Gå til innhold

Sukk, enda en film der de fremstiller kvinner som superhelter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tomb raider er snart ute. Nok en film jeg ikke gidder å se. Hva er det med Hollywood og denne fremstillingen av kvinner som macho helter? Sorry, men kvinner er feminine. De er opptatt av å leke med barn, kosemose, lage mat og ha det hyggelig, rengjøring, og annet slikt kvinner synes er spennende og interessant å drive på med. Det finnes en rekke store mannlige helter, Nansen, Columbus, Max Manus, m.fl. mannfolk som har utsatt seg for dødsfare for å oppnå noe stort. Det er en del av å være mann, å være macho. Det er ikke en del av å være kvinne. Hvorfor driver de da på med disse Hollywood-greiene, hvor de prøver å fremstille kvinner som macho helter?

Anonymkode: 2fd48...964

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

:veslejenta:

Anonymkode: 30ae3...2ec

• Liker 39
AnonymBruker
Skrevet

sukk. enda en film der de fremstiller mennesker som superhelter. wtf. be real liksom. jævla pisskalle

Anonymkode: 68053...6b9

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

A Polish social worker who saved 2,500 Jewish babies and children from the Nazi death camps was yesterday honoured as a national hero by the Polish parliament.

Irena Sendlerowa, 97, who has been nominated for this year's Nobel peace prize, changed the identity of the children she rescued from the Warsaw ghetto in 1942 and 1943 and placed them with Polish families. 

https://www.theguardian.com/world/2007/mar/15/secondworldwar.poland

http://www.rejectedprincesses.com/women-in-combat

1942-1945

Soviet women snipers

https://mashable.com/2016/07/30/soviet-women-snipers/#fLkLVWGfBaqK

The women fighters who helped defeat ISIS in Raqqa

https://edition.cnn.com/2017/10/20/middleeast/raqqa-kurdish-female-fighters/index.html

Avrim Difram was still a teenager when she started fighting against ISIS three years ago, and now at the age of 20, she recalls losing several fellow fighters. But it has made her all the more determined to keep fighting.

Anonymkode: 77ff1...343

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Faen - påskeferien har starta.. 

Anonymkode: 6e0b2...21a

• Liker 17
Skrevet

Jeg gleder meg til Tomb Raider.
Alicia Vikander er mildt sagt behagelig å se på.
Dessuten er jeg en stor fan av spillene helt fra det første spillet.
Jeg forventer ikke en oscarverdig film med en historie som drar deg gjennom en berg og dalbane av følelser, jeg forventer en actionfilm med høyt tempo og morro!

Tomb Raider har hatt en kvinnelig protagonist fra starten av, så dette er ikke feminist-søppel som Ghostbusters fiaskoen, eller Oceans Eleven remaken.

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tomb raider er snart ute. Nok en film jeg ikke gidder å se. Hva er det med Hollywood og denne fremstillingen av kvinner som macho helter? Sorry, men kvinner er feminine. De er opptatt av å leke med barn, kosemose, lage mat og ha det hyggelig, rengjøring, og annet slikt kvinner synes er spennende og interessant å drive på med. Det finnes en rekke store mannlige helter, Nansen, Columbus, Max Manus, m.fl. mannfolk som har utsatt seg for dødsfare for å oppnå noe stort. Det er en del av å være mann, å være macho. Det er ikke en del av å være kvinne. Hvorfor driver de da på med disse Hollywood-greiene, hvor de prøver å fremstille kvinner som macho helter?

Anonymkode: 2fd48...964

jeg er på en måte enig og på en annen måte ikke. tomb raider er jo gammalt nytt. det er bare blusset liv i serien pga spillene. syns tomb raider er fantastisk. spillte alle spillene og har sett de gammle filmene.

men en ting er jeg enig i . virker som at hollywood prøver å gjøre alt for å være politisk korrekt. dette gjelder disney også. den nye star wars filmen var det kun kvinnelige hovedskuespillere og helter. kvinner , negere og asiatere. de prøver liksom å være så politisk korrekt som mulig. jeg bryr meg katten om hvem som er the main lead. men når de faktisk har kvinnelige hovedskuespillere, kun fordi det vil please feministene og for å være så politisk korrekt som mulig så blir det bare dårlig. de ødelagte den siste star was filmen

en annen ting er jo den nye ghostbuster filmen. med kun kvinnelige karakterer og ødelagte den gammle ikoniske ghostbusters

det er forresten veldig lite realistisk og se filmer hvor kvinner banker opp menn og hopper gjennom vinduer med maskingevær osv

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis har vi nå en attraktiv kvinne som spiller Lara Croft noe det ikke har vært tidligere.

Anonymkode: 41fbf...b0f

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, FactsOverFeelings skrev:

Jeg gleder meg til Tomb Raider.
Alicia Vikander er mildt sagt behagelig å se på.
Dessuten er jeg en stor fan av spillene helt fra det første spillet.
Jeg forventer ikke en oscarverdig film med en historie som drar deg gjennom en berg og dalbane av følelser, jeg forventer en actionfilm med høyt tempo og morro!

Tomb Raider har hatt en kvinnelig protagonist fra starten av, så dette er ikke feminist-søppel som Ghostbusters fiaskoen, eller Oceans Eleven remaken.

hahah denne kommentaren fikk meg til å le.....ikke glem star wars da. etter disney tok over. nå er det kun kvinner i hovedrollen eller alle andre enn hvite menn. som f.eks negere, asiatere osv

den nye ghostbusters var forferdelig. på youtube har den fått 1 million tommel ned og 300 000 tommel opp hahahahaha

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Menn gjør bra ting

Kvinner gjør bra ting

Hvorfor har noen så vanskelig med å akseptere dette ?

Anonymkode: 41fbf...b0f

• Liker 12
Skrevet

Enda enn tråd hvor bittre grinebitere gnåler om damer og hvor slitsomt det er at deres rettigheter, og respekt for dem, er i fokus i 2018 :cry3:stakkars dere

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, lyx22 skrev:

jeg er på en måte enig og på en annen måte ikke. tomb raider er jo gammalt nytt. det er bare blusset liv i serien pga spillene. syns tomb raider er fantastisk. spillte alle spillene og har sett de gammle filmene.

men en ting er jeg enig i . virker som at hollywood prøver å gjøre alt for å være politisk korrekt. dette gjelder disney også. den nye star wars filmen var det kun kvinnelige hovedskuespillere og helter. kvinner , negere og asiatere. de prøver liksom å være så politisk korrekt som mulig. jeg bryr meg katten om hvem som er the main lead. men når de faktisk har kvinnelige hovedskuespillere, kun fordi det vil please feministene og for å være så politisk korrekt som mulig så blir det bare dårlig. de ødelagte den siste star was filmen

en annen ting er jo den nye ghostbuster filmen. med kun kvinnelige karakterer og ødelagte den gammle ikoniske ghostbusters

det er forresten veldig lite realistisk og se filmer hvor kvinner banker opp menn og hopper gjennom vinduer med maskingevær osv

Ja, i Norge er det urealistisk at både kvinner og menn hopper gjennom vinduet med maskingevær. Helautomatiske våpen og våpen av militær karakter er nemlig forbudt for sivilbefolkningen. Men jeg kan godt lage en video av at jeg hopper gjennom et vindu med hagla eller rifla mi dersom det å hoppe gjennom et vindu er det som vil gjøre meg til en urealistisk maskulin kvinne så får du se at du tar feil i hva som er urealistisk. ;)

Anonymkode: 90bc2...02b

AnonymBruker
Skrevet

Ikke mye menn de som vokser opp nå. De klarer ikke forsørge sin kone og de stikker av fra hus og hjem hvis noen andre flørter med dem. Ikke mye til mann det. En skikkelig mann tar seg av kone og barn.

Anonymkode: 8ecb2...847

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, i Norge er det urealistisk at både kvinner og menn hopper gjennom vinduet med maskingevær. Helautomatiske våpen og våpen av militær karakter er nemlig forbudt for sivilbefolkningen. Men jeg kan godt lage en video av at jeg hopper gjennom et vindu med hagla eller rifla mi dersom det å hoppe gjennom et vindu er det som vil gjøre meg til en urealistisk maskulin kvinne så får du se at du tar feil i hva som er urealistisk. ;)

Anonymkode: 90bc2...02b

er mye mer urealistisk at kvinner driver slik enn menn. vi har da spetznaz, SAS og andre spesialsoldater som driver med dette daglig.....og ja ...de er MENN

er heller ikke realistisk at kvinner løper rundt og banker opp menn i hytt og pine. det klarer de rett å slett ikke

FSB.jpg

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke mye menn de som vokser opp nå. De klarer ikke forsørge sin kone og de stikker av fra hus og hjem hvis noen andre flørter med dem. Ikke mye til mann det. En skikkelig mann tar seg av kone og barn.

Så en skikkelig mann kan ikke være hjemmeværende med barn mens kvinnen tar seg av jobb og forsørger dem alle sammen?

Anonymkode: 0557c...e89

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

i 2018 er kvinner hakket mer utro enn menn. men ellers ligger det veldig nærmt 50/50. så ikke skyld på menn. dere er jo værre

er forresten så cringe hver gang en kvinne forteller hva en ekte mann er 

Screenshot_20180302-044522.jpg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så en skikkelig mann kan ikke være hjemmeværende med barn mens kvinnen tar seg av jobb og forsørger dem alle sammen?

Anonymkode: 0557c...e89

Screenshot_20180302-044522.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Just now, lyx22 said:

er mye mer urealistisk at kvinner driver slik enn menn. vi har da spetznaz, SAS og andre spesialsoldater som driver med dette daglig.....og ja ...de er MENN

er heller ikke realistisk at kvinner løper rundt og banker opp menn i hytt og pine. det klarer de rett å slett ikke

Det er mindre spesialsoldater som er menn enn kvinner, men det betyr ikke at kvinner ikke har jobber og utsatt seg for farer. Man kan fortsatt være spion som risikerer å bli torturert og drept. Man kan fortsatt kjempe mot hitler under andre verdenskrig selv om man risikerer bli skutt. Kvinner kan fortsatt kjempe som "vanlige" soldater mot IS eller legge seg rundt barnet sitt mens menn og dyr angriper, kniver og sparker kvinnen til døde

Family mourns tragic loss of Bronx woman who was gunned down while shielding her kids from shooting in park

http://www.nydailynews.com/new-york/nyc-crime/family-mourns-bronx-woman-shot-dead-shielding-children-article-1.2670868

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

som er kvinner enn menn, mente jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...