Gå til innhold

Vier ordførere bare i Rådhusene, eller andre steder også?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier...

Skal gifte meg, har booket plass og alt mulig. Så begynte jeg plutselig å tenke på at kanskje ordførere (eller hvem det nå er som vier i kommunene for det varierer vel, mener jeg å ha lest?) bare vier på Rådhuset, og ikke andre stedet? Fikk litt panikk nå, og lurer på om jeg må revurdere ting og tang. :bond:

Stedet jeg skal gifte meg er en liten 2-minutters spasertur fra Rådhuset, så håper i verste fall at de vil være villige til å gjøre det likevel... Men kanskje er det strenge regler? Isåfall hjelper det nok lite at det bare er snakk om en spasertur over gata.

Anonymkode: 51705...2ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I min kommune er de villige til å reise innenfor rimellighetens grenser.

Siden det finnes over 9000 kommuner i landet ka  jeg ikke gi deg svar på om din tillater det.

Send dem en epost å spør?

• Liker 1
Skrevet

... og om svaret er nei, kan Human Etisk-forbund gjøre det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange steder vier de bare på gitte steder, rådhus er ikke nødvendigvis ett av de.

Anonymkode: 8140d...c45

Skrevet
På 26.3.2018 den 5.44, abrasiveRefraction skrev:

Siden det finnes over 9000 kommuner i landet ka  jeg ikke gi deg svar på om din tillater det.

Har Stortinget gått for kommunesplitting?

• Liker 1
Skrevet

Du må sjekke med den kommunen du skal gifte deg i, for det kan være forskjellig fra kommune til kommune. På min kommunes nettsider står det at man må søke særskilt om å vies på et annet sted enn det lokalet kommunen selv stiller til disposisjon, og at det koster en viss sum ekstra for å dekke kommunens utgifter. Mulig man kan be om å slippe den ekstrasummen hvis det ønskede lokalet er «rett over gata» for rådhuset. 

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Har Stortinget gått for kommunesplitting?

I snitt 555 mennesker per kommune. :fnise:

Anonymkode: e8b89...d72

• Liker 2
Skrevet

Her hvor jeg bor er det i en sal på kommunehuset og i en park rett utenfor man kan bli viet. Varierer alt etter kommune, men mener de måtte vedta hvem som skulle utføre vielsen og hvor den kunne foregå da dette ble innført ved nyttår. Hvor strengt det er har ikke blitt prøvd ut her ennå.

AnonymBruker
Skrevet
På 26.3.2018 den 5.44, abrasiveRefraction skrev:

9000 kommuner?? :fnise:

Anonymkode: 4c947...e09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...