Gå til innhold

Vogn: tre eller fire hjul? Og hvor mange totalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er vår situasjon: vi venter vårt første barn i juli og er begge (meg og barnefar) glad i jogge og vi går mye på et fjell som har en dårlig grusvei helt opp til toppen (fjellet er like ved oss, så der går vi ofte) Vi sykler begge til jobb og får trolig barnehageplass ca en km fra hjemmet (det er ikke på veien i jobbruten til noen av oss, men er vel greit å sykle dit og hente).

Har sett på BOB revolution pro og elsker dempingen, de gode hjulene, bremsen, sittecomforten til barnet, at den er godkjent som joggevogn og det at den blir så liten når man pakker den sammen. Det negative med den er at barnet ikke kan se på deg når det er 6 mnd og jeg har hørt at tre hjul veltet lettere.

Og så skulle vi kanskje hatt en sykkelvogn også? Og en til å ha i barnehagen? Hva tror dere? Har dere tips til vogner for vårt bruk? Og hvor mange trenger vi?? Jeg er såå grønn!

Anonymkode: bf5ab...548

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mest sannsynlig trenger du mer enn en vogn. En stabil robust 4 hjuling, og en liten lett 3 hjuling. Ingen vogn passer til AKLE situasjoner. Du må inngå kompromisser, eller kjøpe flere vogner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen barnehager forbyr trehjulinger pga kantringsfaren.

Selv har vi en Brio smile i bh, den kan snus begge veier, Babyjogger city mini gt hjemme som ikke kan snus, men som ble kjøpt inntil bilferier siden den tar liten plass sammenlagt og så er den god til shopping, turer osv.  Pluss så har vi en sykkelvogn som begge ungene passer oppi, genial til lengre turer siden den også har plass til fireåringen. Fant den på jollyrom på tilbud under 2000.

Anonymkode: f209e...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i alle fall en stor fordel at barnet kan sitte vendt mot deg, det hadde vært viktig for meg i valg av vogn. Vogner med tre hjul er ikke like stabile som fire hjul, spesielt i ulendt terreng 

Anonymkode: 59882...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville hatt en joggevogn og en vanlig vogn med 4 hjul. Simo sine varer lenge, har god demping men veier endel. Men sittedelen er god og romslig, med tanke på evt bhg soving

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...