Floda Skrevet 18. februar 2005 #1 Skrevet 18. februar 2005 Brudesko, altså - er det noen som har tips til hvor vi finner dem i større størrelser enn vanlig? Jeg vet at det er noen her tidligere som har kjøpt sko i str 43, jeg tar gjerne i mot tips både av henne og andre. Vi har lett litt på nett, men akkurat når det gjelder sko føler jeg at det hadde vært en sikkerhet å få lov til å prøve skoene på forhånd. Dersom vi ikke får tak i noe i Norge får jeg heller ta sjansen og bruke VISA'n.
Gjest Gjesta Skrevet 18. februar 2005 #2 Skrevet 18. februar 2005 Jeg mener at lisenett.no fører sko opp til str 42 - med ekstra bredde til og med. Og når man bestiller over nett, så har man jo full angrerett - så du kan jo faktisk prøve skoene og sende dem tilbake om de ikke skulle passe. Men du bør være ute i god tid, i tilfelle du må returnere. Jeg bestilte mine sko i november, og fikk dem forrige uke... Lykke til med skojakten! K
Floda Skrevet 18. februar 2005 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2005 Ok, da får jeg presisere at jeg med store størrelser mener størrelser som ikke føres i vanlige forretninger med damesko - jeg må ha minst str 43, muligens 44 dersom dette skal være en sko som er behagelig fra dag én. Det er dette med tiden som gjør det tricky å begynne med nettbestillinger til og fra, føler jeg. Vi skal gifte oss 14. mai. Jeg får kjolen en uke før og da MÅ skoene være i boks så vi får tilpasset den riktig i en fart.
Floda Skrevet 18. februar 2005 Forfatter #5 Skrevet 18. februar 2005 Hvis du med "vanlige skobutikker" mener de spesialforretningene jeg til vanlig kjøper så store damesko i, så har jeg snakket med dem. De fører ikke lenger brudesko fordi det var så lite marked for dette. Mener du at det er andre "vanlige skobutikker" som har så høye størrelser i pensko for damer? Jeg tar gjerne i mot tips!
Brud180605 Skrevet 18. februar 2005 #6 Skrevet 18. februar 2005 Hei! Har du prøvd skoene som brudebutikkene fører, for eksempel Rainbow sine? Jeg vet at de går helt opp til størrelse 43, og noen er i tillegg beregnet for bred fot, så kanskje de kan føles enda litt større. Bryllupsweb fører dette merket hvis du vil se utvalget før du går i butikken, og hvis du er heldig finner du kanskje noen på salg også. NB! Sjekk modellen Jessica på tilbudstorget, - nydelig sko for store føtter! Lykke til!
ragsan Skrevet 18. februar 2005 #7 Skrevet 18. februar 2005 Generellt er det ikke så stort problem dersom du vil ha tradisjonelle brudesko.- de lages stort sett i store størrelser, men det kan hende butikken må bestille inn din størrelse spesiellt. Rainbow kan bestilles i enda større størrelser enn 43, og Grefsen Skotøymagasin, f.eks. fører brudesko i store størrelser - og har noen av dem på lager, så der er det bare å stikke innom.
Saeria Skrevet 18. februar 2005 #8 Skrevet 18. februar 2005 PÅ www.bridalshoes.com så jeg brudesko i både amerikans størrelse 10,11 og 12. Som tilsvarer europeisk str. 42-44,5. Jeg så ikke på alle skoene. Fine var de også.
Floda Skrevet 19. februar 2005 Forfatter #9 Skrevet 19. februar 2005 Tusen takk for gode tips, jeg skal ta en titt både her og der til uka. Gleder meg!
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #10 Skrevet 1. mars 2005 Her har du 1 par som selges: http://www.kvinneguiden.no/annonser/detail...php?siteid=5131
Gjest Linmi Skrevet 24. april 2009 #11 Skrevet 24. april 2009 Hvis du med "vanlige skobutikker" mener de spesialforretningene jeg til vanlig kjøper så store damesko i, så har jeg snakket med dem. Kan du si noen av disse spesialforretningene? Ikke internettbutikker! Jeg har st. 42, og nesten alle vanelige skobutikker tar inn til 41. Hadde satt pris på det, helst noen nær Bergen. Takk:)
Gjest vmbarbie Skrevet 27. april 2009 #12 Skrevet 27. april 2009 Hei! Sjekk www.annajohnson.no. Hun har fine sko i store størrelser (fra 43 og oppover, også halvstørrelser), og du kan selv velge høyde på hælen. Hun holder til på Lillestrøm, det går ann å dra dit å prøve. De har dem også hos Unik brudestudio i Oslo, men de har sjeldent så store størrelser inne. Der kan du ihvertfall få sett på dem før du evnt. kjøper. Ca åtte ukers leveringstid. Mine har nettopp kommet, gleder meg til å bruke dem!
Gjest Gjest Skrevet 27. april 2009 #13 Skrevet 27. april 2009 Kanskje dette er litt seint for noen, men for andre er det kanskje i rett tid.. :-) Jeg bruker selv str 42-43, og det er jo nesten umulig å oppdrive. I allefall når det er noe spesielt man er ute etter. Har du større fot enn 41 er det vanskelig uansett hva du er ute etter. Da hjelper det ikke at de har str 42 for bred fot om det er str 43 du skulle hatt... Bredde og lengde er to forskjellige ting. Jeg har derfor funnet meg ei dame via qxl som driver med sko, både i store og små størrelser. Hun har godt utvalg både i småsko og støvletter. Kjempegrei å kommunisere med. (Bor du i Trondheim kan du sikkert komme å prøve også.) Går an å spørre etter noe spesielt også, selv om hun har det du vil på auksjon hender det hun kan bestille. *TRENDY DIVA* heter hun på qxl.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå