Gå til innhold

Film om Roald Amundsen:

Anbefalte innlegg

Gjest Balian d'Ibelin
Skrevet

Filmen om Amundsen skaper debatt før den er ferdig: - De kan bortforklare så mye de vil

Skuespillere reagerer på aldersforskjell i filmbransjen. Mens skuespilleren som spiller Roald Amundsens bror blir 38 i år, er skuespilleren som spiller kona hans 17.

https://www.dagbladet.no/kultur/filmen-om-amundsen-skaper-debatt-for-den-er-ferdig---de-kan-bortforklare-sa-mye-de-vil/69649323

Hva tenker dere om dette ?

Er dette noe å reagere på eller forstår du at man reagerer ?

Jeg kan forstå at det blir reagert her. Jeg mener det blir for dumt at en 17 åring skal spile kona til en 38 åring.  

Aldersforskjellen mellom de ekte historiske personene var forresten 11 år. Og man skulle da tro at det var mulig å finne en kvinnelig skuespiller på rundt 27 år. Jeg mener utvalget av kvinnelige skuespiller i Norge kan da ikke være så dårlig at man må ha 17 år gamle jenter for å spile kona til en 38 år gammel mann. Rett og slett idiotisk.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bossa Nova
Skrevet

Det handler vel mest om det kvinnelige skjønnhetsidealet.

Når det gjelder å spille en annen aldersgruppe enn sin egen, så har det vært vanlig lenge, både oppover og nedover i alder. Ta for eksempel skuespillerne i Grease fra 1978. Olivia Newton John var 30 og Stockard Channing var 34 når innspillingen ble gjort. Begge spilte 16 år gamle jenter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...