kat-e Skrevet 25. mars 2018 #1 Skrevet 25. mars 2018 Har du noen gang skiftet mening i viktige politiske diskusjoner? Hva var det som fikk deg til å skifte mening? Selv har jeg beveget meg fra å være ivrig EU tilhenger, til å bli EU motstander. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #3 Skrevet 26. mars 2018 Veldig bra du innså at EU ikke er noe å være for!!!! Jeg tenker at mange nok skifter mening når de får mer kunnskap om sak, årsak og virkning. Selv har jeg ikke snudd sånn på noen måte, men alltid sørget for å sette meg veldig godt inn i alle sider av et ståsted før jeg gjør meg opp en mening og eget ståsted. Anonymkode: 4e8ea...f39
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #4 Skrevet 26. mars 2018 Ja, det har jeg. I synet på justispolitikk har jeg endret meg en god del, særlig i narkotikaspørsmål. Forklaringen er ikke så spennende: Jeg bestemte meg bare en gang for å sette meg ordentlig inn i ruspolitikk, og da falt en del fordommer. EU har jeg skiftet frem og tilbake på flere ganger, men jeg har aldri stått så fast på noen side at det har vært en særlig dramatisk endring for min del. Anonymkode: b85ca...e0b
Gjest Overrasket Skrevet 26. mars 2018 #5 Skrevet 26. mars 2018 (endret) Da jeg var vesentlig yngre ville jeg nok forsvart monarkiet. Nå synes jeg det kan kalles idioti, ikke monarki. Tilsvarende mente jeg før at jeg på prinsipielt grunnlag ikke kunne være for å forby røyk. Nå mener jeg utvilsomt at røyk rett og slett bør totalforbys. Endret 26. mars 2018 av Overrasket
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #6 Skrevet 26. mars 2018 Ja. Mye det samme som deg TS. Var EU tilhenger før, men har nå blitt motstander siden det rett og slett ikke fungerer etter intensjonene. Fri flyt av arbeidskraft er fint i teorien, og ville fungert fint hvis man i praksis hadde sett gjensidighet, dvs. at norske arbeidstakere i omtrent like stor grad søker seg til utlandet. Men det ser vi dessverre ikke ikke i realiteten, i praksis er det stort sett folk fra lavkostland som kommer hit for å jobbe, og ganske få nordmenn som drar ut. Det undergraver arbeidsmarkedet her hjemme, og er på ingen måte en indikasjon på et velfungerende marked. Et fungerende marked er balansert. Har også sett viktigheten av lokal matproduksjon i Norge, selv om det er litt dyrere enn importert mat. Får vi en større krise, er vi avhengige av å kunne stå på så mange bein som mulig med tanke på en viss grad av selvforsyning. Rasjonering blir det uansett med tanke på folks overforbruk av mat i det daglige, men det er bedre å ha fisk og jordbruk enn kun fisk, som sannsynligvis vil være resultatet av full markedsliberalisme i landbruket. Så både med tanke på EU spørsmålet og selvforsyningsdebatten har jeg gått over fra Høyre til SP i det politiske spekteret. Anonymkode: 8b0a4...8d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå