Gå til innhold

Hvilke land fra Midtøsten syntes dere er flinkest til å integrere seg og hvilket syntes dere er mindre flinke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet står vel egentlig i overskriften😊

Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg jobber med en oppgave om kultur, integrering og hvilke land i Midtøsten som er litt mer vestlige av seg. Tenker Iran ettersom de ikke hadde det slik da kongen deres levde og fordi de protesterer mye der nede.. Men ønsker likevel å få høre litt andre synspunkter også. Begrunne gjerne svaret deres.

Tusen takk på forhånd!:)

Anonymkode: 59af1...5cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan skal du sitere KG i oppgaven din?

Ser for meg å bli sitert i oppgaven med mine meninger.

Men det er jo snodig metodikk. 

Fykk lyst å melde meg på fysikk og besvare alle oppgavene med svar fra KvinneGuiden.

"Hva synes dere er de tetmodynamiske lover?" "Hva synes dere relativisme er?" "Hvordan synes dere magneter fungerer?"

Skrevet

Du får gjøre leksene dine selv. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk er så hyggelige på kg. 😕

Anonymkode: 29092...4f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lebanon med tanke på lover, de har vel ingen sharialover i det hele tatt. 

Utenom det er Kuwait veldig vestlig når det kommer til alt annet. Utrolig moderne land, mye mer moderne enn Norge. Men kanskje mer amerikansk enn europeisk 

Anonymkode: 8de4d...484

AnonymBruker
Skrevet

Iran er velt ett land jeg synes utmerker seg. Høflig og ofte godt utdannet.

Tyrkere er vel de jeg liker minst.

Anonymkode: f94d3...8ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Iran er velt ett land jeg synes utmerker seg. Høflig og ofte godt utdannet.

Tyrkere er vel de jeg liker minst.

Anonymkode: f94d3...8ff

Iran er vel det landet med mest sharialover og er ganske kvinnefientlig? Påbud med hijab feks

Tyrkia er vel strengt tatt ikke i Midtøsten 

Skrevet

Jeg vil sibat Jordan er et av de mest vestlige landene.  Ingen lover som påbyr hijab e.l. Alkohol er lovlig. 

Saudi-Arabia er åpenbart en versting.

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Må være Israel det, som er det eneste vestlige landet der nede.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Iran er vel det landet med mest sharialover og er ganske kvinnefientlig? Påbud med hijab feks

Tyrkia er vel strengt tatt ikke i Midtøsten 

Spør om integrering i Norge, men takk for svar likevel:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Hvordan skal du sitere KG i oppgaven din?

Ser for meg å bli sitert i oppgaven med mine meninger.

Men det er jo snodig metodikk. 

Fykk lyst å melde meg på fysikk og besvare alle oppgavene med svar fra KvinneGuiden.

"Hva synes dere er de tetmodynamiske lover?" "Hva synes dere relativisme er?" "Hvordan synes dere magneter fungerer?"

Jeg siterer ikke KG i oppgaven min i det heletatt. Hvorfor skal jeg det?😂 Har ikke spurt om hjelpt til oppgaven og det er heller ingen andre meninger her inne som påvirker svaret jeg allerede har skrevet helt øverst. Oppgaven ble dessuten ferdig i morges. Men for din del.. Meld deg på fysikk og be KG gjøre leksene dine😂👏🏻

AnonymBruker
Skrevet

Min oppfatning basert på de jeg kjenner, er at Iranere flest er veldig tilpasningsdyktige i samfunnet her :)

Anonymkode: c54ca...18a

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Perle skrev:

Du får gjøre leksene dine selv. 

Den ble ferdig i morges😄 Men det er fortsatt interessant å høre andres meninger da jeg aldri har tenkt no særlig over dette emnet. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Frostrose skrev:

Jeg vil sibat Jordan er et av de mest vestlige landene.  Ingen lover som påbyr hijab e.l. Alkohol er lovlig. 

Saudi-Arabia er åpenbart en versting.

Ja det vet jeg, men hvilket land syntes du er flinkest til å integrere seg i Norge?😄

oppgaven ble ferdig i morges, men syntes det er interessant å høre andres meninger også:)

Skrevet (endret)

En del av problemet er att Norsk kultur generelt kunne ha vært sterkere, dette ville ha gjort integrering lettere å løst masse unødvendige problemer.

Endret av Frantic
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er urovekkende at så mange svarer på formuleringen som den står i overskriften.. : hvilket land er flinkest til å integrere seg (kortversjon) 

Altså: hvilke land er flinkest til å være som oss (i vesten) Som om vår livsstil er det eneste riktige. Passe arrogant ?

Tankevekkende

Anonymkode: 36077...e98

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er urovekkende at så mange svarer på formuleringen som den står i overskriften.. : hvilket land er flinkest til å integrere seg (kortversjon) 

Altså: hvilke land er flinkest til å være som oss (i vesten) Som om vår livsstil er det eneste riktige. Passe arrogant ?

Tankevekkende

Jeg datt også litt ut av dette. Synes det er veldig kjipt å lese. Som å snu spørsmålet ; hvem i skandinavia er mest sånn eller sånn i følge andres normer og regler.. hmmm. 

Skrevet

Du skrev "hvilket land", så det er ikke så rart at folk har misforstått deg.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tankevekkende

Jeg hadde også tenkt å sktive at land ikke kan "integreres" ved å bli vestlig, men etter å ha googlet "integrering sosiologi", ser jeg at det kan brukes for hele folkeslag eller land. Man ønsker f.eks. at Nord Nores skal integreres med resten av verden. Jeg valgte likevel å ikke bruke ordet i svsret mitt da jeg mener at det kan misforstås.

Skrevet (endret)

Norge trenger ikke å endre verden nei. Alle land og kulturer fortjenner å beholde sine egne konservative verdier.

Endret av Frantic
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det vet jeg, men hvilket land syntes du er flinkest til å integrere seg i Norge?😄

oppgaven ble ferdig i morges, men syntes det er interessant å høre andres meninger også:)

Du skriver "hvilke land", men mener "hvilket land er personer som er best integrert fra"?

Jeg har venner fra Afghanistan, Palestina, Jordan  og Marokko. Alle er godt integrerte, men de to fra Marokko er i mot homofili. Ingen går med hijab.

Anonymkode: 7d783...c37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...