Gå til innhold

Hvilken bilstol har du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken bilstol har dere til deres barn, i alder 1-5 år? :) 

Anonymkode: 84235...4ab

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Sisti said:

Axkid Minikid :)

Her og.

Anonymkode: 1357c...a16

Skrevet

Axkid minikid

Besafe izi plus

Cybex Sirona.

Minikid blir brukt på daglig basis. Izi plus brukes om feks samboeren min trenger sete i firmabilen, mens Sirona brukes som ekstrasete av besteforeldre. 

Har 1 barn på 2,5 år, og han skal sitte bakovervendt foralltid ;) neida, men han skal sitte bakovervendt til Minikid er utvokst. <3 
Vi skal bruke enten izi plus eller sirona etter babystol den gang mini får et lillesøsken(forhåpentligvis ikke så lenge til). 

Skrevet

Britax max way :) helt opp til 25 kg og kan sitte lenge bakovervendt:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, blomst12 skrev:

Britax max way :) helt opp til 25 kg og kan sitte lenge bakovervendt:)

Dette har vi også! Ser mange er opphengt i at det ikke er isofix på dette setet (naturlig nok, siden det kan brukes lenger enn til 18 kg), men det spiller da virkelig ingen rolle! Mye viktigere for meg at vi faktisk har et sete der barnet kan sitte bakovervendt lenge (han er 5 nå, og sitter fortsatt fint bakovervendt i MaxWay-setet).

Anonymkode: 273ef...3bb

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette har vi også! Ser mange er opphengt i at det ikke er isofix på dette setet (naturlig nok, siden det kan brukes lenger enn til 18 kg), men det spiller da virkelig ingen rolle! Mye viktigere for meg at vi faktisk har et sete der barnet kan sitte bakovervendt lenge (han er 5 nå, og sitter fortsatt fint bakovervendt i MaxWay-setet).

Enig :) Vi hadde isofix i starten, når vi hadde bil med isofix, men nå syntes jeg beltefestet egentlig er like lett, men har likevell valgt å ha et isofix-sete utenom til besteforeldrene bare for å slippe å montere ut og inn :) 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde Cybex Sirona i-size. Nå har vi BeSafe Izi Plus og Cybex’en er overtatt av besteforeldrene. Syntes Besafe’en er litt stor å ha i baksetet, det blir litt dårlig plass i passasjersetet foran. Burde ha kjøpt Axkid Minikid, men fant ingen butikker som hadde den på lager da vi kjøpte. 

Anonymkode: 908df...849

Skrevet

Britax MultiTech (kun brukt bakovervendt) og Britax Maxway. Mest fornøyd med den første. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Arkana skrev:

Britax MultiTech (kun brukt bakovervendt) og Britax Maxway. Mest fornøyd med den første. 

oi, det er første gang jeg har hørt noen si at de foretrekket multitech! 

Anonymkode: 84235...4ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Axkid minikid, var et rent hælvete å montere, men vi er nå på plass og der skal den stå i evigheter...

Anonymkode: 092e2...5ae

AnonymBruker
Skrevet

b safe britax

Anonymkode: 9db9a...e93

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Axkid minikid, var et rent hælvete å montere, men vi er nå på plass og der skal den stå i evigheter...

Amen!

Anonymkode: a2eaf...135

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Axkid Rekid til straks 6åringen, cybex sirona til 3åringen. Hater cybexen, synes den er fæl. Vanskelig å justere stroppene. Liker rekid godt, når jeg fikk øvd litt på montering. 

Anonymkode: d83fe...c0c

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hva var det dere syns var vansklig? Vi syns det veldig enkelt?

Anonymkode: 1357c...a16

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

BeSafe izi kid isize til toåringen, bakovervendt. Britax xp sict til fireåringen, fremovervendt.

Anonymkode: 759f5...346

AnonymBruker
Skrevet

Axkid Minikid til snart treåringen, har to stk slik at vi har til hver vår bil. BeSafe izi Go Modular i-size til nyfødt, to baser så slipper vi å slite sånn på isofixen ved hvert bytte av bil. 

Anonymkode: 0bc82...698

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja når man bare får dreisen på monteringen er det ingen sak! Og positivt at det tar så lite plass i bilen i bredden :)

AnonymBruker
Skrevet

Axkid Minikid til 5 åringen (115 cm og 20 kg) og Cybex Sirona til 1 åringen.

Kjøpte først Sironaen til eldste og skulle ønske jeg visste om Minikid da. Hun vokste ut av det da hun var 3 år.. minste skal også over i Minikid når han vokser ut av Sironaen. 

Har Britax MaxWay i bil nr 2 og to Britax TwoWay til reise.

Anonymkode: af25a...b3d

Gjest Sisti
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Blir mye enklere med litt øvelse! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...