Gå til innhold

Nav eller arbeidsgiver betale sykepenger etter sykmelding?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sykmeldt fra november til februar. Etter jeg begynte på jobb igjen i februar ble jeg etter en uke syk og var hjemme en dag. Arbeidsgiver sa jeg ikke kunne bruke egenmelding før det var gått 16 dager etter en sykmelding, så jeg dro til legen og fikk en sykmelding for den ene dagen. Men hvem skal betale sykepenger for den dagen? Nav eller arbeidsgiver?

Anonymkode: 6bafa...4a5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hva slags avtale arbeidsgiver har med dere ansatte. Noen forskutterer, andre ikke. 

Anonymkode: f7e90...b4d

AnonymBruker
Skrevet

Arbeidsgiver forskutterer aldri..

ts

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var sykmeldt fra november til februar. Etter jeg begynte på jobb igjen i februar ble jeg etter en uke syk og var hjemme en dag. Arbeidsgiver sa jeg ikke kunne bruke egenmelding før det var gått 16 dager etter en sykmelding, så jeg dro til legen og fikk en sykmelding for den ene dagen. Men hvem skal betale sykepenger for den dagen? Nav eller arbeidsgiver?

Ny arbeidsgiverperiode kreve rat du har vært i arbeid sammenhengende i 16 dager før arbeidsgiver blir å betale dine sykepenger. Både egenmeldingsdager og sykepenger fra arbeidsgiver krever at du har jobbet 16 sammenhengende dager før det slår inn. 

Når du ikke har jobbet 16 dager etter siste sykemelding på mer enn 16 dager, så betaler Nav dine sykepenger. 

Anonymkode: 2dde5...146

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ny arbeidsgiverperiode kreve rat du har vært i arbeid sammenhengende i 16 dager før arbeidsgiver blir å betale dine sykepenger. Både egenmeldingsdager og sykepenger fra arbeidsgiver krever at du har jobbet 16 sammenhengende dager før det slår inn. 

Når du ikke har jobbet 16 dager etter siste sykemelding på mer enn 16 dager, så betaler Nav dine sykepenger. 

Anonymkode: 2dde5...146

Okei, da skjønner jeg. Takk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...