Gå til innhold

Frakt/flyttehjelp via Finn småjobber - hvor mye betale?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye har du betalt(eller tatt betalt hvis du er den som tilbyr hjelp) for hjelp til:

1. Frakt av 1 seng (demontert)?

2. Flyttehjelp  (1-2 senger, 1 sofa + en vaskemaskin? + kanskje noen andre småting)  (når det er ønskelig med 2 pers som hjelper til å bære)

(Ikke langt mellom de to adressene, ca 3 km). 

Skal kanskje legge ut en annonse på finn småjobber, men vil ikke betale hverken for mye eller for lite :) Hvor mye er vanlig? Timepris eller fast pris? 

Anonymkode: 9781f...ef2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg betalte 800,- for å få fraktet en sofa 6-7 km for drøyt 15 år siden. Dette var det et mindre flyttebyrå som stod for, men da har du et utgangspunkt.

Anonymkode: a24a0...b5d

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betalte 800,- for å få fraktet en sofa 6-7 km for drøyt 15 år siden. Dette var det et mindre flyttebyrå som stod for, men da har du et utgangspunkt.

Okei, takk :)

Skrevet (endret)

Jeg flyttet for to år siden og da sjekket jeg med to flyttebyråer. De skulle ha 850,- pr time, og da var de to mann.

PS! Det KAN ha vært 800 og ikke 850 i timen, husker ikke eksakt. Men da vet du sånn omtrent. Det er tidsbruken som avgjør prisen, ikke hva du skal flytte på og hvor mye gjenstander.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet for 2 år siden, det var en kamerat av en kamerat av en kamerat liksom, så to mannfolk jeg ikke kjente for å si den slik. 

Men det var et flyttelass uten sofa, spisebord, kjøleskap, vaskemaskin. Jeg solgte alt og kjøpte nytt, så seng + ut å ikea å hente nye madrasser + mange bananesker og sekker med klær og alt skulle til 3 etg uten heis. Jeg betalte 1000 kr hver og de var positivt overrasket og smilte stort :)  Det tok en ca 1,5 time

Anonymkode: 98be8...98a

AnonymBruker
Skrevet

Firmaet jeg jobber for tar 1000 kr/t pluss mva for varebil med sidemann pr time. (Bergen)

Anonymkode: 02887...9e8

Skrevet

Flyttefirmaet jeg brukte var 1000 i timen for 2 mann og en bil.

Synes det er så greit å kunne betale seg ut av slikt. :) 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, FrøkenMånestråle said:

Flyttefirmaet jeg brukte var 1000 i timen for 2 mann og en bil.

Synes det er så greit å kunne betale seg ut av slikt. :) 

Det er i alle fall sabla vrient å flytte en tung sovesofa alene. :vetikke:

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er i alle fall sabla vrient å flytte en tung sovesofa alene. :vetikke:

:Nikke:

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Million skrev:

Jeg flyttet for to år siden og da sjekket jeg med to flyttebyråer. De skulle ha 850,- pr time, og da var de to mann.

PS! Det KAN ha vært 800 og ikke 850 i timen, husker ikke eksakt. Men da vet du sånn omtrent. Det er tidsbruken som avgjør prisen, ikke hva du skal flytte på og hvor mye gjenstander.

850 totalt eller per mann? Ja det er sant, det kan nok variere mye i tidsbruk avhengig av trapper/heis/trafikk ++. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for innspill alle! Høres ut som det varierer en del men fint å ha en ca oppfatning. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Firmaet jeg jobber for tar 1000 kr/t pluss mva for varebil med sidemann pr time. (Bergen)

1000 kr per mann, eller totalt inkludert sidemann? :) 

Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

850 totalt eller per mann? Ja det er sant, det kan nok variere mye i tidsbruk avhengig av trapper/heis/trafikk ++. 

Som sagt pr time. Ikke pr ansatt.

Jeg flyttet fra Akershus til Oslo for et par år siden. Flyttebilen kjørte da fra Oslo (der firmaet holder til), hentet møblene i leiligheten jeg skulle flytte fra, kjørte dem til Oslo, bar alt sammen opp tre etasjer uten heis og satte det på plass. De to polakkene snakket kun engelsk, men de var arbeidsjern uten like, jobbet så svetten rant uten pauser eller sommel. Totalt for hele flyttesjauen med to mann i arbeid, betalte jeg 5500,- kr. Husker ikke hvor mange timer det tok. Man måtte også betale for den tiden det tok for den tomme flyttebilen å kjøre "hjem" igjen til firmaets kontor i Oslo etter endt oppdrag. Det tok imidlertid ikke så lang tid i mitt tilfelle, siden jeg flyttet til Oslo, men for folk andre steder blir det jo en kostnad å betale returen også.

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet

Om du tenker å bruke finn småjobber, så ta en titt på hva andre tilbyr i betaling for tilsvarende jobb i ditt nærområde. Jeg har brukt finn småjobber til både flytting og kjøring av boss. Jeg har ikke hatt noen bestemt regel på timepris, heller sett på mengden. Men for et flyttelass som får plass i en varebil, med to mann, og 3 km kjøring, ville jeg kanskje sagt kr 500 per mann om du tenker at jobben totalt sett tar ca 1,5 time. Det er jo skattefri inntekt.

Anonymkode: 6cbea...678

AnonymBruker
Skrevet
På 27.3.2018 den 19.06, AnonymBruker skrev:

1000 kr per mann, eller totalt inkludert sidemann? :) 

Totalt, pluss mva. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er private som gjør småjobber skal man jo ikke sammenlikne med firma som betaler mva og masse andre utgifter. 

jeg har brukt Finn småjobber en del pga sykdom. Nå i påsken hadde jeg to unge gutter som bar ut søppelsekker og div fra kjeller til containter utenfor. De skulle jobbe for å tjene til russebil og jeg betalte de 1500 kr for jobben som tok litt under 1 time. Tidligere i vinter hadde jeg en kar her som måkte for meg for 250 kr pr time.

Jeg vil si det kommer an på hva man kommer frem til sammen. Jeg er enig at det er vanskelig, men tenkt på at pengene er skattefrie. En har lov å tjene 6000 kr tror jeg det er , skattefritt på ulike type arbeid i hjemmet.

Anonymkode: 4ab3b...c3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...