Hamsty Skrevet 26. mars 2018 #1 Del Skrevet 26. mars 2018 (endret) Nå har jeg snust en del på andres prøverdagbøker her og det kribler etter å starte min egen! Jeg er ikke så etablert med forkortelsene og begrepene som brukes, men prøver å komme inni det. Hvis dette blir en lang prøving, lærer jeg det nok etterhvert! Litt om meg, da. Er 29 år, gift og har et barn på seks år fra før. Hun har enormt lyst til å bli storesøster snart! Har nylig landet en fast jobb, så nå er jeg lei av å vente! Hadde ting vært på plass litt tidligere, hadde jeg sikkert hatt tre unger for lenge siden. Kjedelig at vi har måttet vente så lenge på at rammene rundt er litt bedre enn hva de var. Jeg har vært gravid tre ganger før, men ikke alle endte i barn. Men alle skjedde på først «forsøk», eller «uhell» kan man vel kanskje si. Så jeg håper jo på at det skal klaffe fort. Forskjellen nå er at jeg har gått på p-piller de siste tre årene og vet ikke når syklusen er ordentlig i gang igjen. Dessuten har jeg alltid hatt ustabil syklus. Jeg slutta med pillene rundt nyttår. Fikk mensen rundt 18. februar (tror jeg) og venta på den berømte eggløsningen. Den tror jeg kom 19. mars, for da hadde jeg smerter i korsryggen, EL-slim (aldri sett sånn før) og ømme bryst. Gikk og holdt fast i puppene i mange dager, for det var så ømt. Men jeg skjønner jo fint lite. Eggløsning så lenge etter mensen? Kanskje syklusen ikke er ordentlig i gang enda? Hvordan kan man egentlig vite når ting er i orden? I følge appen min, skulle jeg hatt mensen for syv-ni dager siden. Men hvis syklusen er på tyttebærtur, så kan jeg umulig vite når mensen kommer tilbake. Blir frustrert av å ikke vite! Tok en test den 19., for jeg lurte på om det var graviditetssymptomer jeg kjente da, men den var negativ. Usikker på når jeg bør teste igjen. Tenk om jeg går glipp av en eggløsning fordi jeg bare ser etter fysiske tegn? Det må vel være dette som er grunnen til at folk måler temperaturen sin og greier for å måle seg fram. Endret 26. mars 2018 av Hamsty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hamsty Skrevet 27. mars 2018 Forfatter #2 Del Skrevet 27. mars 2018 Hvis Flo-appen har rett, er jeg 10 dager forsinket med mensen nå. Men appen kan jo ikke vite om syklusen min er stabil, så det tallet er vel ikke så veldig beregnelig. Hvis jeg hadde rett ang EL, er jeg 8 dpo nå. Men jeg tror sjansen røyk. Vi hadde ikke mulighet til å ha sex før 12 timer etter at jeg fant ut at jeg hadde EL. Og da var sikkert egget dødt for lenge siden. Gikk i testfella idag. Negativ. Så da går jeg bare og venter og venter på at syklusen skal starte på nytt. Herregud, så babysyk det skal gå an å bli. Endelig skal vi få bli prøvere igjen, etter å ha måttet vente i fem år. Vil så gjerne at det skal skje fort - skal jo ruge i ni måneder og! Det er vel ikke noe vits i å teste igjen før tante rød. Når enn den kommer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni15 Skrevet 28. mars 2018 #3 Del Skrevet 28. mars 2018 Velkommen i prøver-klubben Hva sier Flo hvis du legger inn eggløsning den dagen du tror du hadde det? Justerer forventet mens seg? Har ikke brukt den appen noe særlig, oppdaget den ganske nylig. Har selv brukt Life, men liker Flo bedre mtp brukergrensesnittet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hamsty Skrevet 28. mars 2018 Forfatter #4 Del Skrevet 28. mars 2018 7 timer siden, Juni15 skrev: Velkommen i prøver-klubben Hva sier Flo hvis du legger inn eggløsning den dagen du tror du hadde det? Justerer forventet mens seg? Har ikke brukt den appen noe særlig, oppdaget den ganske nylig. Har selv brukt Life, men liker Flo bedre mtp brukergrensesnittet Takk! Og takk for tips! Jeg visste ikke at jeg kunne legge inn egen eggløsning i appen, men fikk det til nå. Men fordi mensen er på bærtur, ser det helt rart ut nå. I følge appen skal jeg få mensen om en uke og har deretter ha halvannen uke i strekk med eggløsning. Er det vanlig? 9 dpo i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juni15 Skrevet 29. mars 2018 #5 Del Skrevet 29. mars 2018 9 timer siden, Hamsty skrev: Takk! Og takk for tips! Jeg visste ikke at jeg kunne legge inn egen eggløsning i appen, men fikk det til nå. Men fordi mensen er på bærtur, ser det helt rart ut nå. I følge appen skal jeg få mensen om en uke og har deretter ha halvannen uke i strekk med eggløsning. Er det vanlig? 9 dpo i dag. Tror den baserer seg på gjennomsnitt av tidligere sykluser. Siden du ikke har brukt appen lenge, og denne syklusen bare har vært tull, så viser den rart. Men tror uansett at den viser din mer fruktbare periode så lenge, ikke at selve eggløsningen varer så lenge?! Du får bare ta det med en klype salt, og legge inn det du kan for å få den til å kalkulere bedre fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hamsty Skrevet 29. mars 2018 Forfatter #6 Del Skrevet 29. mars 2018 6 timer siden, Juni15 skrev: Tror den baserer seg på gjennomsnitt av tidligere sykluser. Siden du ikke har brukt appen lenge, og denne syklusen bare har vært tull, så viser den rart. Men tror uansett at den viser din mer fruktbare periode så lenge, ikke at selve eggløsningen varer så lenge?! Du får bare ta det med en klype salt, og legge inn det du kan for å få den til å kalkulere bedre fremover Åja, selvfølgelig. Forskjell på fruktbar og eggløsning! Takk for svar! Blir tullete av dette, jeg. Har gått i så mange år og nektet meg selv å tenke over flere barn og var begynt å venne meg til tanken om at jeg kanskje aldri ville bli tobarnsmor. Er så utålmodig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hamsty Skrevet 1. april 2018 Forfatter #7 Del Skrevet 1. april 2018 13 dpo. Nå vet jeg endelig hvordan det er å være i dpo-land, som jeg har fått med meg at det kalles. Venter, venter. Ingen mens. Ingen eggløsning. Ingen positive tester. 2 dager til IKM. Har aldri hatt så lyst på mensen før, tror jeg. Bare for å kunne starte på nytt i syklusen og at den kanskje kommer i orden snart. Nå skjer det jo ingenting. 15 dager forsinket. Seks dager siden negativ test. Har lyst til å teste igjen på tirsdag. Vet det er dumt, men det er det eneste jeg kan gjøre nå. Alt annet kan jeg ikke styre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hamsty Skrevet 4. april 2018 Forfatter #8 Del Skrevet 4. april 2018 15 dpo. HVIS jeg hadde rett ang eggløsning. Det vet jeg jo ikke sikkert. Det eneste jeg vet, er at forrige syklus startet ca 15. februar. Det har vært mye venting, mye prøving. Mye frustrasjon. Etter så mange år med å nekte meg selv å tenke tanken på nytt barn, kom ønsket så inderlig sterkt når vi først ble enige om at tiden var inne. Har ikke klart å tenke på annet de siste månendene. Tok en test for to uker siden - negativ. Tok en test for forrige uke - negativ. Skulle hatt mensen i går, i følge Flos beregninger. Ville teste igjen nå. Mannen var litt i mot da. Skulle jeg liksom teste hver uke fram til ny syklus startet? Men hvis jeg hadde rett ang eggløsning, så måtte det vel testes igjen nå - 15 dpo? Jeg kjøpte en ny test i går. Lovte det skulle være den siste i denne omgang. La den i skapet på badet og bråvåknet kl 5 i dag. Testdag! Jeg stirra og stirra på den testen. En strek. Gikk og la meg igjen og tok testen med på senga. Tenkte å bare prøve å sove litt til før alarmen ringte, men klarte ikke. Skuffelsen - herregud, så altoppslukende og så hjelpeløst. Sjekket testen igjen. En strek. Fem minutter passert. Sjekket innom KG. Lyst til å skrive i dagboka. I lyset fra telefonens lommelykt som fremdeles sto på, fikk jeg et glimt av testen som lå på madrassen foran meg. Der det for 30 sekund siden var en enkelt strek og uten noe antydning til strek i testpanelet, viste testen nå plutselig to streker. Har jeg blitt gal? Har testen plutselig forandret mening? Ti-femten minutter etter testing? Jeg skjelver! Er det mulig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blomst12 Skrevet 4. april 2018 #9 Del Skrevet 4. april 2018 Så gøy!!! Gratulerer :):) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bolla! Skrevet 4. april 2018 #10 Del Skrevet 4. april 2018 Gratulerer så mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svakni Skrevet 5. april 2018 #11 Del Skrevet 5. april 2018 Gratulerer!! 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hamsty Skrevet 7. april 2018 Forfatter #12 Del Skrevet 7. april 2018 På 4.4.2018 den 6.35, blomst12 skrev: Så gøy!!! Gratulerer :):) På 4.4.2018 den 10.21, -Mala- skrev: Gratulerer så mye På 5.4.2018 den 18.05, svakni skrev: Gratulerer!! 😁 Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå