Gjest Citronella Skrevet 26. mars 2018 #1 Skrevet 26. mars 2018 Ferier er for underklassen Noe så idiotisk. Her er mennesker som betegner som som en klasse over folk flest. For meg blir dette komedie. Og jeg har vokst opp i en klassisk overklasse.
Alice123 Skrevet 26. mars 2018 #2 Skrevet 26. mars 2018 De er stein gale begge to, og det er en tragedie at Odd N. har fått lov til å ødelegge barna sine (no pun intended). Jeg skriver "barna" (Odd N. har 5-6 barn totalt etter hva jeg vet), for jeg antar at han har gitt hvertfall noen av dem lik oppvekst. Øde og Bork virker i hvertfall veldig like. Dette er andre gang Odd og Øde er i Skaveland sammen, så det kan hende de to har er spesielt bånd også, hva vet jeg (sikkert kjempekult for den resterende ungeflokken hans, i så fall). (Dette er omtrent alt jeg vet om Odd N.) 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #3 Skrevet 26. mars 2018 Akkurat nå, Alice123 skrev: De er stein gale begge to, og det er en tragedie at Odd N. har fått lov til å ødelegge barna sine (no pun intended). Jeg skriver "barna" (Odd N. har 5-6 barn totalt etter hva jeg vet), for jeg antar at han har gitt hvertfall noen av dem lik oppvekst. Øde og Bork virker i hvertfall veldig like. Dette er andre gang Odd og Øde er i Skaveland sammen, så det kan hende de to har er spesielt bånd også, hva vet jeg (sikkert kjempekult for den resterende ungeflokken hans, i så fall). (Dette er omtrent alt jeg vet om Odd N.) Så du vet altså absolutt ingenting om Odd Nerdrum? Anonymkode: 46668...b44 1
Alice123 Skrevet 26. mars 2018 #4 Skrevet 26. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så du vet altså absolutt ingenting om Odd Nerdrum? Anonymkode: 46668...b44 Jeg skrev i innlegget at omtrent alt jeg vet om mannen står i nevnt innlegg. Jeg vet forøvrig også at han er maler
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #5 Skrevet 26. mars 2018 Akkurat nå, Alice123 skrev: Jeg skrev i innlegget at omtrent alt jeg vet om mannen står i nevnt innlegg. Jeg vet forøvrig også at han er maler Ok, som jeg sa du vet altså ingenting om Odd Nerdrum. Hittil har du iallefall ikke skrevet noe som stemmer. Anonymkode: 46668...b44 2
Gjest Citronella Skrevet 26. mars 2018 #6 Skrevet 26. mars 2018 5 minutter siden, Alice123 skrev: De er stein gale begge to, og det er en tragedie at Odd N. har fått lov til å ødelegge barna sine (no pun intended). Jeg skriver "barna" (Odd N. har 5-6 barn totalt etter hva jeg vet), for jeg antar at han har gitt hvertfall noen av dem lik oppvekst. Øde og Bork virker i hvertfall veldig like. Dette er andre gang Odd og Øde er i Skaveland sammen, så det kan hende de to har er spesielt bånd også, hva vet jeg (sikkert kjempekult for den resterende ungeflokken hans, i så fall). (Dette er omtrent alt jeg vet om Odd N.) De virker jo helt virkelighetsfjerne begge to. Jeg kjenner ikke til barna og familien til O. Nerdrum - jeg kjenner kun til ham via kunst. Ble helt sjokkert over denne sønnen som vel er voksen(?) og hvilket syn han har på folk. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du vet altså absolutt ingenting om Odd Nerdrum? Anonymkode: 46668...b44 Hva bør vi vite?
Gjest Citronella Skrevet 26. mars 2018 #7 Skrevet 26. mars 2018 Min første tanke var da Øde sa at ferie er for underklassen. Har han noen gang møtt en alenemor som er sykepleier/renholdsarbeider, og som skraper sammen penger for å gi sine barn en sydenferie? Er de underklasse??? Det er sikkert flott å vandre rundt i en illusjon av å være i en annen tidsalder og med de midler som far har, vi har ingen skille mellom jobb og fritid.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #8 Skrevet 26. mars 2018 Akkurat nå, Citronella skrev: Min første tanke var da Øde sa at ferie er for underklassen. Har han noen gang møtt en alenemor som er sykepleier/renholdsarbeider, og som skraper sammen penger for å gi sine barn en sydenferie? Er de underklasse??? Det er sikkert flott å vandre rundt i en illusjon av å være i en annen tidsalder og med de midler som far har, vi har ingen skille mellom jobb og fritid. Klart det er flott? Hvem skulle ikke ønske seg slike vage linjer mellom jobb og fritid? Samt at du er en av de beste i verden i yrket ditt. Kun fordi du brenner for det og lever og ånder for det. Anonymkode: 46668...b44 2
Alice123 Skrevet 26. mars 2018 #9 Skrevet 26. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok, som jeg sa du vet altså ingenting om Odd Nerdrum. Hittil har du iallefall ikke skrevet noe som stemmer. Anonymkode: 46668...b44 Om han har gitt dem lik oppvekst, eller om Øde og Odd N. har et spesielt bånd vet jeg som som sagt ingenting om. Men det stemmer at han har to barn som heter Øde og Bork, pluss noen flere jeg ikke husker navnet på. Det stemmer at han og Øde har vært to ganger på Skaveland, og at han er maler. Øde og Bork har et filmprosjekt om faren sammen, derfor går jeg ut i fra at de er like. At han er stein gal baserer jeg på hans egne utalelser. 1
Gjest Citronella Skrevet 26. mars 2018 #10 Skrevet 26. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Klart det er flott? Hvem skulle ikke ønske seg slike vage linjer mellom jobb og fritid? Samt at du er en av de beste i verden i yrket ditt. Kun fordi du brenner for det og lever og ånder for det. Anonymkode: 46668...b44 Men det forsvarer ikke menneskesynet. Jeg har midler nok til å kunne leve av hobbies og jeg kan pensjonere meg i dag uten tanke på økonomi, men jeg mener jeg har et menneskesyn som ikke skiller mellom klasser.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #11 Skrevet 26. mars 2018 2 minutter siden, Citronella skrev: Men det forsvarer ikke menneskesynet. Jeg har midler nok til å kunne leve av hobbies og jeg kan pensjonere meg i dag uten tanke på økonomi, men jeg mener jeg har et menneskesyn som ikke skiller mellom klasser. Du har midler nok til å leve av hobbies...? Fint at du har et slikt menneskesyn, men virkeligheten er nok litt annerledes. Anonymkode: 46668...b44 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #12 Skrevet 26. mars 2018 8 minutter siden, Citronella skrev: Min første tanke var da Øde sa at ferie er for underklassen. Har han noen gang møtt en alenemor som er sykepleier/renholdsarbeider, og som skraper sammen penger for å gi sine barn en sydenferie? Er de underklasse??? Ja, de er vel ganske åpenbart å anse som underklasse. Anonymkode: 2dbec...1df
Gjest Citronella Skrevet 26. mars 2018 #13 Skrevet 26. mars 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har midler nok til å leve av hobbies...? Fint at du har et slikt menneskesyn, men virkeligheten er nok litt annerledes. Anonymkode: 46668...b44 Hva mener du? Jeg vet jeg er priviligert. Men jeg kan vel ha et det menneskesyn som jeg skisserer likevel?
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #14 Skrevet 26. mars 2018 Av en eller annen grunn så klarer jeg ikke bry meg om den uttalelsen, men finner heller begge veldig fascinerende som mennesker. De er så langt fra A4, og det er interessant. Anonymkode: 47e6d...445 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #15 Skrevet 26. mars 2018 Jeg antar Nerdrum definerer "underklasse" på en helt annen måte enn det man reagerer på i denne tråden. Min antakelse er at f.eks Kardashian er definert inn der, bloggere som Anne Brith og Isabella Raad, russiske oligiarker osv. Ikke nødvendigvis en sykepleier og alenemor til 2. Anonymkode: bb022...8f6 7
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #16 Skrevet 26. mars 2018 Nerdrum har jo alltid vært en klovn. Anonymkode: e32d2...f4c 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #17 Skrevet 26. mars 2018 Han har jo rett i at han er en del av den lille grupperinga vi kan kalle en kulturelite i Norge. Det er bare tull å late som at Norge kun har en eneste stor middelklasse. Anonymkode: 340d5...5b2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #18 Skrevet 26. mars 2018 Nerdrum er ikke en del av den etablerte kultureliten i Norge. Han havner nok mer i samme kategori som Marianne Aurlie og Vebjørn Sand. Anonymkode: e32d2...f4c 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #19 Skrevet 26. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nerdrum er ikke en del av den etablerte kultureliten i Norge. Han havner nok mer i samme kategori som Marianne Aurlie og Vebjørn Sand. Anonymkode: e32d2...f4c Ja, for talent og skills det er søppel det..hahahaha! Hohohoho! Tror det selv også, gitt. De er nu morsomme i alle fall, og en større vits blir det for ettertiden. Anonymkode: 062b4...6f9 1
Gjest hind Skrevet 26. mars 2018 #20 Skrevet 26. mars 2018 Den familien har i alle fall høye tanker om seg selv. De virker for meg som en samling selvopptatte sutrekopper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå