Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2005 #1 Skrevet 18. februar 2005 Jeg kjøpte denne filmen på et marked i Spania, og da jeg skulle se den, var likssom filmen fortalt på engelsk. Som når det er for de som er blinde.. Jeg ble litt usikker, for skal filmen virkelig fortelles? Eller er den på hebraisk, og tekstet uten fortelleren? Sånt skjer når man kjøper pirat så jeg kan ikke forvente annet.. Men jeg bare lurer på om dette stemmer.. at filmen er slik.. Dårlig film forresten!
fiesta Skrevet 18. februar 2005 #2 Skrevet 18. februar 2005 jeg så den på kino i påsken ifjor. da snakket de ikke engelsk. men da var den jo tekstet på norsk.
Miss Marple Skrevet 18. februar 2005 #3 Skrevet 18. februar 2005 Den er på hebraisk, med tekst. Men ofte er de jo også blitt dubbet, noe din kanskje er??
Prycilla Skrevet 19. februar 2005 #4 Skrevet 19. februar 2005 Mel Gibson som har laget filmen, ville lage filmen så identisk med historien som mulig. Derfor snakker de hebraisk. Gripende film!
Gjest Anonymous Skrevet 4. mars 2005 #5 Skrevet 4. mars 2005 Ja, da er nok min piratkopi-dvd en skikkelig dårlig pirat! For på min film hører man at de snakker hebraisk i bakgrunnen, men det er samme forteller gjennom hele filmen. Og den er ikke tekstet heller. Så den som kopierte filmen på dvd, hadde tydeligvis ikke mere sporplass at h*n la kun til engelsk for de blinde! Fortelleren sier ting som: -"Jesus blir pisket og pisket, han ser rundt seg selv, og ser alle de andre som ser på han...." osv osv Jeg likte ikke filmen, spolte meg igjennom den. Den var grusom og kvalm...
smil Skrevet 4. mars 2005 #6 Skrevet 4. mars 2005 Høres ikke ut som det var originalen du så nei. Enig i at filmen var grusom, men jeg angrer ikke på at jeg så den. Måtte snu meg bort noen ganger da. Det var ikke en behagelig film å se... Men jeg synes den var flott.
Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2005 #7 Skrevet 8. mars 2005 Du har nok kjøpt en slik "europeisk dubbet-kopi" ja. I noen land så gjør de slik når de dubber filmer, de forteller hva som skjer, istedenfor å direkte oversette. Og i filmen snakker de armeisk og ikke hebraisk. Det var det som var språket på Jesu tid.
Pip Skrevet 8. mars 2005 #8 Skrevet 8. mars 2005 Og i filmen snakker de armeisk og ikke hebraisk. Det var det som var språket på Jesu tid. aramaisk - berre for å pirke...
Gjest Anonymous Skrevet 9. mars 2005 #10 Skrevet 9. mars 2005 Jeg har sett filmen en gang og sverger at jeg aldri skal se den igjen. Det tok meg mange, mange dager å komme over den opplevelsen. Det var like før jeg ble fysisk syk.
Gjest gjest1 Skrevet 10. mars 2005 #11 Skrevet 10. mars 2005 Jeg så filmen i påsken ifjor, og ble helt satt ut. Etter å ha fordøyd den litt kom jeg til at han sannsynligvis ville ha besvimt/gått i sjokk pga blodtapet ved den iherdige piskingen, og leste i ettertid at flere enn meg hadde reagert på det samme. Men jeg skjønner at Mel ville gjøre den sånn, vi er jo blitt ganske blasserte når det gjelder spesialeffekter i våre dager. Filmen er sterk, og jeg synes den var verdt å se. Jeg så den igjen forrige helg, sammen med Liten. Tror den gjorde rimelig inntrykk på henne også, og hun fikk med seg historien på en annen måte enn fra skolen... hvor hun faktisk ikke husket noe særlig fra kristendommen i det hele tatt. Dette vil hun huske.
Grooo Skrevet 10. mars 2005 #12 Skrevet 10. mars 2005 Har ikke sett den, men burde kanskje få gjort det før eller senere. For de fleste sier jo at den er verdt å se...
Pip Skrevet 10. mars 2005 #13 Skrevet 10. mars 2005 DVD-en står i hylla, men har ikkje mota meg opp til å sjå han enno... Men ein vakker dag...
tommeline Skrevet 15. mars 2005 #15 Skrevet 15. mars 2005 Har bare sett litt av denne filmen, og må si at jeg aldri har blitt så fysisk uvel av en film noen gang. Kommer ikke til å sette meg ned å se hele filmen, orker rett og slett ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå