EmmiPeltto Skrevet 27. mars 2018 #1 Skrevet 27. mars 2018 Hei!! Jeg vurder om en stilling jg kansje skal starte i er veldig underbetalt... Lurer derfor på om det er normalt å tjene det de gjør her. Jobben er som kundebehandler i en callsenter bedrift, de følger tariff for EL og IT, men likevel er startlønna latterlig lavt Brutto mnd lønn for 100% heltid er 25000 tilsvarer timelønn på 156 ca, arbuka er 35/5 ifølge den tariffen de følger... dette er da såvidt 300 000 i året. Jeg har høyskole utdanning men det er ikke relevant til stillingen (stillingen krever bare fullført vgs)og er 32 år. Er det overhode noen som tjener så lite og er det mulig å overleve på denne lønna? Netto sitter man vel igjen med 19000 såvidt.. Eller er det bare jeg som er bortskjemt nå? har søkt fast stilling lenge så er glad for tilbudet, men er det normalt og tjene dette i Oslo nå i 2018 eller er dette en meget underbetalt bedrift? Syns det er veldig rart at tarrifflønna er såpass lavt... Hva tjener du? noen som tjener dette? eller er alle over?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #2 Skrevet 27. mars 2018 Det er vel ikke akkurat den beste lønnen... ikke at jeg har helt 100% peiling. Ulike utdanninger vil jo ha ulik "startlønn", så du må nesten vurdere selv om du tjener mindre med denne enn hva du er utdannet til. Men det sagt, skader det å ta seg en jobb? Du kan jo alltids fortsette jobbsøket, en om du har en jobb. Du vil få arbeidserfaring, tjene litt penger ikke helt feil det da eller...? Anonymkode: ded21...287
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #3 Skrevet 27. mars 2018 Det er helt normal lønn for kundeservice. Jeg har jobbet på fire forskjellige call centere og har aldri vært borti høyere startlønn enn det. Klart det er mulig å leve av. Anonymkode: b8cac...997 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #4 Skrevet 27. mars 2018 Tja, jeg er ganske ung kvinne, uten utdanning. Jobber 75% i en bedrift, med muligheter for ekstra. Har samme fastlønn som deg, med mine 75%. Jeg har jo tillegg også, så kommer ofte opp i 30.000. Timelønnen min er på godt over 200 kroner. Men, når det er sagt er det oftere enklere å få seg jobb når en allerede har en jobb. Så jeg syns du skal ta den, gjøre en god jobb, slik du får en god attest, gode referanser og noe å putte på CV´en Anonymkode: 73548...f5e 2
JDT Skrevet 27. mars 2018 #5 Skrevet 27. mars 2018 (endret) Jeg bor ikke i oslo. Men for ca 7år var intensjonenen å flytte dit,så jeg var i et jobbintervju gjennom et bemanningsbyrå ang en callcenter jobb. De tilbydde 175kr. Jeg hadde jobbet 8mnd i callcenter noen år før der igjen. Jeg tok den ikke da det er for lavt til å være i oslo. Men 175kr her jeg bor,akkurat nå, er der den skal være. Har en venn som jobber på plukklager i oslo og bare plukker varer til utsendelse og får 230kr. Ingen erfaring. Trenger ikke mye utover det å kunne kommunisere. Mens din jobb er kommunikasjon, datasystemer, mersalg osv. Så egentlig skulle du fått mer da din jobb ikke passer "hvem som helst". Endret 27. mars 2018 av JDT
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #6 Skrevet 27. mars 2018 Normal lønn ja, har jobbet på kundesenter hvor lønnen var 160 kr i timen. Anonymkode: c1c81...89d
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #7 Skrevet 27. mars 2018 Er det ikke bedre å ta jobben uansett forresten, så kan du søke på andre jobber samtidig? Anonymkode: c1c81...89d 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #8 Skrevet 27. mars 2018 3 timer siden, EmmiPeltto skrev: Hei!! Jeg vurder om en stilling jg kansje skal starte i er veldig underbetalt... Lurer derfor på om det er normalt å tjene det de gjør her. Jobben er som kundebehandler i en callsenter bedrift, de følger tariff for EL og IT, men likevel er startlønna latterlig lavt Brutto mnd lønn for 100% heltid er 25000 tilsvarer timelønn på 156 ca, arbuka er 35/5 ifølge den tariffen de følger... dette er da såvidt 300 000 i året. Jeg har høyskole utdanning men det er ikke relevant til stillingen (stillingen krever bare fullført vgs)og er 32 år. Er det overhode noen som tjener så lite og er det mulig å overleve på denne lønna? Netto sitter man vel igjen med 19000 såvidt.. Eller er det bare jeg som er bortskjemt nå? har søkt fast stilling lenge så er glad for tilbudet, men er det normalt og tjene dette i Oslo nå i 2018 eller er dette en meget underbetalt bedrift? Syns det er veldig rart at tarrifflønna er såpass lavt... Hva tjener du? noen som tjener dette? eller er alle over? Har jobbet på kundesenter i to forskjellige bedrifter, en privat og en for bedrift, aldri hatt under 180kr i timen +bonus. Nå ligger jeg på 184kr +eventuelt bonus Anonymkode: 3274e...b33
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #9 Skrevet 27. mars 2018 Dette hørtes lavt ut. Du skriver jobben er som kundebehandler i et callsenter. Du er sikker på at det ikke er telefonsalg? Disse bedriftene pleier ofte og «pynte» på stillingen og fremlegge den som kundebehandler. Hvis så er tilfelle er det ikke uvanlig med den fastlønnen du nevner og en bonusordning i tillegg. Anonymkode: 5e7ed...a00
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #10 Skrevet 27. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har jobbet på kundesenter i to forskjellige bedrifter, en privat og en for bedrift, aldri hatt under 180kr i timen +bonus. Nå ligger jeg på 184kr +eventuelt bonus Anonymkode: 3274e...b33 Har forresten ikke spesiell utdannelsen Anonymkode: 3274e...b33
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #11 Skrevet 27. mars 2018 Jeg har jobbet på 2 ulike kundeservice. Som 19 åring hadde jeg 150,- i timen + bonus. På det andre stedet hadde jeg 167 i timen + bonus, i en alder av 21. Begge bedriftene holdt til i Oslo. Husker at lønnen var individuell blant de ansatte. Dessverre har bachelor lite å si for en sånn stilling, så tror ikke du kan forvente noe høyere lønn av den grunn. Anonymkode: 5e7ed...a00
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #12 Skrevet 28. mars 2018 Noen bransjer har veldig lav tariff, og mange bedrifter legger seg på laveste sats. Jeg har jobbet i serveringsbransjen, hvor minstelønn nå er lovfestet til rundt 157 kr (?). Altså er 156 kr/t en vanlig lønn for ufaglært arbeid i en sånn bransje, dessverre. Jeg vet dog om folk som har jobbet som telefonselgere og hatt lønn på 2000 kr per måned hvis de ikke fikk noen salg. Det er mye verre, så vær glad du har timelønn. Anonymkode: 3a7a2...6ac
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #13 Skrevet 28. mars 2018 Gjennomsnittlig lønn i Norge i 2017 var vell ca 550.000kr så ja det blir jo da en lav lønn. Det finnes ikke minstelønn i Norge, kun noen faggrupper der fagforeninger har fremforhandlet egne avtaler så det betyr at som 32 åring kan du da få 150kr timen som er helt forferdelig. Jeg hadde 155kr timen som 19 åring når jeg jobbet som kokk. Det var 12 år siden og det var en meget god lønn til kokk og være. Samboer i dag har 208kr timen som butikksjef i en skobutikk uten noe som helst skole annet en vanlig studiekompetanse. Når det er sagt nå en jo ha en inntekt og begynne her og søke på annet som er relevant til din utdanning er jo og foretrekke. Anonymkode: 6f201...7cd
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #14 Skrevet 28. mars 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjennomsnittlig lønn i Norge i 2017 var vell ca 550.000kr så ja det blir jo da en lav lønn. Det finnes ikke minstelønn i Norge, kun noen faggrupper der fagforeninger har fremforhandlet egne avtaler så det betyr at som 32 åring kan du da få 150kr timen som er helt forferdelig. Jeg hadde 155kr timen som 19 åring når jeg jobbet som kokk. Det var 12 år siden og det var en meget god lønn til kokk og være. Samboer i dag har 208kr timen som butikksjef i en skobutikk uten noe som helst skole annet en vanlig studiekompetanse. Når det er sagt nå en jo ha en inntekt og begynne her og søke på annet som er relevant til din utdanning er jo og foretrekke. Anonymkode: 6f201...7cd Under 392.000 som sjef er jo ikke særlig bra. Det er lav lønn, men det er vel slik når man ikke har utdannelse eller krevende arbeid med mye ansvar. Anonymkode: 22aac...e36
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #15 Skrevet 29. mars 2018 Da jeg jobber på callsenter for 5 år siden, fikk vi 76kr i timelønn og provisjon. Timene ble bare regner ut fra anropet ble besvart så en arbeidsdag på 6 timer kunne godt være bare 2,5 i calling. Dette er jo litt drittjobber så ville vært veldig fornøyd med 19k utbetalt. Man burde klare seg på det! Anonymkode: c3745...d05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå