Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg lurer litt på hva folk tenker om det å være venn med en eks?

En av mine nærmeste venner er eksen min fra noen år tilbake og har fått mye kommentarer i duren «så flott at dere kan være venner» og sånne ting.

Vi var ikke venner umiddelbart etter bruddet men møttes noen år senere og fikk skikkelig tonen som venner, og er absolutt ingen følelser fra noen sider. Men lurer litt på hva andre tenker om det å være venn med en eks, og hva du hadde tenkt hvis kjæresten din fortsatt var venn med eksen osv.

Anonymkode: 9ae6d...bdb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis kjæresten eller daten min fortsatt hadde direkte kontakt med eksen hadde det vært en dealbreaker.
Men om de møttes tilfeldig og hadde en vennskapelig tone hadde det vært helt greit.

Fortid skal være fortid og det er ingen grunn overhode til at man skal opprettholde kontakt med en eks så lenge det ikke er barn inne i bildet, selvom man er like og kommer godt overens osv. Verden er full av masse andre mennesker, og som med gode skolevenner så er det naturlig å miste kontakten når man slutter på skolen og sklir fra hverandre, samme med et brudd.

Anonymkode: bf04e...a7c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes ofte det er litt situasjons eller menneskebasert. Med noen bare skjønner du at disse to er bare venner og ingenting mer. Det kommer veldig ann på personlighetene synes jeg. De fleste  i forhold med ekser på slep kommer vel frem til noe de kan leve med. 

Anonymkode: c287b...36e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan bare være venn men ekser jeg aldri burde vært sammen med i utgangspunktet. De jeg har hatt genuine følelser for, kan jeg falle for på ny. Mao: trussel for ny kjæreste. Jeg ville tenkt det samme rundt kjærestens ekser. Visse vennskapsforhold med ekser er ok, andre ikke. Det kommer an på hvilket forhold de har hatt. 

Anonymkode: 70ef3...09a

Skrevet (endret)

6 ekskjærester har blitt mine beste venniner.  Det er ofte rart for andre. Jeg er også fortsatt venn med min ‘ekssvigermor. Jeg var sammen med datteren hennes i 10 år. 

Endret av #Hannkatt#
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, #Hannkatt# skrev:

6 ekskjærester har blitt mine beste venniner.  Det er ofte rart for andre. Jeg er også fortsatt venn med min ‘ekssvigermor. Jeg var sammen med datteren hennes i 10 år. 

Ikke rart forholdene ikke funker og du har valset rundt i så mange forhold, og du er singel og nå bruker livet ditt på et kvinneforum i stedet for et kvalitetsliv sammen med en kone i et harmonisk forhold uten ekser inne i bildet :rolleyes:

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke rart forholdene ikke funker og du har valset rundt i så mange forhold, og du er singel og nå bruker livet ditt på et kvinneforum i stedet for et kvalitetsliv sammen med en kone i et harmonisk forhold uten ekser inne i bildet :rolleyes:

Jeg har ikke funnet den rette ennå. :) Veldig glad i mine ekser. Vi kjenner oss inn og utvendig. Det beste jeg vet og vi kan stoler på hverandre 100%. 

Kvalitetsliv sammen med en kone?! Å runke hemmelig i badet er ingenting for meg :P Trives veldig godt som single. Savner ingenting. 

Jeg har bare vært på kvinneguiden i en uke og kaster ikke bort livet mitt på et kvinneforum. Her er jeg bare for å forbedre min norsk og kanskje jeg kan hjelpe folk med min kunnskap. Hvorfor er du egentlig anonym? :nori:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke ha en partner som er "venn" med eksen.

Det er alltid en asymmetri i alle forhold, fordi vi er forskjellige. Hvor mange mennesker slår opp ved at begge våkner en dag, ser hverandre inn i øynene og unisont sier "jeg vil slå opp"? Det er jo alltid mindre eller mer ønsket fra ens side, en er litt mer såret, en tenker litt mer seksuelt om den andre, og så videre...

Jeg har ekser jeg fortsatt føler litt for, uten at jeg noensinne ville vedkjent det overfor dem, da jeg ikke vil åpne den døren. Jeg ville heller ikke vedkjent det overfor en ny partner, da jeg tenker at det er en grunn til at det er over, og jeg vil satse på noen andre. Jeg har også et par menn som ønsker kontakt med meg selv om de er sammen med andre, og jeg unngår et vennskap rett og slett fordi jeg vet det ikke er bra for dem. Etter seksuell/romantisk kontakt mener jeg det er naivt å tro at man kan starte på "nøytral grunn".

Anonymkode: 69d64...589

• Liker 1
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis kjæresten eller daten min fortsatt hadde direkte kontakt med eksen hadde det vært en dealbreaker.
Men om de møttes tilfeldig og hadde en vennskapelig tone hadde det vært helt greit.

Fortid skal være fortid og det er ingen grunn overhode til at man skal opprettholde kontakt med en eks så lenge det ikke er barn inne i bildet, selvom man er like og kommer godt overens osv. Verden er full av masse andre mennesker, og som med gode skolevenner så er det naturlig å miste kontakten når man slutter på skolen og sklir fra hverandre, samme med et brudd.

Er veldig enig i at fortid skal være fortid, derav er forholdet fortid og vennskapet nåtid. 
Jeg og min eks har lagt forholdet og de romantiske følelsene bak oss, og er nå bestevenner. 
Jeg kunne aldri vært sammen med noen som ikke takler at fortid er fortid, og som hadde vært sur fordi jeg ikke kutter ut personer fra min fortid. 

• Liker 1
Skrevet

Bare hyggelig det synes jeg. Sier mye om ham som person at han ikke har lagt alle ekser for hat. Er eksen moren til barna derimot, er dette ekstra viktig!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er gode venner med min eks og hans nye kjæreste. De har vært på besøk her hos oss og spiste eplekake på terassen. Han kommer også godt overens med min nåværende samboer. Artig at slikt er "dealbreaker" for noen.. 

For min del skulle det bare mangle at man ikke går å er sur på hverandre, så lenge man slo opp på "redelig" vis.

Anonymkode: 5caae...6a3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dummeste jeg har hørt og ikke minst umodent. Hvorfor i alle dager skulle jeg ikke være venn med min ex? Vi var da gode venner både før og under forholdet. Selv om vi ikke passet sammen som kjærester så har vi det morsomt sammen som venner. Det er 13 år siden vivar sammen og om en fremtidig kjæreste ikke takler det så vitner det om usikkerhet og umodenhet og da er det neppe mannen for meg. 

forholdet er fortid ja, vennskapet er derimot ikke.

Anonymkode: 4cabb...5d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en eks som er en venn og det er forelderen til barnet mitt. Uten barnet ville vi ikke ha vært venner. Altså må man så må man men ellers neitakk.

Anonymkode: f60c6...e72

Skrevet

exer og er venn med de alle... Den siste exen snakker jeg ikke mye med da han unngår å svare hver gang jeg spør han om penger han er skyldig meg.... Den ene xn er gift og bor i philipinene,han har jeg god kontakt med på facebook og han 3 møter jeg rett som det er da han bor her i nærheten :P

Skrevet

13 hours ago, AnonymBruker said:

Synes ofte det er litt situasjons eller menneskebasert. Med noen bare skjønner du at disse to er bare venner og ingenting mer. Det kommer veldig ann på personlighetene synes jeg. De fleste  i forhold med ekser på slep kommer vel frem til noe de kan leve med. 

Anonymkode: c287b...36e

Så enig i dette! Føler det er tilfellet med alle mine venner som er venner med exene sine - man bare føler at dette er bare vennskapelig. Litt som det at vedkommende har vært sammen er underordnet vennskapet per i dag. Var også slik jeg tenkte da en kompis av meg giftet seg, og exen til dama var til stede(han og min kompis har også blitt gode venner, og det tidligere forholdet er litt "glemt".) Nå er jeg også veldig vant med at folk rundt meg er venner med exer siden jeg kommer fra et lite sted og alle må henge med alle, og da er det alltid noen exer til stede. 

Typen min har et vennskapelig forhold til sin ex, og de/vi treffes noen ganger gjennom felles venner og det har vært helt uproblematisk for meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...