Libertas Skrevet 25. mars 2018 #1 Del Skrevet 25. mars 2018 Hei! Har bodd ca 4 år i Sverige og kjøpt en bil jeg vil ha med til Norge. Stoppet i tollen og spurte de, men siden de var Finske så fatta de ingenting. Har hørt at man kan ta med bilen som flyttegods om man betaler moms (ca 10.000,- for min del) og da skal man få tilbake moms fra Sverige. Noen her som vet noe om fremgangsmåte her? Må man selv kontakte Sverige for å få tilbake pengene? Man tenker jo en eller annen i det vanvittige byråkratiet i Norge tar kontakt med Sverige for å få tilbakeført penger. Hva skal vi ellers med så mange kontorrotter om de ikke gjør noe? hehe. Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2018 #2 Del Skrevet 25. mars 2018 Kontorrotter? Du er herved ilagt et pålegg for offentlig fornærmelse pluss administrasjonsgebyr fra propagandaministeriet, avdeling Kvinneguiden, pålydende 666kr. Anonymkode: 6b7a7...9a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Libertas Skrevet 25. mars 2018 Forfatter #3 Del Skrevet 25. mars 2018 Hehe. Vel, man får vel bare ta det med et smil da. Siden man er i så godt humør over å se fjell og fjorder igjen;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 25. mars 2018 #4 Del Skrevet 25. mars 2018 https://www.toll.no/no/bilimport/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 25. mars 2018 #5 Del Skrevet 25. mars 2018 33 minutter siden, Libertas skrev: Hei! Har bodd ca 4 år i Sverige og kjøpt en bil jeg vil ha med til Norge. Stoppet i tollen og spurte de, men siden de var Finske så fatta de ingenting. Har hørt at man kan ta med bilen som flyttegods om man betaler moms (ca 10.000,- for min del) og da skal man få tilbake moms fra Sverige. Noen her som vet noe om fremgangsmåte her? Må man selv kontakte Sverige for å få tilbake pengene? Man tenker jo en eller annen i det vanvittige byråkratiet i Norge tar kontakt med Sverige for å få tilbakeført penger. Hva skal vi ellers med så mange kontorrotter om de ikke gjør noe? hehe. Takk for svar! Er slutt på flyttegods muligheten for å få med bil til Norge, den må importeres nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Libertas Skrevet 25. mars 2018 Forfatter #6 Del Skrevet 25. mars 2018 Takk for svar. Det var meget trist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Libertas Skrevet 25. mars 2018 Forfatter #7 Del Skrevet 25. mars 2018 Måtte sjekke hva importen ville kommet på. 4000,- mer enn hva jeg betalte for bilen, pluss moms. Alt i alt vil det koste 54 000,- å få bilen norsk, og bilen er bare verdt 40 000,-. Er det seriøst? Det er jo latterlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2018 #8 Del Skrevet 26. mars 2018 Jeg holdt på å importere en skrantende amerikaner fra Tyskland en gang. Skulle betale meget hyggelige 3500 kr for bilen...importen ble stipulert til over 200000 kr på Tollvesenets nettsider. Nei, takk! Anonymkode: 6b7a7...9a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Libertas Skrevet 26. mars 2018 Forfatter #9 Del Skrevet 26. mars 2018 Lurer på hvordan de begrunner disse hinsidige beløpene. Ser ikke ut til at de tar i betraktning bilens bruksverdi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 26. mars 2018 #10 Del Skrevet 26. mars 2018 Norske bilavgifter er som de er, og de fleste er kjent med dem. Det bør ikke komme som noen overraskelse at det er dyrt å importere en bruktbil fra utlandet til Norge. Som oftest vil det ikke lønne seg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Libertas Skrevet 26. mars 2018 Forfatter #11 Del Skrevet 26. mars 2018 Tidligere fikk man det jo med seg som flyttegods om man hadde vært bosatt over 1 år i det landet man skulle importere fra, mot en liten avgift. Ikke fått med meg at de endret. Men da er det bare å selge bilen i Sverige, og kjøpe en i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2018 #12 Del Skrevet 27. mars 2018 På 25.3.2018 den 21.46, Libertas skrev: Hei! Har bodd ca 4 år i Sverige og kjøpt en bil jeg vil ha med til Norge. Stoppet i tollen og spurte de, men siden de var Finske så fatta de ingenting. Har hørt at man kan ta med bilen som flyttegods om man betaler moms (ca 10.000,- for min del) og da skal man få tilbake moms fra Sverige. Noen her som vet noe om fremgangsmåte her? Må man selv kontakte Sverige for å få tilbake pengene? Man tenker jo en eller annen i det vanvittige byråkratiet i Norge tar kontakt med Sverige for å få tilbakeført penger. Hva skal vi ellers med så mange kontorrotter om de ikke gjør noe? hehe. Takk for svar! Husk på at du ikke kan kjøre bilen i Norge uten å søke om dette, både for ferier og dagsturer. Anonymkode: 7c87a...d47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 27. mars 2018 #13 Del Skrevet 27. mars 2018 På 26.3.2018 den 13.02, Libertas skrev: Tidligere fikk man det jo med seg som flyttegods om man hadde vært bosatt over 1 år i det landet man skulle importere fra, mot en liten avgift. Ikke fått med meg at de endret. Men da er det bare å selge bilen i Sverige, og kjøpe en i Norge. Ja, det er faktisk like greit å gjøre det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå