AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #1 Skrevet 26. mars 2018 Jeg håper ikke aggressve ateister vil komme på banen nå. Jeg vil ihvertfall overse dere akkurat her. Det jeg lurer på ettersom jeg tror på Gud men aldri har vært med i en menighet. Hvorfor må vi folde hender når vi ber?? Jeg snakker ofte til Gud og folder hender nå og da, men det føles så strukturert oftest. Vi kan vel kommuisere med Gud uten å folde hender. Jeg vet at iblant er det viktig fordi en skal avslutte med " I Jesus's navn". Kommuniserer dere med Gud sånn daglig uten å folde hender? ? Jeg gjør og tenker at de er greit ? Anonymkode: 5b0af...cf2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #2 Skrevet 26. mars 2018 Ingen som vet hvorfor en bør folde hender?? Øh. Da får en noe å tenke på. Anonymkode: 5b0af...cf2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #3 Skrevet 26. mars 2018 Man skal da vel avslutte med amen Anonymkode: 94960...644
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #4 Skrevet 26. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man skal da vel avslutte med amen Anonymkode: 94960...644 Hvorfor? Og en kan vel det uten å folde hender?? Anonymkode: 5b0af...cf2
Perelandra Skrevet 26. mars 2018 #5 Skrevet 26. mars 2018 Hensikten med å folde hendene er at du skal konsentrere deg om bønnen og ikke gjøre andre ting samtidig. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #6 Skrevet 26. mars 2018 Du MÅ ikke folde hendene? Anonymkode: 4406c...f9c
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #7 Skrevet 26. mars 2018 Jeg begynner nesten å skjønne ikke-troende! Når jeg spør om et så enkelt spørsmål uten at noen kan svare på et sånt spørsmål. Så utrolig rart. Anonymkode: 5b0af...cf2 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #8 Skrevet 26. mars 2018 Akkurat nå, Perelandra skrev: Hensikten med å folde hendene er at du skal konsentrere deg om bønnen og ikke gjøre andre ting samtidig. Men jeg kan bare ligge eller sitte å snakke til Gud jeg. Ikke alltid jeg orker å folde hender heller, og er det virkelig feil å snakke til Gud mens en gjør andre ting?? Anonymkode: 5b0af...cf2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #9 Skrevet 26. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du MÅ ikke folde hendene? Anonymkode: 4406c...f9c Ok. Godt å se det da. Anonymkode: 5b0af...cf2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #10 Skrevet 26. mars 2018 Du skal folde hendene slik at Gud ser at du ikke tar på deg selv Anonymkode: c9bdb...34a
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #11 Skrevet 26. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ok. Godt å se det da. Anonymkode: 5b0af...cf2 Det viktige er at du ber det er mange måter å be på. Anonymkode: 4406c...f9c
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #12 Skrevet 26. mars 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor? Og en kan vel det uten å folde hender?? Anonymkode: 5b0af...cf2 Vet ikke, lærte det på barneskolen. Presten sier vel alltid amen han også. Anonymkode: 94960...644
Perelandra Skrevet 26. mars 2018 #13 Skrevet 26. mars 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg kan bare ligge eller sitte å snakke til Gud jeg. Ikke alltid jeg orker å folde hender heller, og er det virkelig feil å snakke til Gud mens en gjør andre ting?? Anonymkode: 5b0af...cf2 Nei, du trenger ikke å måtte folde hendene, og du kan gjerne be mens du gjør andre ting også. Hensikten med å folde hendene er at det skal bli lettere å samle tankene, men folk er forskjellige så det fungerer ikke slik for alle. Selv pleier jeg ofte å be mens jeg går tur eller når jeg kjører bil. 2
OPIgirl Skrevet 26. mars 2018 #14 Skrevet 26. mars 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg kan bare ligge eller sitte å snakke til Gud jeg. Ikke alltid jeg orker å folde hender heller, og er det virkelig feil å snakke til Gud mens en gjør andre ting?? Anonymkode: 5b0af...cf2 Du orker ikke å folde hendene? Største tøvet jeg har hørt. Bunner det i latskap eller er du i særdeles dårlig form? Opplys meg er du snill.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2018 #15 Skrevet 28. mars 2018 Det er ikke nødvendig å folde hendene og det er ikke nødvendig å avslutte med hverken "i Jesu navn" eller "amen". Du kan se på disse tingene mer som forslag som du kan gjøre om det passer for deg. Anonymkode: 6070b...5ee 1
den1m Skrevet 29. mars 2018 #16 Skrevet 29. mars 2018 (endret) I kirka vår er det ikke noe spesiel måte å sitte på, måte å holde hendene på, posisjon på hodet eller spesielle ansiktsutrykk. Du er den du er, og gjør det du føler er komfortabelt, men vi er stille når det skal være stille. Resten er egentlig opp til deg. Poenget er å få med seg innholdet, for jeg opplever stadig vekk at prekenen er spesialskrevet for meg og det jeg har opplevd den uka, selv om kirka er full av folk. Hvordan dette fungerer aner jeg ikke men det er defintivt overnaturlig. Jeg sier ikke at det altid er Gud for det er det ikke. Ting fra åndeverdenen må sjekkes mot bibelen. Endret 29. mars 2018 av den1m
omarel Skrevet 29. mars 2018 #17 Skrevet 29. mars 2018 (endret) I følge islamsk tradisjon så bretter vi håndflatene ut. Hendene kan entet være satt sammen slik på bilde, spredt litt fra hverandre eller løftet i hode posisjon og spredt i skulder posisjon. Det er slik Guds sendebud gjorde det og det er denne læren muslimer følger. Årsaken henger med at en hver rituell stilling skal reflektere underkastelse og hengivenhet til Gud slik at det setter en i følelse av at man er nær Gud i følelse. Å bruke hender er derfor ikke en plikt men en vei til Gud slik sendebudene også gjorde når de spurte Gud om noe, slik: Endret 5. april 2018 av omarel
Tøytigern Skrevet 29. mars 2018 #18 Skrevet 29. mars 2018 Ja, hva med oss? Er det noe galt med oss, nå igjen?
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2018 #19 Skrevet 29. mars 2018 1 time siden, Tøytigern skrev: Ja, hva med oss? Er det noe galt med oss, nå igjen? Hvem dere? Anonymkode: 3d86f...d71
Smiliien Skrevet 5. april 2018 #20 Skrevet 5. april 2018 Man trenger ikke å folde hendene eller føle seg pliktet til å si noe som amen osv. For meg kan jeg be inni meg når jeg går til skolen. Ha en samtale som jeg ville hatt til mine veninner der jeg vifter med armene, andre ganger snakker jeg høyt mens jeg rydder, men når jeg f.eks. Sitter for meg selv på rommet synes jeg det er fint å folde hender for å rette fokuset mot Gud. Slik som muslimene holder er f.eks ganske likt som når jeg går til forbønn eller kirka lyser ut velsignelsen. Mange måter, og finn det som funker best for deg 😊 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå