Gå til innhold

Koble Wii med Wii 2 HDMI adapter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kom det i posten, adapteret som skulle koble min lenge savnede Wii, til vår Samsung smart TV.  Den har ikke de portene som skal til for å koble den via av, så HDMI måtte til.

Jeg koblet det i, satte i HDMI kabelen, men så:  Tv etterlyser kilde for det som er koblet i HDMI 1, det står at det er et spillkonsoll eller noe slikt, men tv klarer ikke å finne kilden.

Det ble altså en litt skuffende og trist kveld for en inntil da, opprømt dame.

Noen som har forsøkt dette? Tips? Hva gjør jeg?

Ser på YouTube, at dette adapteret tydeligvis funker for andre, men vet ikke helt hvilken tv de bruker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter nærmere research, ser det ut til at de som lykkes, har mulighet til å koble den til en HDMI, direkte i tv, men at vi som er henvist til først å koble den til en boks for de fleste uttakene våre, av en eller annen en grunn, mislykkes.

Vurderer seriøst å kjøpe en rimelig tv nr 2, som vi egentlig har planlagt til gjesterommet, slik at man kan se på tv, selv om noen i familien gjerne vil spille eller se noe helt annet. 

Dersom noen vet om en billig grei tv, med kompositt kobling, kom gjerne med tips. Mulig jeg satser på brukt, eller rett og slett tar boksen min med og prøver hos forhandleren.

AnonymBruker
Skrevet

Wii u har innebygd Wii og har hdmi. Kanskje det hadde vært noe? Man får overført alt over til Wii u

Anonymkode: 99d3a...68b

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wii u har innebygd Wii og har hdmi. Kanskje det hadde vært noe? Man får overført alt over til Wii u

Anonymkode: 99d3a...68b

Jeg endte opp med å kjøpe tv til gjesterom/ hobbyrom/ kontoret vårt. Måtte ommøblere litt, men det ble veldig bra. Ungene ble veldig fornøyd, selv om det er jeg som kommer til å bruke wiien mest. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...