Gå til innhold

Hvor lenge er garam masala holdbart?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fant en pakke i skapet som jeg tenkte å bruke, men jeg kjøpte denne for mange år siden. Husker ikke når. Det står ikke utløpsdato, står bare best before: 

Anonymkode: ebda0...6b6

Skrevet

Best før betyr at varen smaker best innen den og den datoen, men at det fint kan brukes senere enn den datoen også. Du blir med andre ord ikke syk av å bruke et krydder som er utgått på dato, men smaken kan være dårligere. 

• Liker 1
Skrevet

Krydder er ofte den billigste ingrediensen i en matrett, og malt krydder taper seg raskt i smak. Når du ikke husker når pakken ble kjøpt, er det en klar indikasjon på at du bør kjøpe nytt. Det hender jeg bruker gammelt krydder selv, men det er stor smaksforskjell på gammelt og ferskt krydder.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fattiglus så har ikke råd til å kjøpe nytt nå :( tenkte å lage chana masala og bruke 2 ss. Men det er ikke farlig å spise da, kun mindre smak i det?

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg kjøper nytt likevel, frister ikke mye å bruke det gamle. Men selges det i vanlige matbutikker? Jeg kjøpte det i en asiatisk butikk husker jeg.

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fattiglus så har ikke råd til å kjøpe nytt nå :( tenkte å lage chana masala og bruke 2 ss. Men det er ikke farlig å spise da, kun mindre smak i det?

Helt trygt. Bare mindre smak. 

Jeg kan ikke huske å ha sett det i vanlige butikker, men så har jeg ikke sett etter det heller. 

Anonymkode: 69ae1...a6a

AnonymBruker
Skrevet

Toro har i alle fall Garam Masala-krydder på glassbøsse til ca 20kr.

Anonymkode: 1d73d...568

AnonymBruker
Skrevet

På min lokale Coop står det poser i samme hylle som andre "eksotiske varer. Toro og Hindu har på glass, finnes på butikker med solid utvalg krydder. Ellers blander jeg mitt eget, ganske lettvint og jeg har alt i skapet.

Anonymkode: c942e...ec5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...