AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #1 Skrevet 25. mars 2018 Har en kjeller som jeg har tenkt kan bli brukt til matbod da jeg bor i en liten leilighet. Det er ikke tilgang på stikkontakt, så jeg kan ikke ha frys/kjøleskap. Lurer derfor på hvilke produkter jeg kan kjøpe og "spare" i kjelleren? Tenker det kan være lurt å feks kjøpe litt ekstra nær det er tilbud til senere tid. Det er rimelig tørt i kjelleren, ca 10-15 grader avhengig av årstid. Anonymkode: ab68e...77d
ajarRun Skrevet 26. mars 2018 #2 Skrevet 26. mars 2018 Sånn grønn gørr man bruker i pasta? Tabasco. Appelsibjuice. Vodka. Melkepulver. Kahlua. God vin. Ris.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #3 Skrevet 26. mars 2018 Kjøp varer du vet du bruker jevnlig, selv om du kjøper på tilbud blir det dyrt hvis du kjøper ting du ikke bruker eller liker.. Tenk også litt på helsen: Kjøp ikke mye godteri etc hvis du tror du vil spise mye mer av dette når du har det tilgjengelig.. Hermetikk som tomater, mais osv. (Linser, bønner, sopp og annen hermetikk hvis du bruker det) Pastasaus, pizzasaus, pesto. Ris og pasta. Vaskemidler (er ofte stor forskjell på fastpris og tilbud). Brus. Øl og vin fra taxfree. Dopapir, tørkerull, såpe, sjampo, tannpasta, stearinlys/telys, knekkebrød, syltetøy, makrell i tomat, kaffe, te, sukker, mel. Anonymkode: b8b72...ff2 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #4 Skrevet 26. mars 2018 "Rimelig tørt" holder sannsynligvis ikke for tørrvarer som ris, mel, pasta o.l.,. Men alt på glass og hermetikkboks funker topp, og en del grønnsaker vil trives godt i kjelleren over kortere tid (om du f.eks. handler inn til selskap noen dager i forveien og ikke får plass i kjøleskapet). Anonymkode: 82478...fe1 1
Jerry Lee Skrevet 26. mars 2018 #5 Skrevet 26. mars 2018 Hermetikk og frysetørrede varer. De holder i evigheter. Kanskje ikke verdens beste mat bestandig, men mye er veldig bra. Og du har alltid noe å spise uansett.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #6 Skrevet 26. mars 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en kjeller som jeg har tenkt kan bli brukt til matbod da jeg bor i en liten leilighet. Det er ikke tilgang på stikkontakt, så jeg kan ikke ha frys/kjøleskap. Lurer derfor på hvilke produkter jeg kan kjøpe og "spare" i kjelleren? Tenker det kan være lurt å feks kjøpe litt ekstra nær det er tilbud til senere tid. Det er rimelig tørt i kjelleren, ca 10-15 grader avhengig av årstid. Anonymkode: ab68e...77d Langtidsholdbare matvarer. Husk at matvarer lett tiltrekker seg insekter og skadedyr. Det er derfor viktig at du har tette bokser til alt med lokk selv ikke en rotte klarer å åpne. Anonymkode: b55d6...7ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå