Havtorn Skrevet 27. mars 2018 #1 Skrevet 27. mars 2018 Hei! Er greit fortvilet her, vedtaket mitt om AAP gikk ut for litt over en uke siden. Ble lovet av saksbehandleren min at han skulle i et møte hvor han skulle diskutere om saken min kunne forlenges, dette var da samme dag som vedtaket mitt gikk ut. Dagene gikk og jeg hørte ingenting. Nå har jeg fått utbetalt AAP og jeg har ikke fått for den siste uken. Har ikke hørt noe fra saksbehandleren min heller, kommer såklart til å sende ham ny melding i morgen (begynte å mase om dette for halvannen måned siden for å være sikker på at vedtaket ble forlenget, men jeg må ha vært naiv, haha) Hva i alle dager gjør jeg nå? Kan man klage og få gjenopptatt vedtaket sitt? Jeg lever nøkternt, så sosialen enn så lenge går nok greit, men jeg er likefullt syk og å bruke det lille jeg har av energi på å renne ned NAV-kontoret med søknader er ikke ideelt.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #2 Skrevet 27. mars 2018 3 minutter siden, MsFoster skrev: Hei! Er greit fortvilet her, vedtaket mitt om AAP gikk ut for litt over en uke siden. Ble lovet av saksbehandleren min at han skulle i et møte hvor han skulle diskutere om saken min kunne forlenges, dette var da samme dag som vedtaket mitt gikk ut. Dagene gikk og jeg hørte ingenting. Nå har jeg fått utbetalt AAP og jeg har ikke fått for den siste uken. Har ikke hørt noe fra saksbehandleren min heller, kommer såklart til å sende ham ny melding i morgen (begynte å mase om dette for halvannen måned siden for å være sikker på at vedtaket ble forlenget, men jeg må ha vært naiv, haha) Hva i alle dager gjør jeg nå? Kan man klage og få gjenopptatt vedtaket sitt? Jeg lever nøkternt, så sosialen enn så lenge går nok greit, men jeg er likefullt syk og å bruke det lille jeg har av energi på å renne ned NAV-kontoret med søknader er ikke ideelt. Mas og mas, søk om nød hjelpen imorgen etter påska søker du 2-3 ganger i uka. Dette måtte jeg gjøre tok 6 uker før jeg fikk ordenlig Sosial hjelp og seff ikke tilbake betalt. Anonymkode: ac907...215
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #3 Skrevet 27. mars 2018 Trodde det var vanlig at NAV forlenget tiltaket ditt automatisk. Merkelig at du plutselig må over på sosialen hvis du er midt i et tiltak. Du får bare klage. Anonymkode: 87500...0d1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #4 Skrevet 27. mars 2018 7 timer siden, MsFoster skrev: Hei! Er greit fortvilet her, vedtaket mitt om AAP gikk ut for litt over en uke siden. Ble lovet av saksbehandleren min at han skulle i et møte hvor han skulle diskutere om saken min kunne forlenges, dette var da samme dag som vedtaket mitt gikk ut. Dagene gikk og jeg hørte ingenting. Nå har jeg fått utbetalt AAP og jeg har ikke fått for den siste uken. Har ikke hørt noe fra saksbehandleren min heller, kommer såklart til å sende ham ny melding i morgen (begynte å mase om dette for halvannen måned siden for å være sikker på at vedtaket ble forlenget, men jeg må ha vært naiv, haha) Hva i alle dager gjør jeg nå? Kan man klage og få gjenopptatt vedtaket sitt? Jeg lever nøkternt, så sosialen enn så lenge går nok greit, men jeg er likefullt syk og å bruke det lille jeg har av energi på å renne ned NAV-kontoret med søknader er ikke ideelt. Dette burde du passet på selv. Utrolig sløvt av deg! Burde vite bedre enn å tro at NAV forlenger dette automatisk. Sånne som deg gjør at behandlingstidene på f.eks. uføretrygd skyter til værs. Takk for det! Anonymkode: 53348...132 1
spektralkatt Skrevet 27. mars 2018 #5 Skrevet 27. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette burde du passet på selv. Utrolig sløvt av deg! Burde vite bedre enn å tro at NAV forlenger dette automatisk. Sånne som deg gjør at behandlingstidene på f.eks. uføretrygd skyter til værs. Takk for det! Anonymkode: 53348...132 I de sakene eg har kjennskap til har nav vært helt klar på at de forlenger automatisk ( noe de også har gjort ) så sant en er i tiltak, har aktivitetsplan i orden og alt det der. Så syns du kan roe deg et par hakk og kke være så uforskamma og påståelig 😊 14
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #6 Skrevet 27. mars 2018 1 minutt siden, spektralkatt skrev: I de sakene eg har kjennskap til har nav vært helt klar på at de forlenger automatisk ( noe de også har gjort ) så sant en er i tiltak, har aktivitetsplan i orden og alt det der. Så syns du kan roe deg et par hakk og kke være så uforskamma og påståelig 😊 Og i de sakene jeg har kjennskap til har NAV ikke forlenget automatisk, og vedkommende (slik som TS) må over på sosialpenger. Dermed blir det prioritert i køen når uføretrygd skal søkes også. For de skal jo alle søke om uføretrygd, selv om 90 % av dem får avslag og må over på sosialpenger uansett. Det er helt latterlig, for å si det rett ut. Og nei, jeg roer meg ikke ned når noe er så provoserende og fakta som det her.. Anonymkode: 53348...132
mandel92 Skrevet 27. mars 2018 #7 Skrevet 27. mars 2018 16 minutter siden, AnonymBruker said: Dette burde du passet på selv. Utrolig sløvt av deg! Burde vite bedre enn å tro at NAV forlenger dette automatisk. Sånne som deg gjør at behandlingstidene på f.eks. uføretrygd skyter til værs. Takk for det! Anonymkode: 53348...132 Hun har jo passet på det? Hva annet kunne hun gjort enn å ta det opp med saksbehandleren sin? Håper det ordner seg for deg ts! 7
spektralkatt Skrevet 27. mars 2018 #8 Skrevet 27. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Og i de sakene jeg har kjennskap til har NAV ikke forlenget automatisk, og vedkommende (slik som TS) må over på sosialpenger. Dermed blir det prioritert i køen når uføretrygd skal søkes også. For de skal jo alle søke om uføretrygd, selv om 90 % av dem får avslag og må over på sosialpenger uansett. Det er helt latterlig, for å si det rett ut. Og nei, jeg roer meg ikke ned når noe er så provoserende og fakta som det her.. Anonymkode: 53348...132 Okey. Men da vet vi at praksis kan være ulikt fra kontor til kontor og fra sak til sak. Kos deg med å fly i taket. Til TS: Du bør se på hva som står på aktivitetsplanen din - den skal du i samarbeid med nav ha satt opp. Det er vel kanskje i de tilfeller aktiviteter/ utredning / behandling er satt opp i et legre perspektiv en dato for innvilget aap, de velger å forlenge automatisk? Du bør i alle fall ha overskt klar ift de opplysningene nav trenger for å behandle saken din. - hvilke tiltak er prøvd og gjennomført - hvordan vurderer lege funksjonsevnen din - hvilke virkemidler kan være konstruktive for at du skal komme tilbake til arbeid - trenger du mer utredning og behandling - Trenger du veiledning, karriereveiledning, eller ift helse eller arbeidsliv? Slike spm er det en god veileder hadde brukt for å i samarbeid med deg sette opp en plan. Du skriver ikke hvor lenge du har gått på aap - men forstår det som du ikke har nådd Max aap periode enda? Din veileder i nav er ansatt for å veilede og hjelpe deg, så jeg mener uansett ikke du har gjort noe galt her, så lenge du har fulgt avtalene dere har. Jeg råder deg til å se på det arbeidet du og veileder i nav har gjort og tenker over hva som kan gjøres for å bedre din situasjon- og selvfølgelig ha dokumentasjon på nåværende funksjonsevne klar. For det er alle fall en del av grunnlaget som blir brukt for å vurdere forlenging av aap 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #9 Skrevet 27. mars 2018 Jeg fikk Aap for et år ,så tror nok jeg må søke om å få det videre ,var nå sløvt å ta det opp med saksbehandler samme dag det gikk ut ,du må vist søke 6 uker før det går ut, Anonymkode: 35849...8ac
SesameStreet Skrevet 27. mars 2018 #10 Skrevet 27. mars 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk Aap for et år ,så tror nok jeg må søke om å få det videre ,var nå sløvt å ta det opp med saksbehandler samme dag det gikk ut ,du må vist søke 6 uker før det går ut, Anonymkode: 35849...8ac Hun skriver jo at hun begynte å mase for halvannen måned siden, som blir rundt seks uker siden 2
SesameStreet Skrevet 27. mars 2018 #11 Skrevet 27. mars 2018 8 timer siden, MsFoster skrev: Hei! Er greit fortvilet her, vedtaket mitt om AAP gikk ut for litt over en uke siden. Ble lovet av saksbehandleren min at han skulle i et møte hvor han skulle diskutere om saken min kunne forlenges, dette var da samme dag som vedtaket mitt gikk ut. Dagene gikk og jeg hørte ingenting. Nå har jeg fått utbetalt AAP og jeg har ikke fått for den siste uken. Har ikke hørt noe fra saksbehandleren min heller, kommer såklart til å sende ham ny melding i morgen (begynte å mase om dette for halvannen måned siden for å være sikker på at vedtaket ble forlenget, men jeg må ha vært naiv, haha) Hva i alle dager gjør jeg nå? Kan man klage og få gjenopptatt vedtaket sitt? Jeg lever nøkternt, så sosialen enn så lenge går nok greit, men jeg er likefullt syk og å bruke det lille jeg har av energi på å renne ned NAV-kontoret med søknader er ikke ideelt. Skjønner veldig godt at du er fortvilet. Send han en melding og hør hva han har å si. Hvordan er han med å svare deg? Det er ganske nært påske, med mindre han er rask med responsen på nav.no sine sider så ville jeg ha ringt først og spurt etter han. Jeg skjønner godt at du ikke orker å fly ned på NAV med masse søknader når du er dårlig, men noen ganger, uansett med sykdom så må man bare gjøre ting. Det er viktig for deg å ha et tak over hodet og mat på bordet på tross av sykdom. Kanskje du har noen som kan hjelpe deg hvis du er så dårlig? Husk å sende meldekortet dine i mens, selv om du ikke får noen penger fra dem. Om du får etterbetalt så vil det få fortgang i sakene.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #12 Skrevet 27. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette burde du passet på selv. Utrolig sløvt av deg! Burde vite bedre enn å tro at NAV forlenger dette automatisk. Sånne som deg gjør at behandlingstidene på f.eks. uføretrygd skyter til værs. Takk for det! Anonymkode: 53348...132 Fuck you. Anonymkode: ac907...215 2
Havtorn Skrevet 27. mars 2018 Forfatter #13 Skrevet 27. mars 2018 Tusen takk for alle svar så langt, det hjelper veldig på nervene. Og nei, jeg har ikke vært sløv, i januar kontaktet jeg fastlege og psykolog for å få sendt over epikriser og erklæringer slik at ting skulle gå greit for seg, ble også betrygget av saksbehandler med at han skulle ordne forlengelse. Er i tiltak og ting går veldig fint der. Var saksbehandler som dro i et møte angående forlengelse samme dag som vedtaket skulle gå ut og jeg skulle få beskjed om hva utfallet ble. Dette var da altså forrige mandag, jeg har forsøkt å kontakte ham flere ganger etter det uten hell. Er på vei til NAV nå for å få snakket med noen der og forhåpentligvis bli litt klokere. Jeg gjør det jeg kan for å henge med i NAV-svingene og har gått en stund på AAP nå, så jeg har fått automatisk forlenget før. Har aldri fått annen informasjon enn at forlengelse skjer automatisk, så til AB som kjefter, slapp av, noen ganger går det faktisk an å ha gjort sitt beste. 1
Havtorn Skrevet 27. mars 2018 Forfatter #14 Skrevet 27. mars 2018 Kan forsåvidt også presisere at jeg nærmer meg maksgrensa av AAP nå, men jeg vil likevel tro at å få så dårlig oppfølging av saksbehandler ikke er helt innafor. Har aktivitetsplan med tiltak jeg er fast på som varer ut juli, veileder der skrev også en rapport hvor hun anbefalte videre tiltak.
spektralkatt Skrevet 27. mars 2018 #15 Skrevet 27. mars 2018 4 minutter siden, MsFoster skrev: Tusen takk for alle svar så langt, det hjelper veldig på nervene. Og nei, jeg har ikke vært sløv, i januar kontaktet jeg fastlege og psykolog for å få sendt over epikriser og erklæringer slik at ting skulle gå greit for seg, ble også betrygget av saksbehandler med at han skulle ordne forlengelse. Er i tiltak og ting går veldig fint der. Var saksbehandler som dro i et møte angående forlengelse samme dag som vedtaket skulle gå ut og jeg skulle få beskjed om hva utfallet ble. Dette var da altså forrige mandag, jeg har forsøkt å kontakte ham flere ganger etter det uten hell. Er på vei til NAV nå for å få snakket med noen der og forhåpentligvis bli litt klokere. Jeg gjør det jeg kan for å henge med i NAV-svingene og har gått en stund på AAP nå, så jeg har fått automatisk forlenget før. Har aldri fått annen informasjon enn at forlengelse skjer automatisk, så til AB som kjefter, slapp av, noen ganger går det faktisk an å ha gjort sitt beste. Høres ut som du har alt på stell 😉 Syns du skal senke skuldrene og ta utgangspunkt i at dette er en glipp fra nav, kanskje har de bare hatt det før travelt til å rekke å ordne det i tide. Håper det ordner seg for deg, og lykke til videre!
Havtorn Skrevet 27. mars 2018 Forfatter #16 Skrevet 27. mars 2018 9 minutter siden, spektralkatt said: Høres ut som du har alt på stell 😉 Syns du skal senke skuldrene og ta utgangspunkt i at dette er en glipp fra nav, kanskje har de bare hatt det før travelt til å rekke å ordne det i tide. Håper det ordner seg for deg, og lykke til videre! Tusen takk! Jeg føler jeg har gjort det jeg kan, men har hørt så utrolig mange historier om hvordan NAV aldri gjør feil og setter seg på bakbeina at jeg ikke føler meg særlig tøff i trynet 😅
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #17 Skrevet 27. mars 2018 Hvis du ringer nav på 55 55 33 33 så vil de kunne se om det er gjort et vedtak ang. forlenging av din AAP. Dette vet jeg fordi jeg gikk på AAP i 8 år før jeg fikk ufør. Min ble alltid fornyet automatisk men jeg pleide alltid å ringe og sjekke når jeg visste at det nærmet seg utløp for å ha full kontroll. Anonymkode: 6446d...99c
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #18 Skrevet 27. mars 2018 1 hour ago, spektralkatt said: Høres ut som du har alt på stell 😉 Syns du skal senke skuldrene og ta utgangspunkt i at dette er en glipp fra nav, kanskje har de bare hatt det før travelt til å rekke å ordne det i tide. Håper det ordner seg for deg, og lykke til videre! En glipp som skjer veldig ofte, Dette er ikke uvanelig. Anonymkode: 47edf...c7c 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #19 Skrevet 27. mars 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvis du ringer nav på 55 55 33 33 så vil de kunne se om det er gjort et vedtak ang. forlenging av din AAP. Dette vet jeg fordi jeg gikk på AAP i 8 år før jeg fikk ufør. Min ble alltid fornyet automatisk men jeg pleide alltid å ringe og sjekke når jeg visste at det nærmet seg utløp for å ha full kontroll. Anonymkode: 6446d...99c enig at dette er lurt, men også send nød hjelp 2-3 ganger i uka å. da fpr de øyene opp for deg Anonymkode: 47edf...c7c
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #20 Skrevet 27. mars 2018 Skjedde det samme med meg i fjor, fikk beskjed på Digipost om at vedtaket til AAP var avsluttet, dro ned på nav og saksbehandleren ordnet det i løpet av 3 dager. Håper det ordner seg fort! ☺️ Anonymkode: e5573...a64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå