AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #1 Skrevet 26. mars 2018 Jeg er enslig mor, går på laveste sats AAP. Jeg får jo stor skattefordel fordi jeg er alene med barn, en ekstra barnetrygd og bostøtte på 3200 kr i måneden. Jeg eier min egen bolig, er heldig og kom meg tidlig inn på boligmarkedet. Så jeg har bare boutgifter på 8000 kr i måneden. Jeg får og nå leieinntekt på 500 kr i måneden, for garasjeplassen min. Jeg har ikke bil. Men jeg kan ikke kreve en samboer for mer enn 4000 kr i husleie. Og jeg taper mer enn det, ved å få samboer. Hjelper heller ikke at kjæresten min spiser vel omtrent 3 ganger så mye som meg. Men ser vel ikke for meg at han vil betale noe mer enn meg for mat. Synes dette er litt vanskelig, da jeg gjerne vil bli samboer med kjæresten etterhvert. Og vet han gjerne vil det og, men jeg har ikke økonomi til det. Andre som har vært i lignende situasjon? Og hvordan har dere løst det? Anonymkode: 0b3d5...6c6
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #2 Skrevet 26. mars 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er enslig mor, går på laveste sats AAP. Jeg får jo stor skattefordel fordi jeg er alene med barn, en ekstra barnetrygd og bostøtte på 3200 kr i måneden. Jeg eier min egen bolig, er heldig og kom meg tidlig inn på boligmarkedet. Så jeg har bare boutgifter på 8000 kr i måneden. Jeg får og nå leieinntekt på 500 kr i måneden, for garasjeplassen min. Jeg har ikke bil. Men jeg kan ikke kreve en samboer for mer enn 4000 kr i husleie. Og jeg taper mer enn det, ved å få samboer. Hjelper heller ikke at kjæresten min spiser vel omtrent 3 ganger så mye som meg. Men ser vel ikke for meg at han vil betale noe mer enn meg for mat. Synes dette er litt vanskelig, da jeg gjerne vil bli samboer med kjæresten etterhvert. Og vet han gjerne vil det og, men jeg har ikke økonomi til det. Andre som har vært i lignende situasjon? Og hvordan har dere løst det? Anonymkode: 0b3d5...6c6 Skjønner hva du mener. Mens du kan vel kreve litt ekstra penger for mat evt. At dere deler matbudsjett på to, da så betaler han litt for barnet som går opp i at han spiser mer. Hvor mye har du totalt i inntekt nå? Anonymkode: 0bdef...354
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #3 Skrevet 26. mars 2018 Jeg tror ikke du vil tape så veldig mye, husk at du deler andre utgifter som strøm, TV lisens, internett osv også. Så sånn sett skal det være rimeligere å være to. Du får fortsatt en ekstra barnetrygd selv om du blir samboer. Det du mister et bostøtte og kanskje litt skattefordel. Men oppgi gjerne hva du har i totalintekt Anonymkode: 0bdef...354 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #4 Skrevet 26. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke du vil tape så veldig mye, husk at du deler andre utgifter som strøm, TV lisens, internett osv også. Så sånn sett skal det være rimeligere å være to. Du får fortsatt en ekstra barnetrygd selv om du blir samboer. Det du mister et bostøtte og kanskje litt skattefordel. Men oppgi gjerne hva du har i totalintekt Anonymkode: 0bdef...354 Den ekstra barnetrygden mister hun når de har vært samboere i 12 mnd og jeg regner med at hun ikke planlegger å flytte sammen med han for bare en kort tid... Anonymkode: 32428...262
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #5 Skrevet 26. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den ekstra barnetrygden mister hun når de har vært samboere i 12 mnd og jeg regner med at hun ikke planlegger å flytte sammen med han for bare en kort tid... Anonymkode: 32428...262 Slik det var Ja. Anonymkode: 0bdef...354
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #6 Skrevet 26. mars 2018 Hvis du oppgir hva dere begge har i inntekt så kan jeg si Hvordan fordeling jeg synes blir rimelig. Alt må ikke deles 50-50. Begge skal vinne på det. Anonymkode: 0bdef...354 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #7 Skrevet 26. mars 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Synes dette er litt vanskelig, da jeg gjerne vil bli samboer med kjæresten etterhvert. Og vet han gjerne vil det og, men jeg har ikke økonomi til det. Anonymkode: 0b3d5...6c6 Da er det jo bare å droppe tanken på samboerskap. Anonymkode: 3ff03...2b3 1
Arabella Skrevet 26. mars 2018 #8 Skrevet 26. mars 2018 Dere kan vel være særboere. Bare fordeler, ingen, eller i hvert fall få, ulemper. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #9 Skrevet 26. mars 2018 Har man ikke råd, så har man ikke råd. Hadde gått tilbake til singellivet og levd avslappet og rolig til barnet er voksent om jeg var deg. Anonymkode: 14165...a0e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå