Gå til innhold

Hvorfor er folk på bygda så glad i dansband???

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I byen så går det i housem hiphop, listepop osv...sprekeee musikk, mens når du kommer på bygda, vil folk sittenog høre på danseband. Hvorfor? Har musikksmak sammenheng med hvor du bosetter det? 

Anonymkode: b0495...2d9

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fra bygda. Kjenner meg ikke igjen i den beskrivelsen, annet enn at en viss generasjon liker den typen musikk, men slik er det også i byene. 

Anonymkode: 8bd37...6d7

• Liker 17
Skrevet

Er fra bygda. Aldri likt danseband.

• Liker 4
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Hater danseband, er også fra bygda.

AnonymBruker
Skrevet

Mesteparten av slekta er fra bygda. Ingen av dem liker danseband, ikke en gang de gamle. 

Anonymkode: 6bfbe...54b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er fra bygda, hører på det fordi det er moro. Nå er jo musikksmak like forskjellig som oss mennesker, uansett hvor man bor.

Anonymkode: 14c3d...c31

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er fra storbyen i Sogn og Fjordane. Dratt mye på fester og festivaler i fylket og bare møtt et par-tre stykker som liker det. Tror det i hovudsak eldre folk dom gikk ut for å danse(ikke drikke) som liker det. Altså er det hele settingen som gjør at det er danseband og country som gjelder.

Anonymkode: abf68...19e

Skrevet

Jeg føler slik musikk er det folk på bygda bare hører på når de er på grøftefylla. Da går ddt i danseband og hva heter det. Sånn typisk allsang musikk. Ikke at man ehentlig liker musikken men..

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er fra bygda og liker ikke danseband. Jeg liker jazz. Sært nok. 

Anonymkode: bab67...731

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For ikke å snakke om hvor ihuga country-fan de er

Anonymkode: 86723...7c9

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette.

Kragebein, mod

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fra bygda, det gjelder også resten av slekta mi og flere av vennene mine. Ingen av de hører på danseband. Å jeg hater den grusomme «musikken» (Sorry; bråket) 

Anonymkode: 057f8...3de

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er fra storbyen i Sogn og Fjordane. Dratt mye på fester og festivaler i fylket og bare møtt et par-tre stykker som liker det. Tror det i hovudsak eldre folk dom gikk ut for å danse(ikke drikke) som liker det. Altså er det hele settingen som gjør at det er danseband og country som gjelder.

Anonymkode: abf68...19e

He,he, er også  fra Sogn og Fjordane.. Men kan du fortelle meg hvor denne "storbyen" er ? Førde ? No way!    :skratte:  Liker heller ikke danseband, så det er sagt.

Anonymkode: 3a734...2c0

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I byen så går det i housem hiphop, listepop osv...sprekeee musikk, mens når du kommer på bygda, vil folk sittenog høre på danseband. Hvorfor? Har musikksmak sammenheng med hvor du bosetter det? 

Anonymkode: b0495...2d9

Danseband er kult.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er av den oppfatning, at de som liker danseband, ofte er av typen "enkleste sort". Ingen regel uten unntak, men det er overveldende mange ressurssvake folk som liker denne sjangeren. Jeg er usikker på årsaken, men antar at det er musikkens platthet og enkelhet som fenger nettopp denne gruppen? Er fra bygda selv, men har aldri kunnet fordra denne sjangeren.

Anonymkode: b690b...7ba

• Liker 8
Skrevet

Å gid a meg.... 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tviler ikke på at andelen som liker dansebandmusikk er høyere i bygder enn i byer, men det er nå en ganske smal greie i de fleste bygder også, stort sett reservert for de litt eldre. De fleste dansebandfantaster pleier å ha en viss selvironi på det også. Folk får nå uansett kose seg med den musikken de vil.

Anonymkode: 116aa...b99

Skrevet
15 timer siden, Maleficenta skrev:

Jeg føler slik musikk er det folk på bygda bare hører på når de er på grøftefylla. Da går ddt i danseband og hva heter det. Sånn typisk allsang musikk. Ikke at man ehentlig liker musikken men..

Det er nok nødvendig å være dritings for å holde ut slik musikk. :P

• Liker 4
Skrevet

Jeg er fra byen, elsker danseband 😉

• Liker 2
Skrevet

Opplevde det samme der jeg vokste opp, danseband og country YEEHAW!
Redneck tendenser, jeg HATER country spesielt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...