AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #1 Skrevet 26. mars 2018 Hei, jeg har muligens pco eller er vertfall nær å få i følge gyn. (mange follikler og uregelmessig mens, prøver i 11mnd). Det jeg lurte på som jeg ikke kom på å spørre legen om er: -Med pco, kan man ALDRI ha eggløsning? Eller er det sånn at man har noen ganger?(tester og tester etter eggløsning... Ingenting) -Om man har eggløsning og bruker tester så er de mest sannsynlig alltid nesten positive uansett hva. Men kan man da se en sterke test strek ved eggløsning eller vil testen bare være lik som alltid, altså nesten positiv? (dårlig formulert, beklager) Jeg syns jeg hadde en bitte litt sterkere teststrek enn kontrollstrek, men alle er generelt sterke. Jeg setter stor pris på høflige kommentarer. :-) Anonymkode: b64a9...f22
Oppsi Skrevet 26. mars 2018 #2 Skrevet 26. mars 2018 Jo, du kan ha eggløsning. Har du regelmessig menstruasjon? Med eggløsningstester vil du omtrent alltid får to streker (positiv test som du skriver), men for og få en eggløsningstest som viser at du er fruktbar vil du se at teststreken er like sterk/sterkere enn kontrollstreken. Det enkleste hvis du er usikker er og ta bilde av testene dine, og poste de her inne. Du skriver også at du er prøver, har du vært hos gyn og fått prøvd enkel stimuli? Legger ved et bilde som viser min siste positive eggløsningstest. Her er både billigstrimler fra ebay, og clearblue digital.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #3 Skrevet 26. mars 2018 Jeg hadde testet etter eggløsning i noen måneder uten å få en eneste positiv test. På det beste var teststreken svak, men langt fra like sterk som kontrollstreken. Jeg var med gynekolog og fikk påvist PCOS. Gynekologen var nysgjerrig på om jeg hadde eggløsning så jeg tok blodprøve og testet progesteronet. Den prøven viste at jeg har eggløsning. Så tydeligvis har jeg så kort "topp" at det aldri slår ut på testene. Kanskje du burde teste dette også? Anonymkode: 7c78d...5aa
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #4 Skrevet 26. mars 2018 Takk for svar :-) Siden oktober har jeg ikke hatt regelmessig syklus. Borte i en mnd, så plutselig varer den en mnd, da som brun utflod). Har vært hos gyn og fastlege en del ganger. Ikke noe som har blitt gjort. De sier bare at jeg skal komme tilbake om et år... Men fikk ny fastlege som jeg var til på fredag, fikk endelig tatt hormonprøver, venter nå på svar. Legger ved bilder av mine siste el tester. Tok bare totalt 7strips tester denne syklus og alle er slik som disse bare at kontrollstreken er sterkere. Bruker clesrblue advanced fertilitetsmonitor også itilegg, den får jeg kun høy på og ingen max eller lav 😂. Anonymkode: b64a9...f22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå