Morea Skrevet 18. februar 2005 #1 Skrevet 18. februar 2005 Nå maser jeg om noe som har vært oppe mange ganger, men det er jo så mange ulike hudtyper og behov. Jeg har heller ikke råd til å gå til hudpleier å kjøpe full pakke med produkter, og er ikke sikker på om det er behov for det heller. Jeg har bare ikke funnet noen produkter jeg virkelig liker. Har brukt Clarins, sånn passe fornøyd. Har også prøvd Clinique, den tre-stegs serien, som jeg syntes var pyton. Bruker i dag Chanel, som definitivt ikke gjør huden noe værre, men heller ikke bedre. Jeg er 27, og har vel ganske normal hud, som reagerer mye raskere på dårlig kosthold enn på produkter. Eneste var da jeg prøvde Oil of Ulay og så ut som Viktor Jusjtsjenko etter dioksin-episoden.. Tåler ellers det meste. Det eneste jeg sliter med er store porer på nese og litt på hake. Ikke sorte prikker egentlig, bare store porer som det er vanskelig å rense. Kan også bli værre frem mot mens. Blir bedre med peeling og masker, men kommer på en måte tilbake uansett hva jeg gjør. Så det jeg ønsker er produkter som kanskje kan hjelpe mot dette, og ellers bare være super til normal hud. Er det noen av dere der ute som kan hjelpe en stakkar?
Gjest Gjesta Skrevet 18. februar 2005 #2 Skrevet 18. februar 2005 Hvis du ikke vil bruke masse penger i første omgang, kan du jo teste ut Vichy eller Avene fra apoteket? Vichy har rensemelk, ansiktsvann for alle hudtyper, renseskum i tube (ville jeg testet til din hud) eller eventuelt sånn selvskummende rens, ala hårskum. I tillegg er de akkurat kommet ut med en ny fuktbombe som heter Thermal Fix. Renseproduktene koster litt over hundrelappen pr stk, kremene 160-170, tror jeg. Eventuelt Dermalogica: *Special Cleansing Gel *Skin Smoothing Cream Hvis du kjøper f-eks. hos Lookfantastic, er ikke prisene sååå ille, og produktene er skikkelig drøye.
Fat Sally Lee Skrevet 18. februar 2005 #3 Skrevet 18. februar 2005 Jeg synes du skal prøve Normaderm Fra Vichy. Den er super til normal/blandingshud. Skummende rensegele, toner som virker poresammentrekkende, og fuktgivende dagkrem uten fett. Jeg har prøvd det meste, alt fra Dermalogica og MD til billigprodukter fra dagligvarebutikken. Jeg mener Normaderm absolutt kan konkurrere med de dyreste produktene. Billig er den også! Eneste cluet er at dagkremen kanskje ikke er rik nok nå på vinteren. Du bør investere i en god dagkrem i vinterhalvåret dersom denne ikke gir nok fukt.
Morea Skrevet 18. februar 2005 Forfatter #4 Skrevet 18. februar 2005 Tusen takk for gode tips! Prisen har egentlig ikke så mye å si. Har alltid brukt relativt dyre merker på hudpleie og sminke. Synes Dermalogica ser veldig spennende ut. Ønsker bare å unngå å gå til hudpleier for deretter å bli "lurt på" en haug med produkter til tusenvis av kroner. Har ikke råd til alt på en gang. Lurer også på om Facial Lotion fra Bare E. (?) kan være noe å supplere med, men synes den høres litt "skummelt effektiv" ut dersom dere forstår? Ikke at jeg soler meg ofte, men slike ting.
Gjest Gjesta Skrevet 18. februar 2005 #5 Skrevet 18. februar 2005 Prøv basisproduktene først, så kan du eventuelt bruke MD Formulations Facial Lotion på et senere stadium. Rens, fuktighet og peeling en gang pr uke burde holde lenge. Gentle Cream Exfoliant fra Dermalogica kan anbefales; det er en peelingmaske med litt fruktsyreinnhold.
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2005 #6 Skrevet 18. februar 2005 Da tror jeg jammen jeg skal prøve det! Så får jeg for første gang prøvd noen av disse nettstedene dere snakker om også. :-)
Morea Skrevet 18. februar 2005 Forfatter #7 Skrevet 18. februar 2005 Ups den gjesten der er meg, Morea. Fikk litt røyk i øya. Ikke så lett å være drage..
Gjest Virvel Skrevet 18. februar 2005 #8 Skrevet 18. februar 2005 Jeg synes du skal prøve Normaderm Fra Vichy. Den er super til normal/blandingshud. Normaderm-serien er beregnet på fet og kvisete hud, og kan nok bli litt for sterk for normal/blandingshud. Jeg har blandingshud selv, og brukte Normaderm i sommer, men gikk tilbake til tilsvarende produkter for normal/blandingshud. Har rensekrem og tonic pluss Thermal S Mat fuktighetskrem som er spesielt beregnet på blandingshud. Er kjempefornøyd med Vichy, det må jeg bare få sagt. :-) Rimelige og gode produkter.
Morea Skrevet 18. februar 2005 Forfatter #9 Skrevet 18. februar 2005 Nå er jeg sikkert litt dum, men er vant til å bruke en rens (bruker Chanel Precision Systeme Eclat, La Mousse) og toner (Chanel Precision Activateur Eclat). Holder det med Cleansing gel dersom jeg kjøper Dermalogica? Er veldig vant til at jeg renser i to steg på denne måten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå