AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #1 Skrevet 26. mars 2018 Jeg er utenlandsk statsborger med oppholdskort/visum med bilde av meg på.Dette er ikke en såkalt gyldig ID,men forteller uansett hvem jeg er. Jeg har et pass også men det er utgått på dato for kun 3 uker siden.Har nå blitt invitert på en spontan tur med hurtigruten kun fra havn til havn, og ser på deres sider at alle reisende må ha gyldig legitimasjon.Er det grunn til å tro at resepsjonistene ikke vil godta et pass utgått på dato med 3 uker?Eller ikke vil godta et visum med bilde? Anonymkode: 8a306...a56
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #2 Skrevet 26. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er utenlandsk statsborger med oppholdskort/visum med bilde av meg på.Dette er ikke en såkalt gyldig ID,men forteller uansett hvem jeg er. Jeg har et pass også men det er utgått på dato for kun 3 uker siden.Har nå blitt invitert på en spontan tur med hurtigruten kun fra havn til havn, og ser på deres sider at alle reisende må ha gyldig legitimasjon.Er det grunn til å tro at resepsjonistene ikke vil godta et pass utgått på dato med 3 uker?Eller ikke vil godta et visum med bilde? Anonymkode: 8a306...a56 Et utgått pass er ugyldig. Det kommer du ingen vei med. Du får ringe hurtigruten du skal reise med. Bare kapteinen der har myndighet til å avgjøre om du får være med eller må snu i døra. (Generelt så har du vel helelr ikke gyldig opphold i Norge uten gyldig pass? ) Anonymkode: 42b8d...a87 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå