SoWhat? Skrevet 27. mars 2018 #1 Skrevet 27. mars 2018 Jeg tror ikkje noen har godt av å bare gå hjemme. Jeg tror det er roten til alt vondt. Og røtter vokser det opp frukter av! Kan en ikke bruke penger på å tilrettelegge for uføre her i landet? Hvilket parti jobber for det? Vi skaper mange ensomme mennesker på dette viset! Det er flust av dem med egenskaper og ressurser som aldri blir verdsatt. Enige? 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #2 Skrevet 27. mars 2018 Om du skal ha en saklig diskusjon om dette, vær så snill,ikke skriv noe så dumt som at røtter vokser det frukter av😂 Anonymkode: 52023...520 12
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #3 Skrevet 27. mars 2018 Ja er helt enig, samfunnet skaper mange ensomme mennesker ved å ikke tilrettelegge for uføre. Først og fremst så tenker jeg at HELFO bør støtte flere typer behandling og medisiner enn de gjør, for det finnes mange pasienter som kan få et mye mer funksjonabelt liv med riktig behandling og til og med kurer som gjør de frisk men som ikke staten støtter.... Tenker på medisiner som ikke dekkes på blå resept og som blir for dyre for en ufør å betale for selv, og kur som f eks gunhild stordalen sin som koster 500.000 pr runde, noe de færreste uføretrygda har på sparekonto..... Tilrettelegging i form av mindre utstøting av arbeidslivet er også viktig, sjefer bør ta i mot flere som kan jobbe så mye eller lite de klarer og være mer åpne for å komme å gå som man vil og ha hjemmekontor Anonymkode: d07d9...a81 9
SoWhat? Skrevet 27. mars 2018 Forfatter #4 Skrevet 27. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du skal ha en saklig diskusjon om dette, vær så snill,ikke skriv noe så dumt som at røtter vokser det frukter av😂 Anonymkode: 52023...520 Hvorfor ikke?
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #5 Skrevet 27. mars 2018 Har til gode å se frukter vokse på rot. Har sett frukt vokse rett på kvist men jeg får ikke metaforen til å funke uansett. Enig i at mange uføre er ensomme. Og mange er ikke det. Anonymkode: 6f36a...8fd 3
SoWhat? Skrevet 27. mars 2018 Forfatter #6 Skrevet 27. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja er helt enig, samfunnet skaper mange ensomme mennesker ved å ikke tilrettelegge for uføre. Først og fremst så tenker jeg at HELFO bør støtte flere typer behandling og medisiner enn de gjør, for det finnes mange pasienter som kan få et mye mer funksjonabelt liv med riktig behandling og til og med kurer som gjør de frisk men som ikke staten støtter.... Tenker på medisiner som ikke dekkes på blå resept og som blir for dyre for en ufør å betale for selv, og kur som f eks gunhild stordalen sin som koster 500.000 pr runde, noe de færreste uføretrygda har på sparekonto..... Tilrettelegging i form av mindre utstøting av arbeidslivet er også viktig, sjefer bør ta i mot flere som kan jobbe så mye eller lite de klarer og være mer åpne for å komme å gå som man vil og ha hjemmekontor Anonymkode: d07d9...a81 Liker dette innlegget.
SoWhat? Skrevet 27. mars 2018 Forfatter #7 Skrevet 27. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har til gode å se frukter vokse på rot. Har sett frukt vokse rett på kvist men jeg får ikke metaforen til å funke uansett. Enig i at mange uføre er ensomme. Og mange er ikke det. Anonymkode: 6f36a...8fd Er det påskeferie for unge umodne sinn nå ? 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #8 Skrevet 27. mars 2018 Ja, som ufør, kan jeg jo bare bekrefte at det blir mye alene tid, mye. Skulle ønske jeg kunne jobbet som frivillig, slik at jeg hadde noe å gå til, ha noe sosialt, føle meg nyttig. Men alt frivillig arbeid går jo ut på å arbeide, og hadde jeg kunnet arbeide, bruke kroppen/armene så hadde jeg vært i lønnet arbeid. Anonymkode: b59e3...97c 6
SoWhat? Skrevet 27. mars 2018 Forfatter #9 Skrevet 27. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har til gode å se frukter vokse på rot. Har sett frukt vokse rett på kvist men jeg får ikke metaforen til å funke uansett. Enig i at mange uføre er ensomme. Og mange er ikke det. Anonymkode: 6f36a...8fd Det er ikke mange uføre som ikke er ensomme. For å svare på det. De kan være mindre ensomme i rusmiljø ol. Men de er veldig mye hjemme alene. De har ikke så mye å snakke om fordi ingenting nytt skjer rundt dem. Alle har det jo ikke sånn, men majoriteten helt klart. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #10 Skrevet 27. mars 2018 Joa, hvis det kunne tilrettelegges hadde det vært fint. Men det er en utopi, dessverre. Jeg lurer på hvordan det skulle la seggjøre ipraksis. Jeg har en arbeidsevne på ca 20% om jeg setter inn alle gir samtidig.. Hva skal man da gjøre med de resterende 80%? Anonymkode: ee7e1...1fc 3
SoWhat? Skrevet 27. mars 2018 Forfatter #11 Skrevet 27. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, som ufør, kan jeg jo bare bekrefte at det blir mye alene tid, mye. Skulle ønske jeg kunne jobbet som frivillig, slik at jeg hadde noe å gå til, ha noe sosialt, føle meg nyttig. Men alt frivillig arbeid går jo ut på å arbeide, og hadde jeg kunnet arbeide, bruke kroppen/armene så hadde jeg vært i lønnet arbeid. Anonymkode: b59e3...97c Endelig er fornuftig svar. Og du er nok en av dem jeg siktet til. Du har mye å bidra med, men blir "låst" i situasjonen. Det skulle ikke vært sånn! 1
SoWhat? Skrevet 27. mars 2018 Forfatter #12 Skrevet 27. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Joa, hvis det kunne tilrettelegges hadde det vært fint. Men det er en utopi, dessverre. Jeg lurer på hvordan det skulle la seggjøre ipraksis. Jeg har en arbeidsevne på ca 20% om jeg setter inn alle gir samtidig.. Hva skal man da gjøre med de resterende 80%? Anonymkode: ee7e1...1fc Det brukes penger på mye annet. Så hvorfor ikke på dere? Det er så feil.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #13 Skrevet 27. mars 2018 Enig i at mange uføre kunne klart å jobbe en liten prosent med god tilrettelegging vi ikke har i dag. Men husk også at noen er så syke at å gå på do og spise mat er en kamp. Det er samme hvor godt tilrettelagt det hadde vært, jeg hadde ikke klart å arbeide. Anonymkode: d4c2f...78c 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #14 Skrevet 27. mars 2018 Ja, det er tilretteleggingen som er problemet. Jøssda. Anonymkode: 203c8...198
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #15 Skrevet 27. mars 2018 22 minutter siden, SoWhat? skrev: Jeg tror ikkje noen har godt av å bare gå hjemme. Jeg tror det er roten til alt vondt. Og røtter vokser det opp frukter av! Kan en ikke bruke penger på å tilrettelegge for uføre her i landet? Hvilket parti jobber for det? Vi skaper mange ensomme mennesker på dette viset! Det er flust av dem med egenskaper og ressurser som aldri blir verdsatt. Enige? Ja synes samfunnet og velferdsstaten og politikerne er alt for dårlige til å tenke individuelt, er ikke de mennesker eller ? Jeg tror hvis de hadde fått Nav til å tilby spesielle tiltak for de som sliter psykisk i hvert fall så hadde uføre gått betraktelig ned... Det er ikke alle som får til skolen og det er ikke alle som mestrer en butikkjobb so går på jobbing med mennesker og masse stress og dårlig behandling av andre som igjen ødelegger psyken mer. Har jobbet innen flere bransjer og vet hvor jeg ikke hører til. Føler meg bare spyttet på og verdiløs for alle når ingen vil investere i meg og jeg har ikke mer ressurser til å klare å komme meg opp og videre. Man kan ikke fly rundt med øks for å få noen til å ansette deg, slippe deg inn noe sted osv. Hva f skal man gjøre når man blir avvist her og der og mislykkes, det ødelegger psyken. Anonymkode: cd4cc...dea 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #16 Skrevet 27. mars 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, som ufør, kan jeg jo bare bekrefte at det blir mye alene tid, mye. Skulle ønske jeg kunne jobbet som frivillig, slik at jeg hadde noe å gå til, ha noe sosialt, føle meg nyttig. Men alt frivillig arbeid går jo ut på å arbeide, og hadde jeg kunnet arbeide, bruke kroppen/armene så hadde jeg vært i lønnet arbeid. Anonymkode: b59e3...97c Du kan jo jobbe frivillig, det er tilbud rundt om kring sånn som røde kors Anonymkode: cd4cc...dea 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #17 Skrevet 27. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du kan jo jobbe frivillig, det er tilbud rundt om kring sånn som røde kors Anonymkode: cd4cc...dea Snakk om å lese innlegget du siterer... Anonymkode: 203c8...198 5
SoWhat? Skrevet 27. mars 2018 Forfatter #18 Skrevet 27. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja synes samfunnet og velferdsstaten og politikerne er alt for dårlige til å tenke individuelt, er ikke de mennesker eller ? Jeg tror hvis de hadde fått Nav til å tilby spesielle tiltak for de som sliter psykisk i hvert fall så hadde uføre gått betraktelig ned... Det er ikke alle som får til skolen og det er ikke alle som mestrer en butikkjobb so går på jobbing med mennesker og masse stress og dårlig behandling av andre som igjen ødelegger psyken mer. Har jobbet innen flere bransjer og vet hvor jeg ikke hører til. Føler meg bare spyttet på og verdiløs for alle når ingen vil investere i meg og jeg har ikke mer ressurser til å klare å komme meg opp og videre. Man kan ikke fly rundt med øks for å få noen til å ansette deg, slippe deg inn noe sted osv. Hva f skal man gjøre når man blir avvist her og der og mislykkes, det ødelegger psyken. Anonymkode: cd4cc...dea Jeg håper alle leser dette!! 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #19 Skrevet 27. mars 2018 33 minutter siden, SoWhat? said: Jeg tror ikkje noen har godt av å bare gå hjemme. Jeg tror det er roten til alt vondt. Og røtter vokser det opp frukter av! Kan en ikke bruke penger på å tilrettelegge for uføre her i landet? Hvilket parti jobber for det? Vi skaper mange ensomme mennesker på dette viset! Det er flust av dem med egenskaper og ressurser som aldri blir verdsatt. Enige? Jeg gjør en viktig jobb, men du ser den ikke. Anonymkode: 38b4b...ecc 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #20 Skrevet 27. mars 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja er helt enig, samfunnet skaper mange ensomme mennesker ved å ikke tilrettelegge for uføre. Først og fremst så tenker jeg at HELFO bør støtte flere typer behandling og medisiner enn de gjør, for det finnes mange pasienter som kan få et mye mer funksjonabelt liv med riktig behandling og til og med kurer som gjør de frisk men som ikke staten støtter.... Tenker på medisiner som ikke dekkes på blå resept og som blir for dyre for en ufør å betale for selv, og kur som f eks gunhild stordalen sin som koster 500.000 pr runde, noe de færreste uføretrygda har på sparekonto..... Tilrettelegging i form av mindre utstøting av arbeidslivet er også viktig, sjefer bør ta i mot flere som kan jobbe så mye eller lite de klarer og være mer åpne for å komme å gå som man vil og ha hjemmekontor Anonymkode: d07d9...a81 Er enig med deg! Jeg synes også at de kunne bruke mer penger til forskning på sykdommer også, som får folk tilnærmet 100% frisk. 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig i at mange uføre kunne klart å jobbe en liten prosent med god tilrettelegging vi ikke har i dag. Men husk også at noen er så syke at å gå på do og spise mat er en kamp. Det er samme hvor godt tilrettelagt det hadde vært, jeg hadde ikke klart å arbeide. Anonymkode: d4c2f...78c Jeg er lik. 100% ufør og ikke i stand til å jobbe. Det må heller ikke være slik at vi skal presses i jobb. Anonymkode: 50628...860
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå