Gå til innhold

Hvordan få skrudd opp fertilitetsraten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødselsraten slumpet ned til et alarmerende nivå i fjor (1,62) og førstegangsfødende blir stadig eldre (29,3). Fruktbarheten har gått ned hvert år siden 2009. Dette er svært, svært bekymringsfullt for landet og folkets fremtid.

Så, hva kan vi gjøre for at pilene skal bikke oppover igjen (helst 2,1 og over)? Hva er det som gjør at folk får så få unger? Presset økonomi? Krangel om fordeling av fødselspermisjon? Et dystopisk blikk på livet og fremtiden som ikke inviterer til barn?

Menn og kvinner, her må vi alle brette opp ermene og gjøre en patriotisk jobb for å få opp SFT.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jorden er overbefolket. Dyrelivet og diversiteten er det ikke plass til og utslettes gradvis. Til sist har vi ikke noe å leve av her. Løsningen er å føde færre barn, ikke flere. 

I framtida er vi alle kinesere uansett. 

Anonymkode: 74a85...fea

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jorden er overbefolket.

Det er typisk folk som har gått Livets Harde Skole å trekke inn det i forbindelse med debatter om fødselstall i rike land. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Løsningen er å fortsette å få færre barn, og ha arbeidsinnvandring fra land som sliter med motsatt problem. Selv om kg-menns alternativ antagelig er at vi bør tvinge oss til å få flere barn med lite attraktive menn som ikke har sjans i dag. :P 

Anonymkode: 8e71e...86b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gi fedre høyere lønn. Øk kontantstøtten. Gi foreldre lengre permisjon. Gi mer støtte så folk med dårlig råd kan kjøpe seg hus. Følg opp ungdommer bedre så de ikke hopper ut av vgs. Ikke ha så stort fokus på sex og begrens prevensjonsmidler. 

Forresten er ikke ateisme forenlig med høy fødselsrate. Så fjern ateisme.

Anonymkode: d0dfb...18f

Skrevet

Har du ikke hørt det?

Hvis man er under 30 år som førstegangsfødende er man garantert ei sklie som har lurt kjæresten trill rundt, slik at vi kan snylte på samfunnet og leve livets glade dager med fete utbetalinger uten å gjøre en damn shit! Og dessuten, får man mer enn 1,5 unge kommer vi fra en sekt som lar barna seile sin egen sjø, KUN fordi vi skal snylte dobbelt så mye på samfunnet!! 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Løsningen er å fortsette å få færre barn, og ha arbeidsinnvandring fra land som sliter med motsatt problem.

Så hvorfor skal noen folkeslag utryddes mens andre skal få lov til å kolonisere land bare fordi sistnevnte nekter å gjøre noe med fødselstall i egne land? Forøvrig får jo kvinner i de landene så mange barn nettopp fordi de tvinges til å få barn med mindre attraktive menn. 

• Liker 2
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Barneproduskjon er da både skadelig for klima og statsfinansene. Ser ingen grunn til å trakte etter dette.

AnonymBruker
Skrevet

Mener du skru ned?

Anonymkode: 3b290...f33

Skrevet
4 minutter siden, Vera said:

Hvis man er under 30 år som førstegangsfødende er man garantert ei sklie som har lurt kjæresten trill rundt, slik at vi kan snylte på samfunnet og leve livets glade dager med fete utbetalinger uten å gjøre en damn shit! Og dessuten, får man mer enn 1,5 unge kommer vi fra en sekt som lar barna seile sin egen sjø, KUN fordi vi skal snylte dobbelt så mye på samfunnet!! 

I all verden. Hvem er det som sprer slike forestillinger? Verste jeg har hørt.

Jeg tror ett nøkkelpoeng her kan være å argumentere at det å få barn er en ytterst patriotisk handling. Du bringer nye arbeidere og skattebetalere til verden, og du forlenger ditt folks levetid. Det kan ikke være sånn at det bare skal være afrikanerdamer som skal ha barn her i landet. Vi må tenke på våre egne først.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan ikke være sånn at det bare skal være afrikanerdamer som skal ha barn her i landet. Vi må tenke på våre egne først.

De blir jo våre egne da. Alle blander seg, folk er folk. Dumt om jorda skal gå under pga overbefolkning og fremmedfrykt.

Anonymkode: 0a6c3...cc0

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Barneproduskjon er da både skadelig for klima og statsfinansene. Ser ingen grunn til å trakte etter dette.

Det er nok heller motsatt når det gjelder finansene. Det er faktisk ut som om økonomiske kriser og depresjoner kommer en viss tid etter at fødselstallene har sunket. Lave fødselstall fører ikke bare til at det blir færre arbeidsføre i forhold til pensjonister, men går også utover dynamikken i økonomien. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Brannslangen said:

Jeg tror ett nøkkelpoeng her kan være å argumentere at det å få barn er en ytterst patriotisk handling. Du bringer nye arbeidere og skattebetalere til verden, og du forlenger ditt folks levetid. Det kan ikke være sånn at det bare skal være afrikanerdamer som skal ha barn her i landet. Vi må tenke på våre egne først.

Mitt folk? Dvs menneskeheten?

Anonymkode: 8e71e...86b

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De blir jo våre egne da. Alle blander seg, folk er folk. Dumt om jorda skal gå under pga overbefolkning og fremmedfrykt.

Anonymkode: 0a6c3...cc0

Hvorfor kan ikke Afrika heller begrense egen befolkningsvekst?

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Brannslangen skrev:

Hvis du leser innlegget i linken jeg la ut, og etterfølgende kommentarer ser du hvem som bærer fordommene med seg. Gutter/menn som er livredde for å ta ansvar og løper så fort det tegner seg en antydning til binding (forhold). Er bildet jeg har dannet meg av samfunnet gjennom kg..om det stemmer vet jeg ikke helt? Det stemmer ikke ifht mennene jeg har i livet mitt (far, brødre, ektemann, svogre) som alle er flotte menn som tar ansvar for avkommet sitt. 

Samtidig tror jeg hele «samfunnets livssituasjon» har noe å si - hvis man ønsker å være ferdig utdannet før man skaffer seg barn feks er man fort oppe i 27-28 års alderen (man MÅ helst ha en grad av et eller annet slag), så skal man helst inn på boligmarkedet FØR barna er på plass, og det tar noen år å spare opp de millionene som kreves i EK, spesielt når man er nyutdannet..så MÅ man har bil (helst en ganske ny en, man vil jo at naboen skal hilse..) Så skal man helst ha realisert seg selv - i flere omganger FØR man slår seg til ro og stifter familie..og plutselig var egga gått ut på dato. 

• Liker 2
Skrevet

Vi trenger færre barn ikke flere. Barn er svindyre og unyttige.

Hvis vi trenger arbeidskraft kan vi importere den. Da kan vi skille naverne fra hveten.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Vi trenger færre barn ikke flere. Barn er svindyre og unyttige.

Hvis vi trenger arbeidskraft kan vi importere den. Da kan vi skille naverne fra hveten.

Ja for det fungerer jo helt utmerket. Halvparten av afrikanerene i Norge jobber ikke i det hele tatt:fnise:

Anonymkode: 0a75f...389

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror løsningen er å legge mer vekt på barn, oppdragelse, farsrollen etc. fra ungdomsskolen av. For guttene. Imprente dem at barn er fint og noe de gjerne kan få om 5-10 år - de trenger ikke vente til de er 35+ for å være "klare" for barn.

Gjest Herr Heftig
Skrevet
24 minutter siden, PeeWee said:

Det er nok heller motsatt når det gjelder finansene. Det er faktisk ut som om økonomiske kriser og depresjoner kommer en viss tid etter at fødselstallene har sunket. Lave fødselstall fører ikke bare til at det blir færre arbeidsføre i forhold til pensjonister, men går også utover dynamikken i økonomien. 

På samme måte som innvandrere ikke er lønnsomme for den norske stat gjennom et livsløp, er heller ikke etnisk norske mennesker det.

(Side 156-157)

https://www.regjeringen.no/contentassets/c072f7f37da747539d2a0b0fef22957f/no/pdfs/nou201720170002000dddpdfs.pdf

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja for det fungerer jo helt utmerket. Halvparten av afrikanerene i Norge jobber ikke i det hele tatt:fnise:

Anonymkode: 0a75f...389

Det er asylanter. Ikke arbeidsinnvandrere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...