Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stedet jeg får på tar ikke selve rumpehullet, selv om de sier at det er brasiliansk. Dette gjelder da altså laserbehandling, IKKE voksing! Jeg skulle gjerne tatt det i selve rumpehullet så jeg håper jo at det er mer normalt, enn unormalt :P

Anonymkode: 9930d...3c6

Jeg jobber mee brasiliansk voks og jeg tar alt- også rompehullet.

Anonymkode: 077d6...026

Skrevet

Dette står høyt på "ønskelisten", bare jeg får råd til det!

Disse såkalte etterbehandlingene, koster de like mye. Jeg tenker, hvis du må regne med en behandling i året, og bare brasiliansk koster 2500,-, så blir det jo fort 8-10 tusen hvis man også tar bein og armer..?

• Liker 1
Skrevet
På 26.3.2018 den 20.06, AnonymBruker skrev:

Noen som har tatt og har erfaringer å dele?? 

Anonymkode: 08551...133

Har tatt laser i flere omganger, første gang for snart 3 år siden. Da var det bena og bikini som fikk gjennomgå. Har senere også tatt armer, under armer m.m.

Da jeg tok bikini tok de ikke full brasiliansk, i hvert fall ikke der jeg var, tok "resten" på en annen klinikk ii fjor.  
Er utrolig godt fornøyd, herlig å slippe å tenke på hårfjerning! 

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Missfitness skrev:

Har tatt laser i flere omganger, første gang for snart 3 år siden. Da var det bena og bikini som fikk gjennomgå. Har senere også tatt armer, under armer m.m.

Da jeg tok bikini tok de ikke full brasiliansk, i hvert fall ikke der jeg var, tok "resten" på en annen klinikk ii fjor.  
Er utrolig godt fornøyd, herlig å slippe å tenke på hårfjerning! 

Fungerer på blonde hår da? Hvordan foregår det? Hvordan kjennes det ut etterpå i huden og er du rød? Hva gjør du dagene etterpå? 

Anonymkode: d30f7...b72

Skrevet (endret)
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fungerer på blonde hår da? Hvordan foregår det? Hvordan kjennes det ut etterpå i huden og er du rød? Hva gjør du dagene etterpå? 

Laser fungerer dessverre dårlig på blonde hår, det er en av de store begrensningene. Ja, man blir litt rød og sår og det kan svi litt første døgnet. Man balanserer vel på grensen til å bli brent, derfor det gjør vondt. Brukte en brann gelé som jeg kjøpte til å ha på etter behandling når jeg tok brasiliansk.

Det er ikke noe spesielt i dagene etterpå, bruke en god fuktighetskrem og bare være litt generelt forsiktig og ikke utsette området som er behandlet for sollys elle solarium første uken.

Bruk gjerne en melding for mer detaljer :) 

Endret av Missfitness
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Missfitness skrev:

Laser fungerer dessverre dårlig på blonde hår, det er en av de store begrensningene. Ja, man blir litt rød og sår og det kan svi litt første døgnet. Man balanserer vel på grensen til å bli brent, derfor det gjør vondt. Brukte en brann gelé som jeg kjøpte til å ha på etter behandling når jeg tok brasiliansk.

Det er ikke noe spesielt i dagene etterpå, bruke en god fuktighetskrem og bare være litt generelt forsiktig og ikke utsette området som er behandlet for sollys elle solarium første uken.

Bruk gjerne en melding for mer detaljer :) 

Jeg har kommuneblondt (ser grått ut /musefarge). Og har fått reklame på mail fra et par klinikker om ny type laser som fungerer på alle hår , at de blonde trenger mer behandling enn mørke hår.  Har så lyst til å slippe å vokse... 

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kommuneblondt (ser grått ut /musefarge). Og har fått reklame på mail fra et par klinikker om ny type laser som fungerer på alle hår , at de blonde trenger mer behandling enn mørke hår.  Har så lyst til å slippe å vokse... 

Det er jo en stund siden jeg hørte det vedr blondt hår, så det har sikkert kommet bedre lasere på markedet. Du bør uansett ta kontakt med en laserklinikk og få de til å vurdere. 

Skrevet
På 19.4.2018 den 13.10, VinterRose skrev:

Dette står høyt på "ønskelisten", bare jeg får råd til det!

Disse såkalte etterbehandlingene, koster de like mye. Jeg tenker, hvis du må regne med en behandling i året, og bare brasiliansk koster 2500,-, så blir det jo fort 8-10 tusen hvis man også tar bein og armer..?

Du betaler mindre for etterbehandlingene, prisen vil nok variere etter hvor mye ettervekst du får. 

Skrevet
På 27.4.2018 den 16.40, Missfitness skrev:

Du betaler mindre for etterbehandlingene, prisen vil nok variere etter hvor mye ettervekst du får. 

Der varierer praksisen, jeg bruker Drammen Laserklinikk og der er det i utgangspunktet full pris, dvs 2500,-. Jeg også tenkte at det skulle være litt billigere, men det de sier, er at siden du må komme helt glattbarbert, kan de ikke se hvor hårene er. Derfor må de behandle hele området => samme pris. (Men litt mindre vondt). Makes sense too me. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 15.4.2018 den 9.24, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber mee brasiliansk voks og jeg tar alt- også rompehullet.

Anonymkode: 077d6...026

Det vet jeg. Det er NORMALT. Det som ikke er normalt, er rompehullet ved LASER. I alle fall her jeg bor.

Anonymkode: 9930d...3c6

AnonymBruker
Skrevet
På 13.4.2018 den 0.08, Mr. Kilmister skrev:

Skikkelig bortkastet penger for å fjerne noe du virkelig bør ha. Fatter det bare ikke...

Nok en mann som uttaler seg om hvordan en kvinnes kropp skal se ut. Hva med å bare la den enkelte kvinne ta dette valget selv? Fatter det bare ikke...

Anonymkode: 68223...d86

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, LeneXCII skrev:

Der varierer praksisen, jeg bruker Drammen Laserklinikk og der er det i utgangspunktet full pris, dvs 2500,-. Jeg også tenkte at det skulle være litt billigere, men det de sier, er at siden du må komme helt glattbarbert, kan de ikke se hvor hårene er. Derfor må de behandle hele området => samme pris. (Men litt mindre vondt). Makes sense too me. 

Du har sikkert rett, har ikke hatt behov enda for det for "brasiliansk omr". 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er fremgangsmåten hvis man til daglig er vokset/epilert? Må man gro ut mye hår før en brasiliansk laserbehandling? 

Lukter det brent? (Hørt rykter om at det ikke lukter spesielt godt.) 

Anonymkode: a766c...e67

Skrevet (endret)
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er fremgangsmåten hvis man til daglig er vokset/epilert? Må man gro ut mye hår før en brasiliansk laserbehandling? 

Lukter det brent? (Hørt rykter om at det ikke lukter spesielt godt.) 

Anonymkode: a766c...e67

Jeg fikk i hvert fall beskjed om å møte glattbarbert, og det tror jeg er vanlig. Du må slutte å vokse mist 5 uker før behandling, antar det samme gjelder for epilator.  

Ikke så mye lukt, det er avsug på laseren (samt at den blåser litt kaldluft for å lindre).

Endret av LeneXCII
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, LeneXCII skrev:

Jeg fikk i hvert fall beskjed om å møte glattbarbert, og det tror jeg er vanlig. Du må slutte å vokse mist 5 uker før behandling, antar det samme gjelder for epilator.  

Ikke så mye lukt, det er avsug på laseren (samt at den blåser litt kaldluft for å lindre).

Har du hørt om diodelaser? 

Annonse
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du hørt om diodelaser? 

Slik jeg har forstått det, er diodelaser "ekte" laser, i motsetning til IPL som ikke er laser, men feilaktig ofte omtales som det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, LeneXCII skrev:

Slik jeg har forstått det, er diodelaser "ekte" laser, i motsetning til IPL som ikke er laser, men feilaktig ofte omtales som det. 

Ok. Jeg har ikke peiling.  Men den skal visstnok ta alle hårtyper.  Jeg prøverå finne ut og lære meg litt om dette slik at jeg blir mer sikker på dette hvis jeg skal ta hårfjerning. Blir hårene borte for alltid eller kommer det tilbake etter noen måneder etc? Og regner med at vinteren er best egnet til å gjøre det 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Jeg har ikke peiling.  Men den skal visstnok ta alle hårtyper.  Jeg prøverå finne ut og lære meg litt om dette slik at jeg blir mer sikker på dette hvis jeg skal ta hårfjerning. Blir hårene borte for alltid eller kommer det tilbake etter noen måneder etc? Og regner med at vinteren er best egnet til å gjøre det 

Ja, vinteren kan være en bra tid hvis siden du bør være blek i huden. Hårene kommer vel egentlig ikke tilbake når du har fullført, men det kommer alltid noen nye hårstrå etterhvert, som ikke var der, og derfor ikke kunne bli permanent fjernet, under behandlingen. Hvis du skjønner? 

Har som sagt god erfaring med Drammen Laserklinikk, du kan jo evt kontakte dem for grundigere info. ;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, LeneXCII skrev:

Ja, vinteren kan være en bra tid hvis siden du bør være blek i huden. Hårene kommer vel egentlig ikke tilbake når du har fullført, men det kommer alltid noen nye hårstrå etterhvert, som ikke var der, og derfor ikke kunne bli permanent fjernet, under behandlingen. Hvis du skjønner? 

Har som sagt god erfaring med Drammen Laserklinikk, du kan jo evt kontakte dem for grundigere info. ;) 

Takk takk for info.  Jeg kommer til å undersøke litt nærmere ved ulike klinikker som driver med dette og eventuelt bestille konsultasjon. Hadde vært en drøm å ha ferdig styla og fixa både her og der,  kun dusje og ikke tenke på høvel el voks igjen.. 

Skrevet

Kan bare istemme det du allerede har fått vite. Og, utrolig deilig og ikke minst praktisk å slippe å tenke på hårfjerning :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...