Gjest Étoile Skrevet 18. februar 2005 #1 Skrevet 18. februar 2005 Huden min har den siste tiden blitt ekstremt tørr og ru, og ingenting funker. Til og med Body butter forsvinner bare "svosj" inn i huden. Noen som har en vidunderkur? Klør meg snart til blods... :-?
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2005 #2 Skrevet 18. februar 2005 Du også!? :o Slenger meg med og ønsker råd..
Gjest Gjesta Skrevet 18. februar 2005 #3 Skrevet 18. februar 2005 Jge har også klødd, opp til de siste to dagene. Løsningen var ekstremt enkel. Først peeling, for å få bort de tørre flakene, og så fuktighetskremer kan funke bedre. Deretter bort med alt som heter dusjsåper, og i stedet inn med Sebamed dusjolje, kjøpt på apoteket, koster 100 kr for en halvlitersflaske med pumpe. Det har gjort huden min MYE bedre på to dager :o I tillegg bruker jeg Nutri Therapy kroppskrem fra L'Oreal. Men altså: dusjolje.
Gjest onyx, i.i. Skrevet 18. februar 2005 #5 Skrevet 18. februar 2005 Jepp, dusjoljer er superdeilig til tørr hud. Jeg bruker Eucerins og liker den veldig godt. Et par ganger i uken bruker jeg den i forbindelse med skrubbehansker og får babymyk og silkebløt hud!!
Hilde Skrevet 18. februar 2005 #6 Skrevet 18. februar 2005 Jeg har noen dagen innimellom hvor huden slår seg helt vrang, og da bruker jeg dusjolje, og locobase repair etterpå. Kremen er jo så feit at jeg må gå rundt halvnaken i flere timer, men det hjelper i alle fall.
wok Skrevet 18. februar 2005 #7 Skrevet 18. februar 2005 Nå skal jeg prøve dusjolje! Jeg går på allergimedisiner pga tørr hud/eksem. Jeg bytter på fuktighetskremer, det virker som huden blir imun etter en periode med samme type. Mine favoritter er A-creme fra helsekostbutikk og Krembase fra Svaneapoteket i Tønsberg. De har den i de fleste apoteker, men man må spør etter den. Jeg har også prøvd Strutseolje på såre lepper og eksem med godt resultat.
Gjest Étoile Skrevet 18. februar 2005 #8 Skrevet 18. februar 2005 Dusjolje altså? Bruker allerede sparsomt med såpe når jeg dusjer (bruker Dr. Greve) men kanskje jeg får teste dusjolje da. Hvordan lukter de dere har nevnt? (Klarer f.ex ikke bruke den uparfyrmerete Lactacyd-gelen fordi den lukter blæh). Locobase takler jeg egentlig ikke, inneholder nesten bare mineralolje.
Hilde Skrevet 18. februar 2005 #9 Skrevet 18. februar 2005 Jeg har bare testet ut Nivea og Eucerin dusjoljer, men de lukter godt. Mildt, og godt.
Gjest Gjesta Skrevet 18. februar 2005 #10 Skrevet 18. februar 2005 Sebamed lukter kjempegodt, litt sånn som Nutriliften. Dr. Greve sensitiv synes jeg tørker ut.
Gjest gjest1 Skrevet 18. februar 2005 #11 Skrevet 18. februar 2005 Jeg smøre huden inn med mentolatum etter skrubb og dusj. Lukter som et helvete, men gir myk og fin hud. Bruker heller ikke dusjsåpe.
camilla26 Skrevet 18. februar 2005 #12 Skrevet 18. februar 2005 Jge har også klødd, opp til de siste to dagene. Løsningen var ekstremt enkel. Først peeling, for å få bort de tørre flakene, og så fuktighetskremer kan funke bedre. Deretter bort med alt som heter dusjsåper, og i stedet inn med Sebamed dusjolje, kjøpt på apoteket, koster 100 kr for en halvlitersflaske med pumpe. Det har gjort huden min MYE bedre på to dager :o I tillegg bruker jeg Nutri Therapy kroppskrem fra L'Oreal. Men altså: dusjolje. L`oreal kremen er sinsykt bra for tørr hud
Tuddelidu Skrevet 18. februar 2005 #13 Skrevet 18. februar 2005 Jeg har atopisk, tørr hud, som tydeligvis avskyr vinterklima (og særlig -30 grader :-? ), og blir vanvittig tørr på denne tida av året, særlig på legger/lår, armer og litt i ansiktet. I perioder da det ikke er så ille, går det greit med den oransje kremen fra biotherm, men akkurat nå må jeg ty til sterkere saker... Jeg bruker en del produkter fra a-derma, både dusjolje, ansiktskrem og "bodylotion". I tillegg bruker jeg, når det er skikkelig ille, locobase repair, som er en "spesialkrem for svært tørr hud". I tillegg bruker jeg dr.greve dusjgel - jeg synes faktisk ikke den tørker ut, men samtidig bruker jeg den bare der jeg virkelig føler at jeg trenger såpe - under armene og på brystet. Ellers prøver jeg å unngå å bruke såpe når jeg vasker meg på hendene, for det tørker fryktelig ut.
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2005 #14 Skrevet 19. februar 2005 Nå har jeg kjøpt SebaMed dusjolje, skal teste den i morgen tidlig og se om det hjelper.
Gjest Étoile Skrevet 19. februar 2005 #15 Skrevet 19. februar 2005 Har også kjøpt SebaMed dusjolje, og en SebaMed lotion. Dusjoljen var dyr forøvrig :o. Fant ingen halvlitersflasker, så det ble 200 ml for 87kr. Skal teste om litt, håper det hjelper på kløinga...
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2005 #16 Skrevet 19. februar 2005 Jeg visste ikke at den fantes i halvlitersflaske, skrev bare Sebamed dusjolje på lappen, og så kom samboeren hjem med den store flaska med pumpe på. Hadde visst betalt 99,- med 30% rabatt hos Apotek1.
Gjest Cuddly Skrevet 19. februar 2005 #17 Skrevet 19. februar 2005 Jeg visste ikke at den fantes i halvlitersflaske, skrev bare Sebamed dusjolje på lappen, og så kom samboeren hjem med den store flaska med pumpe på. Hadde visst betalt 99,- med 30% rabatt hos Apotek1. Den fant jeg også :-) Liker når apotekene kjører tilbudskampanje...
Gjest Étoile Skrevet 20. februar 2005 #18 Skrevet 20. februar 2005 Takk for tipsene folkens! :D Den dusjoljen hjalp faktisk, veldig behagelig. Tror jeg slår til på det tilbudet hvis jeg kommer over det. SebaMed lotionen var forøvrig også veldig god.
Gjest Gjesta Skrevet 20. februar 2005 #19 Skrevet 20. februar 2005 Gir lotionen bra med fukt? Og lukter den like godt som dusjoljen?
Gjest Étoile Skrevet 20. februar 2005 #20 Skrevet 20. februar 2005 Den gir veldig bra med fukt, men litt lite fett kanskje. Svir ørlite på de mest oppklødde partiene. Den lukter godt også, men ikke det samme som dusjoljen. Mild, frisk og litt sitrusaktig lukt. Den var ikke spesielt dyr heller, 67,- for 200ml. Stod og vurderte om jeg skulle ha den eller lipidiose 2, den vant pga pris og fordi jeg er litt lei lipidiosen, enda det er over et år siden sist jeg hadde den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå