AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #21 Skrevet 27. mars 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får trekk for alle dagene fra meldekortets utløp. https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Dagpenger+ved+arbeidsloshet+og+permittering/Meldekort+hvordan+gjor+du+det/Slik+sender+du+elektroniske+meldekort Anonymkode: 171b1...7d9 Ja men da vil jeg jo ikke ha noen penger.......... Anonymkode: c5298...847
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #22 Skrevet 27. mars 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja men da vil jeg jo ikke ha noen penger.......... Anonymkode: c5298...847 Ts-, det vil si at jeg får 500 kr da. fantastisk. Anonymkode: c5298...847
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #23 Skrevet 27. mars 2018 48 minutter siden, AnonymBruker said: Ja men da vil jeg jo ikke ha noen penger.......... Anonymkode: c5298...847 Kanskje du husker sende inn framover da... Nav har ekstremt lite krav dem stiller for at man skal få penger, dem ber om maks 10 minutter av din tid i løpet av en måned. Dette er tid du ikke gir dem, men du forventer dem skal kaste penger etter deg fortsatt? Anonymkode: 171b1...7d9 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #24 Skrevet 27. mars 2018 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja men da vil jeg jo ikke ha noen penger.......... Anonymkode: c5298...847 Det er din egen skyld Anonymkode: fddf3...156
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #25 Skrevet 27. mars 2018 Hvordan det blir når du sender meldekort og mottar sosialstønad kan kun ditt NAV kontor. NAV kan sette forskjellige vilkår for å få sosialstønad. Du må nok regne med at det vil få en konsekvens at du ikje oppfyller dine pliktr- men hva som skjedde kan kun din saksbehandler svare på. Linkene du har fått gjelder i forhold til dagpenger og ikke din situasjon så de kan du se bort fra.. Men jeg reagerer på at du sier at du "ikke egentlig er arbeidssøker " og at du kun sender meldekort fordi du "må".. Sosialstønad er i aller høyeste grad en midlertidig ytelse og ikke noe det er ment å leve på over tid. Du har et ansvar og å forsørge deg selv og jobbe for føden som alle andre. Du må jo søke jobber aktivt slik at du får jobb og kan forsørge deg selv!!!! Anonymkode: b0754...4d1
Brimi Skrevet 27. mars 2018 #26 Skrevet 27. mars 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan det blir når du sender meldekort og mottar sosialstønad kan kun ditt NAV kontor. NAV kan sette forskjellige vilkår for å få sosialstønad. Du må nok regne med at det vil få en konsekvens at du ikje oppfyller dine pliktr- men hva som skjedde kan kun din saksbehandler svare på. Linkene du har fått gjelder i forhold til dagpenger og ikke din situasjon så de kan du se bort fra.. Men jeg reagerer på at du sier at du "ikke egentlig er arbeidssøker " og at du kun sender meldekort fordi du "må".. Sosialstønad er i aller høyeste grad en midlertidig ytelse og ikke noe det er ment å leve på over tid. Du har et ansvar og å forsørge deg selv og jobbe for føden som alle andre. Du må jo søke jobber aktivt slik at du får jobb og kan forsørge deg selv!!!! Anonymkode: b0754...4d1 TS skriver at h*n har fått jobb, men at det er venteliste...
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #27 Skrevet 27. mars 2018 22 minutter siden, Brimi skrev: TS skriver at h*n har fått jobb, men at det er venteliste... Dette skriver ts: "Nav har funnet jobb til meg, et tiltakunder nav, en jobb. Men står i venteliste, " Man står ikke på venteliste for å få jobb - vedkommende står på venteliste for å få tiltaksplass og det er IKKE jobb! Man er ikke ansatt hos arbeidsgiver og får ikke lønn. Forhåpentligvis vil TS gjøre en god innsats i tiltaket og kanskje få tilbud om jobb/øke sjansene for jobb.. Men det er ingenting som sier at ikke TS kan søke jobber nå og hoppe av tiltaket om h*n får tilbud om jobb.. Anonymkode: b0754...4d1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #28 Skrevet 27. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan det blir når du sender meldekort og mottar sosialstønad kan kun ditt NAV kontor. NAV kan sette forskjellige vilkår for å få sosialstønad. Du må nok regne med at det vil få en konsekvens at du ikje oppfyller dine pliktr- men hva som skjedde kan kun din saksbehandler svare på. Linkene du har fått gjelder i forhold til dagpenger og ikke din situasjon så de kan du se bort fra.. Men jeg reagerer på at du sier at du "ikke egentlig er arbeidssøker " og at du kun sender meldekort fordi du "må".. Sosialstønad er i aller høyeste grad en midlertidig ytelse og ikke noe det er ment å leve på over tid. Du har et ansvar og å forsørge deg selv og jobbe for føden som alle andre. Du må jo søke jobber aktivt slik at du får jobb og kan forsørge deg selv!!!! Anonymkode: b0754...4d1 Ts: Hei, jeg søker ikke jobber, nei, men jeg skal jobbe, jeg står i venteliste på å få en jobb! Skal begynne å jobbe om en 2-3 måneders tid..Da vil jeg kunne forsørge meg selv. Har kun fått sosial stønad i 2 måneder. Anonymkode: c5298...847
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #29 Skrevet 27. mars 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette skriver ts: "Nav har funnet jobb til meg, et tiltakunder nav, en jobb. Men står i venteliste, " Man står ikke på venteliste for å få jobb - vedkommJeg skende står på venteliste for å få tiltaksplass og det er IKKE jobb! Man er ikke ansatt hos arbeidsgiver og får ikke lønn. Forhåpentligvis vil TS gjøre en god innsats i tiltaket og kanskje få tilbud om jobb/øke sjansene for jobb.. Men det er ingenting som sier at ikke TS kan søke jobber nå og hoppe av tiltaket om h*n får tilbud om jobb.. Anonymkode: b0754...4d1 Ts: Hei, ja det er et tiltak under jobb. Jeg visste ikke at det ikke kalles for en jobb. Jeg skal jobbe der en stund, deretter vil de utplassere meg i en ordentlig jobb. Jeg har aldri jobbet før, så de lar meg jobbe litt i e tiltak. For å gjøre meg trygg på jobb, fordi jeg har noen utfordringer. Anonymkode: c5298...847
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #30 Skrevet 27. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er din egen skyld Anonymkode: fddf3...156 fuck deeg :D (Y) Anonymkode: c5298...847
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #31 Skrevet 27. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: fuck deeg :D (Y) Anonymkode: c5298...847 Ble det i går kveld så ellers takk 👌🏼 Du kan faktisk ikke grine når det er din egen skyld at du ikke får penger fordi du ikke sender meldekort. Skal du være fritatt fra ta ansvar for deg selv? Anonymkode: fddf3...156
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #32 Skrevet 27. mars 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble det i går kveld så ellers takk 👌🏼 Du kan faktisk ikke grine når det er din egen skyld at du ikke får penger fordi du ikke sender meldekort. Skal du være fritatt fra ta ansvar for deg selv? Anonymkode: fddf3...156 Det var jo ikke meninga. Er jo en forskjell. De som f.eks får aap. Får rundt 10-13 000, og når de får trekk blir det jo ikke så lite penger p dem allikevel, når jeg får trekk. Trekk av kroner 1300, så får jeg lite penger ja. Jeg vil få 500 kr utbetalt. Anonymkode: c5298...847
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #33 Skrevet 27. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det var jo ikke meninga. Er jo en forskjell. De som f.eks får aap. Får rundt 10-13 000, og når de får trekk blir det jo ikke så lite penger p dem allikevel, når jeg får trekk. Trekk av kroner 1300, så får jeg lite penger ja. Jeg vil få 500 kr utbetalt. Anonymkode: c5298...847 Jeg visste ikke at jeg ville få TREKK. Anonymkode: c5298...847
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #34 Skrevet 28. mars 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg visste ikke at jeg ville få TREKK. Anonymkode: c5298...847 Det står jo over alt at man må sende inn til rolig tid for å unngå trekk i utbetaling!! Anonymkode: fddf3...156
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #35 Skrevet 28. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det står jo over alt at man må sende inn til riktig tid for å unngå trekk i utbetaling!! Anonymkode: fddf3...156 Rettet Anonymkode: fddf3...156
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #36 Skrevet 28. mars 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Rettet Anonymkode: fddf3...156 Ts: Men gjelder dette også for sosialhjelp? Det står på nav at det gjelder aap, tiltakspenger og dagpenger...De som får sosialstønad får jo mye mindre penger enn de med aap f.eks. Sosial er penger for å oveleve, og de kan vel ikke bli tatt bort. Som jeg har forstått er sosialpenger minstesatsen. Anonymkode: c5298...847
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå