AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #1 Skrevet 26. mars 2018 Jeg er dessverre i ferd med å bli ufør. Kjenner jeg gruer meg til å miste kollegaer og fagmiljø. Og det lille jeg har av sosialt liv. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: 2b005...2c3
Husholdning1 Skrevet 26. mars 2018 #2 Skrevet 26. mars 2018 Om du klarer å bidra litt i tide og utide - hva med frivillig arbeid som ikke krever topp innsats hele tiden? 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #3 Skrevet 26. mars 2018 Jeg er uføretrygdet, og forstår bekymringen din veldig godt. Samfunnet er lagt opp til at alle mellom ca 25 - 65 er i jobb. Tilbudet fra bibliotek, kommunen, frivillige organisasjoner osv, er ofte rettet mot enten de yngre eller seniorer. Det betyr rett og slett at du må legge til rette for sosiale arenaer selv . Det er mange ulike områder å engasjere seg :frivillighetssentralen, ulike organisasjoner, sykehus, bibliotek, sykehjem. Der vil du mest sannsynlig møte mennesker som er i samme situasjon som deg, og ha mulighet til å knytte kontakter som du kanskje kan gjøre ting sammen med også på "fritiden". Ettersom du er på vei til å bli ufør, er det viktig å ta det litt om gangen. Fordi om det er frivillig, så er det slik at de du hjelper, kan trenge at du er stabil. Så ikke ta på deg mer enn du tror du klarer. Å være frivillig åpner dører for opplevelser som de som er i full jobb kanskje aldri får oppleve pga tidspress. Så se på det som et privilegium å kunne gjøre noe "annerledes". Anonymkode: 5656b...1fb 2
Gjest Axl Skrevet 26. mars 2018 #6 Skrevet 26. mars 2018 Det blir ikke borte hvis du kommer deg ut og holder kontakten med folk.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #7 Skrevet 26. mars 2018 3 timer siden, Guile skrev: Du kan bli forumtroll! Sånn som den horete drittsøsteren min.. Anonymkode: 5f07f...73e
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #8 Skrevet 27. mars 2018 Hvis du fortsatt jobber og er med kolleger, skjønner jeg ikke helt hvorfor du har behov for å bli uføretrygdet? Anonymkode: e6c11...70d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå