Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

?

Anonymkode: 30708...da3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Naver?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Xmasclovn skrev:

Naver?

Unødvendig kommentar.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Unødvendig kommentar.

Du spurte

AnonymBruker
Skrevet

Telefonselger

Anonymkode: f1ced...c6a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Telefonselger

Anonymkode: f1ced...c6a

Det er timesvis med dårlig samvittighet fordi du vet du plaget folk, og så får du i tillegg "gleden" av å bli skjelt ut, kalt alle mulige stygge ting og bli gjort narr av. Dag ut og dag inn. 

Anonymkode: 4830d...c6f

Skrevet

Tror nok man kan bli utbrent av så godt som alle yrker - om man blir utbrent eller ikke kommer ikke nødvendigvis an på jobben i seg selv, men heller på en haug med forskjellige faktorer, fks. hvor vanskelig man har for å begrense seg selv, hvor mye man forventer av seg selv og hvor mye andre forventer av deg, hvordan arbeidsmiljøet er, hvordan man har det på et helsemessig plan (søvn, psyke, fysiske plager, osv.), hvordan man har det på et sosialt plan, osv osv. Enkelte yrkesgrupper er kanskje mer disponert enn andre for å bli utbrent, men ingen er nok fritatt:)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

?

Utbrenthet er ikke noe som knytter seg til et eller annet yrke men det oppstår hos en person som ikke takler å sette grenser for andre og for seg selv. Å brenne lyste i begge ender er et uttrykk som beskriver godt hvordan og hvorfor enkelte blir utbrent.

Anonymkode: bfebf...565

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mening er at man ikke blir utbrent om man jobber med noe man virkelig liker og har lidenskap for.

Jeg kan jobbe med IT  i 12 timer om dagen og føle det bare er en morsom hobby. Andre som kanskje ikke er like interessert i det som meg, hadde blitt utbrent av det samme. Jeg hadde blitt utbrent med 1 time om dagen som helsefagarbeider eller i butikk, fordi jeg ikke trives med å jobbe tett på andre mennesker.

Anonymkode: 781fd...4de

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke at det kun er stillingen som gjør folk utbrent. Er nok mange faktorer som spiller inn. 

Arbeidsmiljøet, at du liker jobben, at du har god opplæring. Og hvilke liv du har utenom. Er det problemer på hjemmefronten, går det utover jobben.

Så om du jobber på gølvet eller på toppen, spiller ingen rolle 

Anonymkode: 9df7f...e02

• Liker 1
Skrevet

En jobb man faktisk liker, og går godt overens med både sjef(er) og kollegaer, hvor man samtidig har friheten til å ikke overdrive.
Tror og det er en viktig egenskap å unngå å ta med seg jobben hjem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 27.3.2018 den 5.47, AnonymBruker skrev:

Min mening er at man ikke blir utbrent om man jobber med noe man virkelig liker og har lidenskap for.

Jeg kan jobbe med IT  i 12 timer om dagen og føle det bare er en morsom hobby. Andre som kanskje ikke er like interessert i det som meg, hadde blitt utbrent av det samme. Jeg hadde blitt utbrent med 1 time om dagen som helsefagarbeider eller i butikk, fordi jeg ikke trives med å jobbe tett på andre mennesker.

Jeg tror ikke du skjønner hva å være utbrent er.

Anonymkode: ee2d2...4d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

blomsterplanter - gartner i kommunen

Anonymkode: 7a823...1f6

Gjest chisandra
Skrevet

Tror du kan bli utbrent i alle yrker hvis du ikke finner en måte å "tømme hodet" på innimellom. 

AnonymBruker
Skrevet
På 3/27/2018 den 5.47, AnonymBruker skrev:

Ja, du får fortsette sånn en 10-12 år, og så kan vi se om du føler det på samme måte etter 10+ år med 12-timers arbeidsdager. (hint: Jeg kan garantere deg at det tar på, uansett hvor mye man i utgangspunktet liker jobben).

Anonymkode: 2956e...ae8

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, du får fortsette sånn en 10-12 år, og så kan vi se om du føler det på samme måte etter 10+ år med 12-timers arbeidsdager. (hint: Jeg kan garantere deg at det tar på, uansett hvor mye man i utgangspunktet liker jobben).

Anonymkode: 2956e...ae8

Har jobbet slik i 11 år, men er enig i hva mange sier om gode kolleger og bra stemning på jobb, det har nok også en del å si. Nå jobber jeg langt fra 12 timer hver eneste dag, det er kun i perioder, tenkte bare jeg måtte få med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...