AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #1 Skrevet 27. mars 2018 Mannen og jeg ble enige om å droppe å ikke å prøve å bli gravid og kastet p-pillen i februar. Første eggløsning etter slutt hadde jeg når han var på jobbreise. Når han kom hjem var jeg i en fertil periode og vi hadde sex. I følge appen Flo skulle jeg ha eggløsning 3 dager senere. Noen dager etter leste han tilfeldigvis om det såkalte fertilitetsvinduet i boka "Gleden med skjeden"(bra bok forresten!) og spurte hvor jeg var i syklusen nå. Jeg viste han appen og han ble helt satt ut og fikk kalde føtter når han skjønte at jeg virkelig kunne bli gravid med en gang. Han sa han tenkte det kom til å ta lang tid, og at han ikke ville ha et barn født i desember om han kunne velge. Neste gang vi hadde sex ble det kondom... Nå sitter jeg her og er faktisk redd for at jeg har blitt gravid på første uformelle prøveperiode, for det var ikke slik jeg tenkte det skulle bli... Er ikke sikker på hvilken dpo jeg er i, da jeg ikke vet eksakt når eggløsning var. Tipper mellom 7-10 dpo. Tok g-test i dag tidlig, som var negativ. Har kjent på ømme bryster og brystvorter siste dagene, som jeg vanligvis ikke får ved mensen. Hjelp. Måtte bare lufte tankene mine her, kanskje noen har opplevd noe av det samme... Anonymkode: 9d7a1...ca6
stan Skrevet 27. mars 2018 #2 Skrevet 27. mars 2018 Hvor enige var dere? Eller var det mest du som var enig? Dere bør snakke igjennom det grundigere. Men at han tar dette på alvor betyr jo ikke at han ikke vil ha barn, men at han ønsker å føle seg litt mer klar og forberedt. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #3 Skrevet 27. mars 2018 Hadde dumpet han. Du trenger ikke en mann som er livredd for at du skal bli mor til barna hans. Anonymkode: c1739...2f0
purplepizza Skrevet 27. mars 2018 #4 Skrevet 27. mars 2018 (endret) . Endret 27. mars 2018 av purplepizza
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #5 Skrevet 27. mars 2018 Ts her. Ser at jeg har formunert meg litt rart i starten på første tråd. Mente at vi skulle slutte å prøve å ikke bli gravid. Det var faktisk han som foreslo å slutte, og jeg var såklart helt enig. Grunnen til at han freaket ut er fordi han fikk se appen med predikasjon om eggløsning og fertilitetsviduet osv. Det var derfor jeg ikke fortalte han at jeg var i den fruktbare perioden, fordi de fleste menn ikke bryr seg om slike detaljer. Trodde metoden «skjer det så skjer det» var nokså selvforklarende og at han forsto at det kan skje med en gang eller etter 6 måneder. Men men. Det er bare sårt hvis dette skal være slik vi unnfanget vårt barn og at han kanskje må bruke store deler av svangerskapet for å «bli klar» og fordøye det. Anonymkode: 9d7a1...ca6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #6 Skrevet 27. mars 2018 Det er VELDIG mange barn som er unnfanget på en uromantisk måte! Mannen og jeg var i flere mnd enige om å slutte å unngå at jeg skulle bli gravid (som dere), men etter en del mnd var jeg møkklei av at han aldri hadde lyst når jeg hadde eggløsning.. derfor presset jeg han til å ha det den dagen og lysten kom jo så klart til slutt (Han var fyllesyk og sliten) og to uker etterpå fikk jeg positiv test.. det var en stor omstilling for han å skulle forberede seg på å bli pappa, men ca rundt 12 uker begynte han å glede seg. Nå er jeg 26 uker på vei og han holder på å sprekke av stolthet at han har laget det barnet og han gleder seg veldig:D Anonymkode: e2efa...1c7 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #7 Skrevet 27. mars 2018 Noe lignende skjedde her. Vi ble enig om å droppe prevensjon og etter første runde sex uten kindom ble han helt freaket ut. Stresset, dårlig sex og var ikke måte på hvor «virkelig» dette ble for ham 😂 da foreslo jeg at vi venter en stund til og fortsetter med kondomer igjen, men neida! Han skulle klare dette! For oss må jo alt ha klikket godt fordi den dårlige sexen førte til graviditet. Nå er jeg 13 uker på vei og han gleder seg omtrent mer enn meg. Handlet inn masse og snakker til magen hver dag, koser med «datteren» sin som ikke skal gå etter gutter osv 😂 🙌🏽 For mange er nok sjokket stort over at msn skal prøve. Er jo ingen vei tilbake heller. Jeg forstår mannen din. Å bli fortalt «dump han» er for dumt. Han var redd over å prøve, jeg er redd for hele graviditeten, fødsel og livet etterpå. Skulle han dumpet meg da?! Gi han tid, ts! Selv om han er klar, så kan man være redd uansett Anonymkode: 3788a...8c5 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #8 Skrevet 27. mars 2018 Tror ikke det er unormalt. Her var det jeg som freaket ut, ikke han. Og jeg har freaket ut begge gangene jeg har fått positiv graviditetstest Prat med hverandre og sørg for en god kommunikasjon, så går det nok bra. De fleste får jo ikke full klaff på første forsøk uansett. Og skulle det være det, så varer et svangerskap i lang tid. Anonymkode: 302e1...2a6
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #9 Skrevet 27. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noe lignende skjedde her. Vi ble enig om å droppe prevensjon og etter første runde sex uten kindom ble han helt freaket ut. Stresset, dårlig sex og var ikke måte på hvor «virkelig» dette ble for ham 😂 da foreslo jeg at vi venter en stund til og fortsetter med kondomer igjen, men neida! Han skulle klare dette! For oss må jo alt ha klikket godt fordi den dårlige sexen førte til graviditet. Nå er jeg 13 uker på vei og han gleder seg omtrent mer enn meg. Handlet inn masse og snakker til magen hver dag, koser med «datteren» sin som ikke skal gå etter gutter osv 😂 🙌🏽 For mange er nok sjokket stort over at msn skal prøve. Er jo ingen vei tilbake heller. Jeg forstår mannen din. Å bli fortalt «dump han» er for dumt. Han var redd over å prøve, jeg er redd for hele graviditeten, fødsel og livet etterpå. Skulle han dumpet meg da?! Gi han tid, ts! Selv om han er klar, så kan man være redd uansett Anonymkode: 3788a...8c5 Takk for betryggende ord <3 Jeg forstår han jeg også, ble bare lei meg over at han sa dette to dager etter vi hadde sex, som kan resultere i graviditet. Vet sjansene er små, men de er likevel tilstede. Hadde håpet at en positiv graviditetstest skulle være en fin ting, selv om det er kjempeskummelt - selv for meg! Anonymkode: 9d7a1...ca6
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #10 Skrevet 28. mars 2018 Vår første PP ble ødelagt på denne måten. Jeg fortalte at NÅ har jeg EL, og da fikk han så kalde føtter at sex var helt uaktuelt. Vi hadde en liten krangel fordi vi hadde jo vært enige om å slutte på p-piller, kjøpe inn EL-tester osv. Plutselig var han usikker. Gikk noen dager, så hadde han tenkt seg om og ville prøve. Sa vi godt kunne ha sex, men vi EL hadde vært og sjansen var nok borte, så ble nok ikke noe klaff før neste måned. Han var veldig klar i PP2 og på PP3 satt spiren. Veldig stolt (kommende) pappa som ligger ved siden av meg nå Anonymkode: 47ae4...456
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #11 Skrevet 1. april 2018 Vi er erfarne prøvere pp25 totalt (pp18 på førstemann og er i pp7 igjen).Har hatt to runder hvor mannen visste nøyaktig at nå var el-dagen. Fr å si det sånt: Aldri mer til pliktsex. Føltes bare rart. At nå lager vi barn og ikke nyter hverandre. Så jeg holder slike apper for meg selv. Mannen tar det heller som det kommer. Gjør meg ikke noe om vi må hoppe over en pp fordi vi ikke hadde sex i den fertile perioden. Jeg foretrekker at mannen skøl ytre et ønske om barn først og ikke jeg. Anonymkode: bf0a6...b8d
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #12 Skrevet 1. april 2018 Her tok også mannen opp først at han ville ha barn. Etter mye diskusjon så gikk jeg med på å droppe prevensjon. Og begynte å glede meg! Så dagen jeg fikk positiv test, på pp 3, så fikk han panikk Ikke veldig moro! Jeg var overlykkelig, og han angret omtrent. Tok ikke lange tiden før det snudde altså, men jeg tror vi får fordelen av hormonene våre, som med en gang sier at vi bryr oss om "klumpen". De får jo ikke disse hormonene, og tenker mer rene tanker, mens vi kjenner på følelsene. Så derfor tror jeg det er vanligere at mennene får panikk, selv om det var de som ønsket seg barn først likevel. Anonymkode: f2686...02d
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #13 Skrevet 1. april 2018 Jeg har mast lenge om en til, men akkurat som sist fikk jeg panikk når jeg satt der med positiv test. Så ka være han trenger litt ekstra tid bare, Anonymkode: bf60e...bef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå