer: "men ungdommer har jo internett. Da trengs det ikke mer. Og de finner jo t av ting selv.". Kan legge til at jeg har aldri hatt "the talk" fra mine foreldre. Men ser jo at mor kanskje tenkte at jeg fant ut av det selv (har jo det da, men...). Tror det er en god ide at jeg var litt tilbakeholden, var godt voksem før jeg fikk vite at du kan få STD i hals og øye! (Og at du faktisk kan bli smittet av klamydia fra en katt! De kan ha øye-klamydia som er smittbart over på mennesker - who the heck knew!?)

Anonymkode: 1531b...4e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...