Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i et forhold med en svært selvsikker, kjekk mann som vet akkurat hva han vil. Hans selvsikkerhet kan tidvis være litt skremmende faktisk. Han har absolutt sine myke sider, ellers hadde jeg ikke orket å være sammen med ham :)

Det jeg lurer på, er hva han trenger når han er sliten. Hvordan er dere? Jeg trekker meg som regel tilbake når jeg vet han har hatt en slitsom dag eller er trøtt. Sender ikke så mange meldinger og er litt kort.

...men bør jeg bare være morsom? Gi ham noe å smile og le av i stedet?

Lurer også på hvor opptatte dere er av bekreftelser. Han virker så sikker i sin seksualitet og tenner av at jeg også er det, men føler jeg er for lite flink til å gi ham komplimenter. Gi meg deres tanker :)

Anonymkode: 41862...c4d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare la han være helt i fred. Mange får kun ladet opp av alenetid, ikke måtte føle seg forplikta til å svare på meldinger, underholde noen, gi noen andre oppmerksomhet eller tilbakemelding, sørge for at noen andre har det bra osv.

Anonymkode: 9dd52...a31

Skrevet

Vanskelig å gi noe fasitsvar her. Generelt tror jeg menn er mindre opptatt av muntlige komplimenter enn kvinner og trenger færre bekreftelser i hverdagen. Det finnes mange grunner til det, men ja, vi er nok i snitt mer fornøyde med oss selv enn kvinner er, selv om vi ikke alltid har noen grunn til å være det egentlig. Det kan handle om at vi er mindre opptatt av hva alle andre mener om oss hele tiden. Men alt dette er "i gjennomsnitt" uttalelser, vi er ganske forskjellige vi også.

Når det er sagt så tror jeg de fleste synes det ER viktig at partner viser at de setter pris på oss. Muntlige komplimenter er nok mindre viktig (og til tider kleint), men å vise - med kroppsspråket - at vi er verdsatt er gull verdt. Smil, latter, enkle berøringer osv. Og hvis man som kvinne ønsker å glede en sliten mann - utover dette med sex/intimitet - så kan det jo anbefales å behandle oss som de sofagriser vi kan være til tider. Kanskje i dag ikke er dagen å kjøre hardt på vegetarkosten? Hvis han er av den stille / introverte typen, la han ligge på sofaen og lese/trykke på mobilen/PCen, men gjerne vær i nærheten og gjerne en form for kroppskontakt uten at vi skal løse verdensproblemer i dag eller snakke om barne/dameting. Noen av oss liker enkel form for kos også. Dette funker selvfølgelig best om du ikke gjør det hver dag selvfølgelig, da ender du jo opp med en faktisk sofagris, og det er mindre kult har jeg hørt.

Dette generaliserer over i sex også. Hvis mannen faktisk er sliten, kanskje i dag ikke er dagen for en maratonøkt? Kanskje noe kjapt og enkelt, og avslutte med å la mannen sovne med deg i armkroken og en dårlig serie på laptopen i senga? Alt dette er ting jeg har hørt av kompiser selvfølgelig og har ingenting med meg å gjøre. :fnise:

Men viktigst av alt; dette skal du gjøre fordi du har lyst, ikke fordi du føler at du må. Når det blir påtvunget og spesielt hvis du har noen baktanker om å få noe igjen for det så dropp det. Det er det verste vi vet. Hvis du føler at du ikke får det du fortjener fra mannen frivillig i retur så bør du kanskje vurdere om mannen fortjener ekstra oppmerksomhet som du tar opp her, eller om tiden heller er inne for en liten alvorsprat om at det ikke bare er mannen som er sliten innimellom...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok da har jeg gjort det riktig så lenge :) Takker for svar

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Kreator skrev:

Vanskelig å gi noe fasitsvar her. Generelt tror jeg menn er mindre opptatt av muntlige komplimenter enn kvinner og trenger færre bekreftelser i hverdagen. Det finnes mange grunner til det, men ja, vi er nok i snitt mer fornøyde med oss selv enn kvinner er, selv om vi ikke alltid har noen grunn til å være det egentlig. Det kan handle om at vi er mindre opptatt av hva alle andre mener om oss hele tiden. Men alt dette er "i gjennomsnitt" uttalelser, vi er ganske forskjellige vi også.

Når det er sagt så tror jeg de fleste synes det ER viktig at partner viser at de setter pris på oss. Muntlige komplimenter er nok mindre viktig (og til tider kleint), men å vise - med kroppsspråket - at vi er verdsatt er gull verdt. Smil, latter, enkle berøringer osv. Og hvis man som kvinne ønsker å glede en sliten mann - utover dette med sex/intimitet - så kan det jo anbefales å behandle oss som de sofagriser vi kan være til tider. Kanskje i dag ikke er dagen å kjøre hardt på vegetarkosten? Hvis han er av den stille / introverte typen, la han ligge på sofaen og lese/trykke på mobilen/PCen, men gjerne vær i nærheten og gjerne en form for kroppskontakt uten at vi skal løse verdensproblemer i dag eller snakke om barne/dameting. Noen av oss liker enkel form for kos også. Dette funker selvfølgelig best om du ikke gjør det hver dag selvfølgelig, da ender du jo opp med en faktisk sofagris, og det er mindre kult har jeg hørt.

Dette generaliserer over i sex også. Hvis mannen faktisk er sliten, kanskje i dag ikke er dagen for en maratonøkt? Kanskje noe kjapt og enkelt, og avslutte med å la mannen sovne med deg i armkroken og en dårlig serie på laptopen i senga? Alt dette er ting jeg har hørt av kompiser selvfølgelig og har ingenting med meg å gjøre. :fnise:

Men viktigst av alt; dette skal du gjøre fordi du har lyst, ikke fordi du føler at du må. Når det blir påtvunget og spesielt hvis du har noen baktanker om å få noe igjen for det så dropp det. Det er det verste vi vet. Hvis du føler at du ikke får det du fortjener fra mannen frivillig i retur så bør du kanskje vurdere om mannen fortjener ekstra oppmerksomhet som du tar opp her, eller om tiden heller er inne for en liten alvorsprat om at det ikke bare er mannen som er sliten innimellom...

Tusen takk for et utfyllende svar! Han er introvert, det vet jeg. Litt derfor jeg spør også, da jeg ikke kan lese tankene hans, ei heller grave om hvordan eller hva han vil. Jeg ser at jeg helt klart, utfra det du skriver, har både tenkt og handlet riktig så jeg får fortsette med det.

TS

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Det ser egentlig ut som du har gjort mye rett. Sånn for min egen del, så synes jeg det kan være koselig å prate og sende meldinger selv om jeg er veldig sliten, men det er ikke det beste tidspunktet å be om noe.

Du trenger ikke å være kort med han ts, se litt an hvor giret han er på å skrive. For min egen del trenger jeg egentlig ikke komplimenter. Viktigste for meg er at damen viser at hun bryr seg.

Endret av Minesveiper
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Minesveiper skrev:

Det ser egentlig ut som du har gjort mye rett. Sånn for min egen del, så synes jeg det kan være koselig å prate og sende meldinger selv om jeg er veldig sliten, men det er ikke det beste tidspunktet å be om noe.

Du trenger ikke å være kort med han ts, se litt an hvor giret han er på å skrive. For min egen del trenger jeg egentlig ikke komplimenter. Viktigste for meg er at damen viser at hun bryr seg.

Det er litt vanskelig balanse av og til, men som regel merker jeg det og skriver en melding i duren ''synes du skal innta sofaen nå og ta det litt piano, snakkes i morgen kjære'' med en eller annen dertil passende emoji :fnise:

Han reagerer alltid positivt på det og er stille resten av kvelden.

Når det kommer til komplimenter, er jeg usikker på dette etter sex. Han overøser meg med fine ord i etterkant og da kjenner jeg at jeg kanskje er litt dårlig til å gjengjelde. Fisker han etter noe i retur mon tro?

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er litt vanskelig balanse av og til, men som regel merker jeg det og skriver en melding i duren ''synes du skal innta sofaen nå og ta det litt piano, snakkes i morgen kjære'' med en eller annen dertil passende emoji :fnise:

Heh :fnise: Den hadde jeg også likt. Hadde egentlig blitt mer giret på å prate, hehe. Artig det der.

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Når det kommer til komplimenter, er jeg usikker på dette etter sex. Han overøser meg med fine ord i etterkant og da kjenner jeg at jeg kanskje er litt dårlig til å gjengjelde. Fisker han etter noe i retur mon tro?

Folk er jo forskjellige, så det beste er om du snakker med han om det. Kanskje ikke når dere er i sengen, men du kan ta det opp og spørre hva han liker i en annen setting hvor det føles naturlig. Som sagt for min del trenger egentlig ikke jeg komplimenter så jeg blir ikke furten om jeg gir komplimenter og ikke får tilbake. Så lenge damen er engasjert og virker å være opptatt av meg når vi ligger i sengen er det mer enn nok. Det kjedelige er jo om damen er/blir uengasjert etter at hun har fått sitt.  

Endret av Minesveiper
AnonymBruker
Skrevet

Du har fått flere gode svar, og det fra @Kreator var utfyllende og dekkende for hvordan jeg også ville ønsket det. Vi menn er nå også individer, så det er klart det kan hende kjæresten til trådstarter er helt annerledes, men det hørtes fint ut. For min del trenger du forsåvidt ikke være kort, men ikke ta opp de aller mest krevende eller tunge temaene. Når jeg er helt kjørt er det fint om dama prater en del, men ikke like greit om det forventes at jeg skal prate like mye tilbake. Jeg gjør jo det, fordi jeg ønsker å være hyggelig, men da tapper det innerst inne mer krefter enn det gir. Det er sikkert ikke spesielt for menn.

Jeg er av typen det ikke er så lett å få til å smile og le hvis jeg først er helt kake, så for min del er det ikke noe stort behov for sånn oppmuntring. Fine ord er hyggelig, men vitsing og forsøk på å få meg til å le trenger jeg ikke. Det gjør ikke så mye, og jeg smiler og ler med slik man jo gjør, men det gir meg egentlig ikke så mye. Er jeg sliten vil jeg aller helst bare få være sliten.

Jeg skjønner at dere ofte ikke er sammen når han er så sliten, siden du snakker om meldinger, og da er det begrenset hva man kan gjøre fra eller til. Da er det egentlig bare å unngå de mest krevende temaene og skrive hyggelig (men helst ikke tilgjort) til meg. Er man først fysisk sammen er jeg veldig mottakelig for "pusing" og at hun bare kan klappe meg litt på hodet. Når jeg er skikkelig sliten er det godt å bare kunne ligge rett ut, men med en dame som bryr seg. Som kan gi meg et kyss eller si noe hyggelig, men ikke sette himmel og jord i bevegelse for å kurere det. Der er min nåværende kjæreste heldigvis veldig flink, og det høres ut som du (trådstarter) også gjør ting riktig. I hvert fall slik jeg er. 

Så er selvfølgelig ikke det at jeg er sliten noe fripass til å bare drite i alt og alle, da. Er det noe som må tas opp kan man selvfølgelig ta det opp da også, og iblant må jeg bare skjerpe meg. Men om alt først er i orden, og hun bare vil gjøre det best mulig for meg, da er fine, milde ord bedre enn å skulle "fikse" det. Det er ikke noe jeg ikke har skjønt, og det er ikke noe man kan fortelle meg eller fleipe om som gjør meg mindre sliten. Jeg bare er sliten. Det går over. Helst ved å ta det med ro.

Anonymkode: 9ff37...7ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så flinke dere er til å svare, tusen takk! Jeg prøver å ta et utgangspunkt i meg selv, når jeg er sliten. Er som dere sier: kan gjerne være der men helst ikke kreve stort av meg. Når det kommer til meldinger, har jeg mest lyst til å bare legge vekk telefonen og forsvinne i min ''kvinnehule'', men nå er jeg kanskje litt annerledes enn de fleste kvinner der.

Både han og jeg er introverte og forstår/setter pris på den delen hos hverandre. Vi er fortsatt i en fase der vi holder på å bli kjent, så jeg setter ikke i gang store granskingssamtaler helt ennå. Må bare føle meg litt frem med ham.

Utrolig hyggelig og interessant å lese det dere skriver, da kan jeg kanskje slappe mer av når det kommer til dette med komplimenter :fnise:

TS

Skrevet (endret)

Jeg har en greie med å gi en jenter komplimenter etter sex eller under kosing. Fisker ikke i det hele tatt, har bare lyst å si det jeg tenker. Hvis du skal gi kompliment tilbake, gjør det ekte og ikke fordi du må der og da. 

Ellers funker et lite kjærlig kyss på kinnet eller hodet hvis jeg er trøtt og sliten. Hvorpå hun lar meg være i fred. Det er perfekt.

Endret av SpaceDementia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...