Gå til innhold

Fiskepinner og lompe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det en vanlig kombinasjon eller? Har en som påstår at dette er helt vanlig på Østlandet. Selv har jeg aldri hørt om det 

Anonymkode: 5e046...0c1

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om.

Anonymkode: 0e662...387

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hørt om det heller. Men... mye som er vanlig. Finnes dem som mener det er helt normalt med pannekake til suppe. Hjemme er det pannekake med poteter og hvit saus... så... 

Men fiskepinner og lompe ... sikkert ikke den værste komboen :) 

Anonymkode: cb190...93c

Skrevet

Jeg har akkurat spist fiskepinner oppå brødskiva til middag,med salat til..Ganske mettende også faktisk..Aldri prøvd med lompe til,og heller ikke hørt om det.For den som liker det går det vel ann..

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det en vanlig kombinasjon eller? Har en som påstår at dette er helt vanlig på Østlandet. Selv har jeg aldri hørt om det 

Hva man blander er fritt frem så lenge en spiser det selv. Les Åse Gruda Skaar. 

Spagetti og fiskekaker er min blanding. 

Anonymkode: c2078...9b9

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri hørt om det heller. Men... mye som er vanlig. Finnes dem som mener det er helt normalt med pannekake til suppe. Hjemme er det pannekake med poteter og hvit saus... så... 

Men fiskepinner og lompe ... sikkert ikke den værste komboen :) 

Er vant med pannekaker og suppe ja. Stort sett ertesuppe eller betasuppe. Måtte spise en tallerken suppe før vi fikk pannekaker... 

Helt normalt for meg!

Men fiskepinner og lompe har jeg aldri vært borti!

Skrevet

Østlandet er et stort område, da. 

Jeg har ikke hørt om fiskepinner i lompe, og jeg tror ikke det er "helt vanlig". Det som visstnok er en greie hos noen småbarnsforeldre er å servere fiskepinner i wrap med salat/grønt  (med tortilla altså) som en liten vri, men det tror jeg ikke er spesielt for Østlandet. 

• Liker 2
Skrevet

Pannekaker, poteter og hvit saus?!? Det har jeg virkelig aldri hørt om. Hvor i landet er dette? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Østlandet er et stort område, da. 

Jeg har ikke hørt om fiskepinner i lompe, og jeg tror ikke det er "helt vanlig". Det som visstnok er en greie hos noen småbarnsforeldre er å servere fiskepinner i wrap med salat/grønt  (med tortilla altså) som en liten vri, men det tror jeg ikke er spesielt for Østlandet. 

Fikk det vist servert på skolen i Oslo.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sikker på de mener potetlompe? Vet flere som bruker tacolomper til fiskenuggets og fiskepinner så barna synes fisk er litt mer spennende. Prøvd sjøl også og det er helt ok fiskemiddag 😁

https://meny.no/oppskrifter/Fisk/Torsk/Wraps-med-torskepinner-og-asiatisk-dressing/

Anonymkode: 4c4ea...72d

Ja potetlompe, fiskepinner og ketsjup 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor bruker de det i barnehagen, men vet ikke hvor vanlig det er hjemme hos folk. Ungene i barnehagen elsket det. Bor i en bygd på østlandet, men aner ikke hvor utbredt denne retten er. 

Anonymkode: 06c9e...b66

Skrevet

Ha, når jeg tenker meg om: jeg har hørt om fiskepinner i lompe! Serveres som alternativ til pølser i barnebursdager, praktisk når alle ikke spiser pølser. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Pannekaker, poteter og hvit saus?!? Det har jeg virkelig aldri hørt om. Hvor i landet er dette? 

Jæren :laugh::fnise: 

dog jeg liker ikke hvit saus og har ikke tatt del i familie tradisjonen, men ja. Tror bacon også skal på toppen der om jeg husker riktig 😄 Glemte å skrive det :) 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jæren :laugh::fnise: 

dog jeg liker ikke hvit saus og har ikke tatt del i familie tradisjonen, men ja. Tror bacon også skal på toppen der om jeg husker riktig 😄 Glemte å skrive det :) 

Morsomt! 

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er klassisk SFO-mat. Har hørt om det mange ganger både i Osloområdet, på Indre Østland og i Trøndelag. 

Anonymkode: 56081...70b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fra Østlandet, spiste det da jeg var liten, men hadde fiskepinnene mest i brød. Kalte det fiskepølser :) Kanskje vi hadde det som en litt sunnere variant av pølser.

Anonymkode: dc0a4...52a

Skrevet

Jeg har hørt om pølse i vaffel, men dette var nytt for meg. Går helt sikkert an, folk putter jo så mye rart i lefse, og det går ut på det samme. :)

Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Aldri hørt om, men takk for tipset! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...