AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #1 Skrevet 27. mars 2018 De er overalt og diskuterer politikk ved å angripe AP, Jonas Gahr Støre, innvandrere generelt (som de drar alle over en kam), islam og muslimer (igjen; alle over en kam) og hvordan de angivelig er så redde for landet vårt. De virker å være paranoide mtp det siste. De bruker timesvis på å diskutere i kommentarfelt, KG og på å dele artikler fra diverse bloggere som bygger opp under deres perspektiv og fra rights.no. Alt Listhaug-relatert blir delt (kun det som støtter henne). De deler ukritisk fra rights.no, og er redde for demokratiet vårt. Altså..nettsiden skriver artikler for å fremme sin egen agenda og er den største trusselen mot demokratiet.. det blir så selvmotsigende. De deler løgn, som kamufleres som fakta, med retorikk som Listhaug har stått i fronten for. Hvorfor er det sånn? Jeg blir helt matt. Og redd. Redd for neste gang en av disse angriper. Redd for familie og venner. Redd for framtida. Hva slags framtid går vi i møte? En sånn verden vil jeg ikke ha.. 😯 Anonymkode: 15fd0...932 17
Husholdning1 Skrevet 27. mars 2018 #2 Skrevet 27. mars 2018 (endret) Fordi de gjør akkurat det du her gjør? Rights.no er forresten faktabasert, i motsetning til f.eks document.no hvor de ikke kan stole på artiklene før du har bedrevet kildekritikk selv. Endret 27. mars 2018 av Husholdning1 10
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #3 Skrevet 27. mars 2018 3 minutter siden, Husholdning1 skrev: Fordi de gjør akkurat det du her gjør? Hva er det jeg gjør? Anonymkode: 15fd0...932 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #4 Skrevet 27. mars 2018 De har så få hjerneceller at de bare greier å forholde seg til en ting av gangen, og dermed skyter alt av krefter og energi og fokus inn i det. Anonymkode: 2cb62...811 5
Husholdning1 Skrevet 27. mars 2018 #5 Skrevet 27. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva er det jeg gjør? Anonymkode: 15fd0...932 Kommer med påstander som du egentlig ikke har dekning for. Du inkluderer også alle høyrevridde i din overskrift. 14
Gullik Skrevet 27. mars 2018 #6 Skrevet 27. mars 2018 Alle ekstreme er ekstreme. Være seg høyre eller venstreekstreme. Hva er egentlig en høyrevridd? Statministeren vår er medlem av Høyre. Er hun da høyrevridd? 13
Gjest Newroz Skrevet 27. mars 2018 #7 Skrevet 27. mars 2018 Flokkmentalitet med felles fiende? De fyrer hverandre nok også veldig opp, og har nok en følelse av at de nærmest står i en borgerkrig. Det er både trist og skummelt å følge med på disse gruppene.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #8 Skrevet 27. mars 2018 Helt ærlig synes jeg at ekstreme venstrevridde kan være enda verre enn ekstreme høyrevridde Joda, ts, ekstreme venstrevridde finnes også! Anonymkode: 37798...9cd 15
Nicathv Skrevet 27. mars 2018 #9 Skrevet 27. mars 2018 Fordi høyresidens fundament er frykt for fremmede, forakt for vanskeligstilte og sårbare, og en religiøs tro på at enkeltmennesket skal klare seg selv uten hjelp fra sine medmennesker. Dette forekommer selvsagt i varierende grader hos forskjellige høyremennnesker, og ikke alle har alle tre elementene i sin tankegang. 9
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #10 Skrevet 27. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Helt ærlig synes jeg at ekstreme venstrevridde kan være enda verre enn ekstreme høyrevridde Joda, ts, ekstreme venstrevridde finnes også! Anonymkode: 37798...9cd Men hva er verre med ekstreme venstrevridde? Hva mener de som er så farlig? Ekstreme høyrevridde hater jo, de hater en hel religion, ett helt folkeslag. Dette er jo utrolig skummelt, virker ut som folk helt har glemt 2. verdenskrig. Anonymkode: 242a5...e3d 6
PeeWee Skrevet 27. mars 2018 #11 Skrevet 27. mars 2018 Jeg tror det har noe med måten de ser på verden å gjøre. De høyrevridde tror jo ikke på noen menneskelig natur, at sosiale strukturer eksisterer, spillteori eller lignende eksisterer. De kan derfor ikke forklare ting som er galt i samfunnet eller i deres liv med noe av dette. Den eneste forklaringen de godtar er jo at individer styrer det som skjer med viljen sin, så hvis noe er galt må det være individer som helt bevisst har bestemt at slik skal det være. 9
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #12 Skrevet 27. mars 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt ærlig synes jeg at ekstreme venstrevridde kan være enda verre enn ekstreme høyrevridde Joda, ts, ekstreme venstrevridde finnes også! Anonymkode: 37798...9cd Men vi har jo aldri hørt om venstrevridde som gjennomfører terrorangrep pga politiske uenigheter? Joda, det har jo vært fysisk vold i forbindelse med høyreekstremistiske demonstrasjoner, men aldri noe selvstendig angrep. Heldigvis. Håpe jo at vi aldri opplever mer terror. 47 minutter siden, Gullik skrev: Alle ekstreme er ekstreme. Være seg høyre eller venstreekstreme. Hva er egentlig en høyrevridd? Statministeren vår er medlem av Høyre. Er hun da høyrevridd? Ja, men hun er ikke ekstrem da. Kan ikke se at hun ville ha støttet opp om holdninger som førte til 22.juli. 48 minutter siden, Husholdning1 skrev: Kommer med påstander som du egentlig ikke har dekning for. Du inkluderer også alle høyrevridde i din overskrift. En vanlig høyrevelger ville jeg aldri kalt for ekstrem da. Anonymkode: 15fd0...932 1
Peaches Skrevet 27. mars 2018 #13 Skrevet 27. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: "...og hvordan de angivelig er så redde for landet vårt." "De virker å være paranoide mtp det siste." "Jeg blir helt matt. Og redd. Redd for neste gang en av disse angriper. Redd for familie og venner. Redd for framtida. Hva slags framtid går vi i møte? En sånn verden vil jeg ikke ha.. 😯" Anonymkode: 15fd0...932 Hvem var det som var paranoid? 4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #14 Skrevet 27. mars 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva er verre med ekstreme venstrevridde? Hva mener de som er så farlig? Ekstreme høyrevridde hater jo, de hater en hel religion, ett helt folkeslag. Dette er jo utrolig skummelt, virker ut som folk helt har glemt 2. verdenskrig. Anonymkode: 242a5...e3d Det kan være lurt å få vekk skylappene. Anonymkode: 12fbb...ff7 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #15 Skrevet 27. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men hva er verre med ekstreme venstrevridde? Hva mener de som er så farlig? Ekstreme høyrevridde hater jo, de hater en hel religion, ett helt folkeslag. Dette er jo utrolig skummelt, virker ut som folk helt har glemt 2. verdenskrig. Anonymkode: 242a5...e3d Og ikke bare et folkeslag.. Arabere, kurdere, persere... Og ja, det minner så mye om 2. verdenskrig og hva jødene ble utsatt for. Kanskje 3. verdenskrig bryter ut..der muslimene er forfulgt. Da må kanskje Palestina gis tilbake til muslimene i etterkant, for å bøte på krigens grusomheter. (Palestina ble gitt til jødene etter 2.verdenskrig, som plaster på såret, for de som ikke vet det) Anonymkode: 15fd0...932
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #16 Skrevet 27. mars 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan være lurt å få vekk skylappene. Anonymkode: 12fbb...ff7 Dere kan jo ikke forklare tydeligvis. Anonymkode: 242a5...e3d 3
jabx Skrevet 27. mars 2018 #17 Skrevet 27. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: De er overalt og diskuterer politikk ved å angripe AP, Jonas Gahr Støre, innvandrere generelt (som de drar alle over en kam), islam og muslimer (igjen; alle over en kam) og hvordan de angivelig er så redde for landet vårt. De virker å være paranoide mtp det siste. De bruker timesvis på å diskutere i kommentarfelt, KG og på å dele artikler fra diverse bloggere som bygger opp under deres perspektiv og fra rights.no. Alt Listhaug-relatert blir delt (kun det som støtter henne). De deler ukritisk fra rights.no, og er redde for demokratiet vårt. Altså..nettsiden skriver artikler for å fremme sin egen agenda og er den største trusselen mot demokratiet.. det blir så selvmotsigende. De deler løgn, som kamufleres som fakta, med retorikk som Listhaug har stått i fronten for. Hvorfor er det sånn? Jeg blir helt matt. Og redd. Redd for neste gang en av disse angriper. Redd for familie og venner. Redd for framtida. Hva slags framtid går vi i møte? En sånn verden vil jeg ikke ha.. 😯 Anonymkode: 15fd0...932 Du kan si det samme om de venstrevridde. Tradisjonelt er det jo også de venstrevridde som har vært flinkest til å ty til vold (f.eks. Blitz-miljøet). 12
Jolene Skrevet 27. mars 2018 #18 Skrevet 27. mars 2018 2 minutter siden, jabx skrev: Du kan si det samme om de venstrevridde. Tradisjonelt er det jo også de venstrevridde som har vært flinkest til å ty til vold (f.eks. Blitz-miljøet). Nettopp 4
jabx Skrevet 27. mars 2018 #19 Skrevet 27. mars 2018 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men vi har jo aldri hørt om venstrevridde som gjennomfører terrorangrep pga politiske uenigheter? https://en.wikipedia.org/wiki/Red_Army_Faction 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #20 Skrevet 27. mars 2018 "Høyrevridde er ekstreme" betyr ingenting. Hvis du er vridd mot en retning, så vender du dit fra et sentrum. Da er du per definisjon ikke ekstrem. Snakker du om ytterste høyre, så får du kalle det det. Du kan ikke lumpe dem sammen og kalle "høyrevridde ekstreme". Da motsier du deg selv. Anonymkode: 1a747...d65 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå