Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
22 hours ago, ladyleah said:

Holland/Australia f.eks.

Nederland ville jeg iallfall vært forsiktig med. Senest igår satt det ei nederlandsk kjerring i stua mi og la ut om hvorfor hun flyttet til Norge. De følte seg ikke trygge der lenger, og følte seg presset ut fra sitt hjemland. Samme toner har jeg hørt fra andre nederlendere her i distriktet.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor vil du ikke ta det kurset i Norge? Om den eneste grunnen til at du vil til Australia er å slippe et kurs på en måned, og du ikke har noen spesiell forkjærlighet for landet, er forelska i en mann der o.l. så vil det jo bli mye, mye billigere og enklere å bare ta det kurset i Norge. Har du prøvd flere ganger og strøket hver gang eller noe? 

Og du sier du vil bygge arbeidserfaring for å få større sjanse for å jobb i Australia, men hvordan skal du få arbeidserfaring om du ikke kan jobbe som yrkessjåfør i Norge uten kurs?

Anonymkode: 2e7c2...d64

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Australia har en innvandringspolitikk som sier at de som vil flytte til og arbeide i Australia skal tilføre landet noe. Og når du er 30+ så er det to måter å få godkjent innvandring på, det er gjennom familiegjenforening eller gjennom programmet kvalifisert arbeidskraft. Det virker ikke, ut fra det du opplyser her, at du har særlig stor sjanse for å få noe av dette.

Anonymkode: 27c17...2c6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor vil du ikke ta det kurset i Norge? Om den eneste grunnen til at du vil til Australia er å slippe et kurs på en måned, og du ikke har noen spesiell forkjærlighet for landet, er forelska i en mann der o.l. så vil det jo bli mye, mye billigere og enklere å bare ta det kurset i Norge. Har du prøvd flere ganger og strøket hver gang eller noe? 

Og du sier du vil bygge arbeidserfaring for å få større sjanse for å jobb i Australia, men hvordan skal du få arbeidserfaring om du ikke kan jobbe som yrkessjåfør i Norge uten kurs?

Anonymkode: 2e7c2...d64

Jeg lurer på det samme. TS poengterer i HI at det er 50 spørsmål og for å bestå kan man kun ha 8 feil på prøven man må bestå etter kurset...:plystre:

Anonymkode: 56d59...bf2

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke du helt skjønner hvor godt der i Norge, TS. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor du ønsker å flytte.

Anonymkode: 1d5f1...8a8

Norge er og forblir et elendig nisse land.

Skrevet
8 minutter siden, ladyleah skrev:

Norge er og forblir et elendig nisse land.

Hvis du synes at Norge er et elendig land, så ville jeg anbefalt deg å ta turen til Afrikas fattige områder, midtøsten, og gjerne også USA, og Sør-Amerika. Da vil du lett forstå at vi i Norge har det ganske så bra. Vi har tilnærmet gratis helsevesen, lite privatisering, og man får utbetalt trygd hvis man ikke kan jobbe, dog er denne trygden gjerne litt for lav, men den er likevel mulig å leve på. Greit nok, Norge har mye det kan bli bedre på, men det er uten tvil et veldig godt land å bo i. Hvorfor synes du Norge er så elendig egentlig? 

AnonymBruker
Skrevet

Nederland er selvfølgelig mye enklere for deg enn Australia, selv om det ikke er bare bare det heller. Dette virker lite gjennomtenkt. Først og fremst, skaff deg en jobb. En jobb som betaler.

Anonymkode: 2b2fd...311

• Liker 1
Skrevet

Først og fremst.
Hvor er demokratiet vi egentlig skal ha?
Våre folkevalgte tørker seg bak med grunnloven og overkjører sitt eget folk med all viten og vilje å slipper unna med det.
Slikt funker ikke et demokrati. Og Norge skal egentlig være et demokratisk land.

Se til Sveits hvor de har folkestyre. Stor forskjell.

Ja greit vi har nærmest gratis helsevesen, men når helse Norge og har så mye problemer så hva hjelper det?
Kunne gått i mange detaljer men det er en annen historie for seg selv.
Er faktisk flau av å være Norsk Statsborger når du ser hvordan folk oppfører seg på løvebakken i Oslo.
En skam for Norge.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nederland er selvfølgelig mye enklere for deg enn Australia, selv om det ikke er bare bare det heller. Dette virker lite gjennomtenkt. Først og fremst, skaff deg en jobb. En jobb som betaler.

Anonymkode: 2b2fd...311

Kunne ha hatt jobb og førerkort i orden for mange år siden hadde bare folk vært interessert i å hjelpe istedenfor å jobbe imot.
Men igjen...En annen historie. Drar ikke det inn i bildet her. Når jeg leser enkelte kommentarer her så å fortelle om andre ting hadde bidratt til noe jeg selv ikke ønsker.

AnonymBruker
Skrevet

Husk at de kjører på andre siden av veien i Australia da. 

Du må antakelig ta førerprøve og oppkjøring på vanlig bil og tyngre kjøretøy i Australia også, slik som de må når de kommer hit. 

Og det er like dyrt der som her. 

Anonymkode: fcad0...f12

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Husk at de kjører på andre siden av veien i Australia da. 

Du må antakelig ta førerprøve og oppkjøring på vanlig bil og tyngre kjøretøy i Australia også, slik som de må når de kommer hit. 

Og det er like dyrt der som her. 

Det kommer helt annpå om norsk førerkort er gyldig eller ei i australia.
Hvis du reiser på ferie til USA som flere av mine venner har gjort som atpå har leid bil der borte.
Det tyder jo på at Norsk førerkort er gydlig der borte. Hvorfor skal de da ha ny førerprøve hvis førerkortet er gyldig?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du ikke ta yrkessjåførkompetansekurset? Uten det er førerkortet ditt null verdt, i veldig mange land. 

Anonymkode: 1c0d3...380

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, ladyleah skrev:

Hvis du reiser på ferie til USA som flere av mine venner har gjort som atpå har leid bil der borte.
Det tyder jo på at Norsk førerkort er gydlig der borte. Hvorfor skal de da ha ny førerprøve hvis førerkortet er gyldig?

Hvis du vil ha opphold i Australia anbefaler jeg deg å bli Tannlege, Regnskapsfører(!) eller IT-Spesialist. 

Anonymkode: 86c0e...bbb

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du vil ha opphold i Australia anbefaler jeg deg å bli Tannlege, Regnskapsfører(!) eller IT-Spesialist. 

Anonymkode: 86c0e...bbb

tosk

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, ladyleah skrev:

tosk

Det er sannheten da. 

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er sannheten da. 

Mulig det er det i din verden.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, ladyleah skrev:

Mulig det er det i din verden.

Ikke bare i min verden. Men i Australia også. 

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, ladyleah skrev:

Det er stor forskjell på å være turist i et land og å ha fast opphold. 

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er stor forskjell på å være turist i et land og å ha fast opphold. 

Å dæven?
Sier du det?

AnonymBruker
Skrevet

Min australske samboer sier at de har en «shortage of truck drivers at the moment» så kanskje du er heldig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...